• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

nvcontainer.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

P_Roelofs1982

Nieuw lid
Lid geworden
15 sep 2019
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Ik krijg meldingen dat ik een bestandje 'nvcontainer.exe' op mijn pc heb staan. Nu heb ik even op Google zitten zoeken hoe ik dit kan verwijderen. Ik kom op allemaal site's waar ik een virusscanner kan downloaden. Het scannen is gratis, maar om de bestanden te verwijderen moet ik een abonnement nemen. Als dat echt moet dan wil ik dat wel doen, maar wil het eerst zeker weten of dat de juiste/beste manier is.
 
Nee, ik vermoed echt van niet.

Wie geeft die melding ? Screenshot bijvoegen ?
 
Windows beveiliging geeft de melding.
 

Bijlagen

  • melding.jpg
    melding.jpg
    95,8 KB · Weergaven: 16
Kan je zien hoe groot het bestand is ?
 
Heb jij toevallig een nVidia grafische kaart daar in zitten? NvContainer.exe is namelijk normaliter een bestand van nVidia.
Heeft dacht ik met nVidia streaming te maken. Wat je ook kunt proberen is het volgende:
1.) Update je nvidia drivers naar de nieuwste drivers.
2.) Start -> services.msc
Kijk naar de services en zoek Nvidia Streamer Service, klik op stoppen. Als deze op automatisch staat, zet deze dan om naar uitgeschakeld of handmatig en klik op toepassen.
Dan zou die service niet meer mogen starten.

Het bestand is er dan wel nog, dus hopelijk helpt de nVidia update.
Het heeft er echter alles van weg dat het hier om een zogenaamde "false positive" gaat, is recent ook al met iets anders van nVidia gebeurt, staan wel wat meldingen van op Internet.

D.m.v. de grootte van het bestand zoals Erik vraagt is misschien te achterhalen of het inderdaad om een false positive gaat of het bestand een verdachte afwijking in grootte heeft die een virus zou kunnen verklaren.
 
Dat bestand nvcontainer.exe is (als het goed is) een legitiem bestand, alleen weet Windows dat nog niet. Het bestand (een programmaatje voor Nvidia updates) wil ergens iets plaatsen in een map, maar in Windows is ingesteld dat die map 'beveiligd' is.
Nu kan je in de Windows beveiliging instellen dat die app (het programmaatje nvcontainer.exe) wel toestemming krijgt om in beveiligde mappen te werken:

Windows_controlled_folders.jpg

Klik op 'Een app toestaan via Controlled Folder access' om die 'nvcontainer.exe' toestemming te geven.

(Je kan ook eerst eens kijken in welke map dat bestand wil werken, en of dat eigenlijk wel logisch is . . . )

Tip: als je die nvcontainer.exe eventueel eerst wil testen op betrouwbaarheid zou je het bestand naar VirusTotal.com kunnen uploaden om te laten checken door meerdere virusscanners:
 
D.m.v. de grootte van het bestand zoals Erik vraagt is misschien te achterhalen of het inderdaad om een false positive gaat of het bestand een verdachte afwijking in grootte heeft die een virus zou kunnen verklaren.
Nou, ik wilde de grootte weten om te zien of VirusTotal het aanneemt, maar die heeft inmiddels een limiet van 550MB, dus aangepast aan zelfs Nvidia driverpakketten.
 
Daarom schreef ik ook "misschien".
Wel netjes van VirusTotal, dat is wel een verbetering.
Ook nog laat wakker zie ik? :)
 
Te laat zeggen mijn branderige ogen :dizzy:
Zit hier al sinds 11:00, moet wel gek zijn toch ?
 
Is dat 11.00 vanmorgen??? Phuu... ja we zijn allemaal wel een beetje gek met deze hobby, toch? :D
 
11:00 vanmorgen . . eh.. gisterenmorgen dan. Nee eergisteren inmiddels.
 
Laatst bewerkt:
. . . we zijn allemaal wel een beetje gek met deze hobby, toch? :D
Zo lang achter de PC heeft ook een andere (gezondheids) reden. Maar laten we daar alsjeblieft de waarheid aan de toekomst laten en niet hoeven uitleggen wat een sh*t we meemaken 👩‍🍳
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de drivers van NVIDIA bijgewerkt. Tijdens het installeren kreeg ik eenzelfde melding over het bestand OAWrapper.exe. Uiteindelijk is de update wel geslaagd.

En ik heb NvContainer.exe nu toegevoegd als veilige app. Ik heb het programma laten testen bij VirusTotal en er is niets vreemds gevonden.
 
Laatst bewerkt:
Even afwachten, maar het lijkt mij in orde.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan