• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Norton internet security

Status
Niet open voor verdere reacties.

catmen

learning senior
Lid geworden
17 jun 2011
Berichten
807
Waarderingsscore
31
Hallo,
Ik werk met een windows 7 PC, hierop staat norton internet security ik betaal jaarlijks voor installatie op deze 1 PC, binnen kort heb ik een nieuwe PC met windows 10, ik vraag me af of of ik de kosten zou doen om ook op deze PC internet security te installeren of is windows 10 beveiliging voldoende (malwarebites free staat nu ook op de windows 7 PC) ik zou bij uitdienst name van de oude PC wel kunnen overwegen om de licentie van de oude naar de nieuwe over te zetten of laten zetten door norton maar ik vrees dat dat wat voeten in de aarde gaat geven voor ze dat willen/kunnen doen
iemand een menig hier over??
Groeten
catmen
 
Hallo,

Ik zelf gebruik liever een betaalde versie (Bitdefender) omdat die veel meer beveiliging opties heeft.
Maar andere vinden een gratis variant voldoende.
De gratis Windows Defender is tegenwoordig ook zeer goed.
Komt goed uit de testen, dus zou voor jou een goede gratis optie kunnen zijn.
 
Norton internet security is een behoorlijk vertragend, zou die niet meer gebruiken.

En idd, in W10 zit een hele goede AV die niets kost en weinig resources gebruikt, Window Defender.

Waarom toch steeds weer betaalde AV's aanschaffen?
Voegen sowiesso niets toe aan de free versies, bij sommige geen irri reclame maar met Windows Defender ook niet en je bent prima beveiligd.
 
Overal hoor je verhalen dat een andere virusscanner de pc vertraagd. Ik heb hier nog nooit last van gehad met Norton. Ik zal dan wel een uitzondering zijn zeker, mijn pc word er niet sneller van als ik norton verwijder. Techsupport van Norton is uitzonderlijk goed. Licenties overzetten is geen probleem, het het al meerder malen gedaan.
 
@catmen
de gratis versies die hier aangeboden worden zijn zeker niet verkeerd, en werken allemaal goed.
maar als je perse je Norton Internet Security op je nieuwe Computer wilt plaatsen ,dan is een mailtje sturen
naar Norton met het verzoek om een nieuwe Licentiesleutel te sturen, en je dan verteld dat je een nieuwe Computer hebt
 
OK bedankt voor de info allen, zal het nog eens overwegen.

Gr
catmen
 
Overal hoor je verhalen dat een andere virusscanner de pc vertraagd. Ik heb hier nog nooit last van gehad met Norton. Ik zal dan wel een uitzondering zijn zeker, mijn pc word er niet sneller van als ik norton verwijder. Techsupport van Norton is uitzonderlijk goed. Licenties overzetten is geen probleem, het het al meerder malen gedaan.
Zijn geen zomaar verhalen maar ervaringen, bij diverse notebooks en pc's die ik onderhanden heb gehad die meuk eraf gegooit en voila, de boel was minder sloom.
Windows Defender werkte erna zoals werd verwacht, heb je helemaal geen andere voor nodig.
Je krijgt geld om die Norton meuk te promoten?
 
@Lange Pier
Ik promoot voor niemand. Ik zeg alleen wat ik ondervonden heb. Dat is bij iedereen anders. Het valt me hier wel op dat als je even wat meer over het één of andere programma zegt krijg je regelmatig jouw opmerking te horen.

Ik heb vandaag een nieuwe laptop voor mijn werkgever in orde gebracht, daar stond macafee op, zelfs na verwijdering stuurt die nog reclame. Binnenkort een volledig verse installatie, dan is alle rommel er ineens af.
 
Ik heb vandaag een nieuwe laptop voor mijn werkgever in orde gebracht, daar stond macafee op, zelfs na verwijdering stuurt die nog reclame. Binnenkort een volledig verse installatie, dan is alle rommel er ineens af.

Heb je wel de verwijder tool gebruikt om alle restanten te verwijderen?
 
McAfee verwijderen uit Windows 10
  • Verwijder McAfee uit de lijst met programma's via de instellingen van je computer.
  • Download nu de McAfee verwijder tool (MCPR tool) en open het bestand.
  • Als je een melding krijgt over gebruikersaccount controller, klik dan op ja en op volgende.
  • Accepteer de End User License Agreement (EULA).
  • Voer de Captcha test uit en klik op Volgende.
  • Als je de melding CleanUP Successful krijgt, start de pc dan opnieuw op om McAfee volledig te verwijderen.
 
Ik had de gewone methode van windows gebruikt omdat dat meestal toch voldoende is maar blijkbaar niet. Ik heb achteraf nog RevoUninstaller gebruikt voor de resten maar blijkbaar zit er nog iets in. Niet erg want ik ga er nu een volledig verse windows opzetten want er is nog iets mis met de accoutinstellingen. Geeft waarschijnlijk minder problemen en dan staan er alleen gewenste dingen op.
 
Bij het verwijderen van elke antivirus is een opschoon tool aan te raden. Maar als je toch een schone installatie gaat doen is het natuurlijk ook weer opgelost.
 
@Aarie Heb jij een link van de AVG verwijder tool ?
BVD.
Gr.
 
Dank je wel kan ik ook even de resten verwijderen.
Ik weet vaak de orginele link niet.
 
Ik weet vaak de originele link niet.

Die vind je heel makkelijk door met Google op Avg verwijder tool te zoeken.
Altijd wel opletten dat je de originele site gebruikt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan