• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Nieuwe (zelfbouw) game pc - Tips/verbeteringen gezocht - budget 500.-

Status
Niet open voor verdere reacties.

oko2708

Bekend gezicht
Lid geworden
8 jun 2013
Berichten
111
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,

Ik ben dus opzoek naar een mooie nieuwe PC, mijn oude acer aspire 5552 (laptop) *schaam*schaam* is helemaal versleten.
Het punt is een beetje dat ik maar een klein budget heb maar toch graag een redelijke PC wil hebben.
Mijn neef heeft mij geholpen met het samenstellen tot nu toe (hij gaat ook helpen met het bouwen). Ik heb zelf namelijk zeer weinig verstand van hardware, maar het scheelt een hoop geld en het lijkt me een unieke ervaring om een keer gedaan te hebben. En bovendien is het erg praktisch als er een keer iets vervangen moet worden.

Ik vraag jullie graag om advies voor een aantal (kleine) aanpassingen, om zo de specs misschien nog wat op te krikken en een wat algemener beeld hebben dan alleen dat van me neef vind ik ook wel fijn.

Dit is wat ik wil hebben:

Het systeem:
- Wat is het maximale budget dat je wil uitgeven? 500.-
- Welke onderdelen denk je te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? Muis en speakers
- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken? Schoolwerk, gaming en eventueel wat zwaardere games kunnen recorden, mocht ik daar ooit me hobby van willen maken.
- Welke software/games ga je erop gebruiken? Atm speel ik minecraft, portal en audiosurf veel maar ben van plan wat zwaadere games te gaan spelen zodra ik een PC heb die dit ook daadwerkelijk aan kan ;)
- Ben je van plan te gaan overklokken? Nee, Misschien ooit maar zeker niet in het 1e jaar
- Heb je verder 'speciale' eisen voor je pc. Geen

Randapparatuur:
- Heb je ook randapparatuur nodig? Beeldscherm
- Heb je hiervoor ook een apart budget? 120.-
- Welke software heb je nodig? Geen
- Indien je je beeldscherm wilt hergebruiken, welke resolutie heeft dit? N.v.t.

De (web)shop:
- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)shop? Nee
- Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)shop wordt genstalleerd? Nee
- Heb je zelf een voorkeur van bepaalde (web)shop of heb je liever dat wij de goedkoopste uitzoeken? Azerty geeft een mooie korting had ik zojuist gelezen en mijn neef raadde het me al aan dus azerty lijkt me prima

Dit is wat ik tot nu toe heb:
Me neef zei wel: ''je zal waarschijnlijk nog wel gezeur over je processor en moederbord krijgen'' dus daar ben ik dan al op voorbereid.

http://tweakers.net/gallery/541859/#tab:wenslijst

voor het beeldscherm zit ik momenteel vast bij deze 2 en ik weet nog niet welke ik moet nemen. Als het die van 100 wordt betekend dat 20 extra voor de pc zelf maar dan heb ik wel een 21.5 inch i.p.v. een 24 dus ik weet niet of dat de moeite waard is.

1. 100.- BenQ G2250 Zwart: http://tweakers.net/pricewatch/296926/benq-g2250-zwart.html
2. 120.- BenQ GL2450 Zwart: http://tweakers.net/pricewatch/296929/benq-gl2450-zwart.html

Als jullie nog een paar aanpassingen weten dan hoor ik het graag.

PS: probeer AUB echt het 500 budget aan te houden, iets er over vind ik niet erg maar dat is nu eenmaal wat ik te besteden heb.
 
Hallo oko2708 :)

Winkelmandje ziet er behoorlijk uit. Geen grove fouten binnen dit budget. Ik zie maar een ding dat ontbreekt en aangepast moet worden voor betere prestaties. Dat is de processorkoeling. De processor maakt gebruik van turbo modus. Dat betekend dat de cpu zich op stressmomenten gaat overklokken. De standaardkoeling van AMD is niet goed genoeg om de cpu zodanig te koelen dat deze technologie geactiveerd zal worden. Een alternatieve koeling is dus aanbevolen. Ik zou hierbij de Cooler Master Hyper TX3 EVO adviseren.

Ook de videokaart zou ik aanpassen naar een AMD Radeon HD 7850. Die kaart is ongeveer 15% krachtiger voor gaming. Check vergelijking
De kaart ligt op hetzelfde prijsniveau als de door jouw gekozen Geforce GTX 650 Ti

Wat monitor betreft, beide zijn budgetmonitoren, geschikt voor standaard en algemeen pc gebruik. Voor gaming of meer gericht werk zoals foto- en videobewerking zijn ze minder geschikt. 24inch is wat groter, kijk hoeveel plaats je hebt en wat je prettig vind om naar te kijken. Jij moet de beslissing nemen, wij kunnen moeilijk zeggen wat jij mooi/goed moet vinden.

Groetjes,

Dave
 
Topic te laat gevolgd, maar inmiddels heb ik ook een reactie geplaatst daar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan