• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Notepad++.exe in de fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

perloc

Enthousiast
Lid geworden
27 jan 2014
Berichten
2.224
Waarderingsscore
3
Ik gebruik voor mijn procedures/routines Notepad++.exe. Dat is in weze een goed programma.
Echter, tot 2 x toe bij het saven (? het gaat zo vlug!) kreeg ik een foutmedling van het programma en binnen een halve seconde verdween die van mijn scherm. Veel vervelender is dat de file nu leeg bleek te zijn, alle tekst was verdwenen.
Ik heb een recentere gedownload maar het is wr gebeurd. Het programma zegt een backup te maken maar die is niet te vinden.
Iemand een oplossing?
perloc
 
Re: Notepad++.exe in de foutut

Ik gebruik het tool ook en ik ken die problemen die jij ondervind niet.
Mijn Notepad++ is ook de meest recente inclusief add-ons.

Krijg jij als je in Notepad++ bezig bent, updatemeldingen?
 
Re: Notepad++.exe in de foutut

Nee, geen update meldingen met de oude maar met deze recentere weet ik het (nog) niet.
Zou het eraan kunnen liggen dat ik hem gebruik op de XP kaptop?
De laptop is te traag om er Win7 op te zetten. Bovendien is de zoekfunctie zoveel beter dan van alle latere Windows typen.
perloc

--- Update ---

Abraham54: IK heb Notepad++ nogmaals genstalleerd om eens naar die BACKUP te kijken.
Die staat aan, maar ik kan de backup niet vinden, Die zou moeten staan in: "C:\Documents and Settings\Administrator\Application Data\Notepad++\backup\" Die backup folder ontbreekt.
Dus wederom ben ik de file kwijt, d.w.z dat ik van een oudere backup weer alles wat ik veranderd en uitgebreid had opnieuw moet doen.
Werkt die backup? En zo ja, waarom bij mij niet?
perloc
 
Re: Notepad++.exe in de foutut

Staan je verborgen mappen en bestanden zo ingesteld dat deze ook worden weergegeven? Het kan namelijk zo zijn dat die backup map wordt verborgen.
 
Re: Notepad++.exe in de foutut

Ik weet niet precies wat je bedoelt.
De folder "C:\Documents and Settings\Administrator\Application Data\Notepad++" staat met...... raar, nu ik even keek is er WEL een backup folder, maar die is leeg. Ik heb vanmorgen wat zitten rommelen in dat backup window van Notepad++ en ziedaar, de backup folder is er. Maar leeg en ik heb al verschillende keren gesaved. Ook staat er dat hij om de 7 seconden een backup zou maken. Niet dus. Was dat maar waar! Dat had me een hoop werk bespaard.
perloc
 
Re: Notepad++.exe in de foutut

Niemand meer?
Heel af en toe zie ik even een backup in de betreffende folder maar als ik later kijk is ie weer weg!!

Enne, weet iemand hoe is dat hinderlijke kleine keuze-verster kan uitzetten welk bij elk woord wat je inrypt verschijnt? Ik heb in "preferences" gezocht maar niet gevonden.
perloc
 
Re: Notepad++.exe in de foutut

Je eerste probleem blijft lastig je tweede probleem daar kan ik je dan weer wel bij helpen.

Klik op Instellingen --> voorkeuren --> Automatisch aanvullen. Vinkje weghalen bij Automatisch aanvullen inschakelen. Zie rode kader.

58fa58d324dd2-2017-04-21_21_08_08-new_1_-_Notepad%2B%2B.png
 
Re: Notepad++.exe in de foutut

Rubensky: Dankjewel. Ik heb het met succes naar de Engelse versie kunnen vertalen.
Die backup blijft een probleem voor me. Ik vergeet vaak om na een wijziging even een backup te maken.
Tijdens programmeren gebeurt het vele tientallen malen in 5 minuten dat iets wordt gewijzigd.
perloc
 
Re: Notepad++.exe in de foutut

Daar kom ik helaas ook nog even niet uit. Mocht ik daar iets op vinden dan laat ik het weten.
 
Re: Notepad++.exe in de foutut

Ik heb een halfbakke oplossing gevoinden.
Ik geef de opdracht in mijn hoofdprogramma de procedures waar ik mee bezig ben weg te schrijven. Ik heb er meestal een stuk of 5 open staan. Die staan op een rijtje om weg te schrijvem. Dat gebeurt alleen als een van die proc. is geupdated. (Archieve bit staat op) en als ik mijn programma heb gecompileerd en opgestart. Zoals gezegd gebeurt dat om de haverklap.
Ik moet alleen in de gaten houden dat wannner ik een andere procedure ga "behandelen" (er zijn er rond de 50-60) ook deze weer in het hoofdprogramma zet.
Weliswaar dat, sinds ik deze in het hoofdprogramma heb gezet, de fout van wegschrijven door notepad++.prg niet meer is opgetreden. Dus als notepad++ in de fout gaat heb ik in ieder geval nog de copie van v'o'or de verandering die ik heb aangebracht.
perloc
 
Na lange tijd zonder problemen is de fout weer opgetreden: alles weg (indien ik geen copie had!!)
Deze keer een plaatje geschoten:
NP++ErrPaint.JPG
Iemand nog een idee hierover?
MVG perloc
 
Rubensky: bedankt voor de tip.
Ik wil even afwachten tot het weer optreedt en dan de suggetie volgen.
Maar de site zegt een versie 6.3.3 te downloaden. Ik gebruik alweer een tijd versie 7.3.3 dus de tip is verouderd.
perloc
 
Excuus voor de verouderde tip. Misschien kan je de acties toch uitvoeren. Vaak werken ze nog.
 
Asjeblierft, geen excuus!! Maak toch niets uit?
Ik hou het in gedachten, oude versie deleten (uninstall) en de versie opnieuw installeren.
Dat is in een notedop het advies.
Bovendien als "adminstrator" uitvoeren. Dat kan want hij staat zo'n beetje permanent op het scherm en gaat in Hybernate als ik de boel wil afsluiten.
Ik werk op een XP voor dit geval en softwarematig werkt die nog perfect ondanks dat hij een lange grijze baard heeft!! Hardware is op zijn eind, kan de klep niet meer sluiten want als breekt het scharnier af. Ga binnenkort over op een andere laptop met Win7.
MVG perlo
 
Gaat het niet beter als je de pc niet in Hybernate zet maar "gewoon" uitschakelt? Heb je dat al eens geprobeerd.
 
Hi Rubensky: De fout treedt véél te weinig op om dit te kunnen uittesten. Deze week nog niet opgetreden.
Dat ik hierop doorga is omdat, áls de fout optreedt, de hele file leeg is. Veel van mijn programma files zijn soms meer dan 1000 regels lang. Als je geen backup hebt is dat wel heel erg vervelend!! Alles kwijt van deze Function/Procedure!
Als er iets is waar ik een gruwelijke hekel aan heb is het zoiets. Al je werk voor nop.
perloc
 
Er is weer een nieuwe versie van Notepad++ las ik vanmorgen op Tweakers.net misschien is daarmee het probleem wel opgelost.
 
Goed, zal ik downloaden.
Bedankt, perloc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan