• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Nieuws op website plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kevin4096

Nieuw lid
Lid geworden
8 okt 2017
Berichten
4
Waarderingsscore
0
ik zou graag een regel op 4 met laatste nieuws hebben op onze website maar zodra regel 5 er opkomt moet hij de laatste regel wegschrijven naar andere pagina iemand Een idee hoe dit moet?
 
Ik heb jou topic verplaatst naar de goede plek.
 
Ik kan jou daarin zelf geen advies geven, maar heb jij de website laten bouwen door iemand?
Mogelijk dat die weet hoe je dit kunt doen.
 
Voor mensen die jou willen en kunnen helpen - waar kunnen ze jouw website vinden?
 
Nee zelf gemaakt

Dan heb je een mooie site gemaakt. :)
Maar dat heb jij toch ook moeten leren hoe je een site kunt bouwen? (via boeken en/of een cursus.)
Kun je daar niet achter komen hoe je dit kunt oplossen.
 
Geen enkel boek of cursus aan te pas gekomen, ben er al een tijd aan het zoeken hoe ik dat moet maken maar vind er niets van
 
Hopelijk dat iemand hier dan nog weet hoe je dit kunt doen.
Anders eens een site bouwer benaderen.
 
Inderdaad - oogt goed - alleen het bijbehorende forum is een veiligheidsprobleem.
Want nog phpBB 3.0 terwijl versie phpBB 3.2.1 al lang uit is!
 
De Nederlandse phpBB site heeft alles om te weten te komen hoe te upgraden!
Want dat zal in twee stappen moeten gebeuren:
van phpBb 3.0.... naar phpBB 3.1.11
en
van phpBB 3.1.11 naar phpBB 3.2.1


phpBB.nl - Forumoverzicht

Nederlandstalige software pakketten staan ook op die site (Downloads)
 
In beide versies worden 3 beveiligings problemen verholpen.
Dus zeker verstandig.

Zojuist heeft phpBB.com phpBB 3.1.11 "Bertie's Cassini hitchhike" uitgebracht. Deze release is een onderhouds en beveiligings update voor phpBB 3.1, welke drie beveilingsproblemen oplost, en een groot aantal bugs.

Zojuist heeft phpBB.com phpBB 3.2.1 "War for the Planet of the Berties" uitgebracht. Deze release is een onderhouds en beveiligings update voor phpBB 3.2, welke drie beveilingsproblemen oplost, en een groot aantal bugs.
 
Die 3.2.1 versie is er al weer langer hoor.
Maar op dit moment zijn er voor 3.2. geen updates.
Net nagekeken.
 
Zo aan de bron van de site gezien dat dit (mogelijk) via squarespace.com is gemaakt:

Code:
  <!-- This is Squarespace. -->

Zelf ben ik wel een echte liefhebber van html-comments. Hiermee kan je eenvoudig bepaalde funties snel terug vinden in de code.

Hopelijk kan @Kevin4096 het te bewerken script vermelden zodat we kunnen uitzoeken waarom regel 5 roet in het eten gooit.

Ik ga er even van uit dat de pagina met php is gemaakt met het gebruik van de include functie om de html pagina uiteindelijk op te bouwen. Het bron bestand ziet er dan iets ander uit dan de werkelijke bestanden op de server.

Het mooie van phpBB is dat je middels <!-- INCLUDE voorbeeld.html --> het script voorbeeld.html in de pagina in kan laden. Vanaf phpBB 3.1 is het mogelijk om via extenties extra scripts in te laden. De extenties (simpel zelf te maken) blijven na een forum update waarbij de stijlen worden herschreven bestaan en dus functioneren.

Wat mij als eerste op valt is dat de header de body overlapt. Dit effect word bij een smal scherm groter. Dit is op te lossen door de pagina met behulp van css responsive te maken.
 
Als eerste dit, een titel als html daar kunnen mensen niet heel veel mee. Dat is lastig ook als je het topic later wilt zoeken. Daarom heb ik de titel aangepast.

Heb je voor het plaatsen van de nieuwsregels al eens gekeken naar een zogenaamde RRS feed? Daar kan je volgens mij dat soort zaken instellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan