• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Omzeilen van Bios Admin wachtwoord op Dell laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

JavaDeveloper

Nieuw lid
Lid geworden
13 mei 2019
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Ik heb een aantal laptops gekocht op en faling veiling, de bios van deze laptops zijn echter beveiligd met een administrative password, ik geraak wel in de bios, maar meeste settings zijn greyed out en heb ik het password voor nodig om te activeren. Zo kan ik de laptops bijvoorbeeld niet formatteren om een nieuwe windows te installeren.
Ik heb al geprobeerd om de cmos batterij te verwijderen, maar vermits dit vooral bij oudere toestellen werkt, omdat tegenwoordig alles op het flashgeheugen wordt opgeslagen, was dat niet succesvol.
In 1 of ander helptopic vond ik een link naar een site die aan de hand van u serienummer enkele mogelijke master passwords gaf, die dan zouden moeten kunnen gebruikt worden om het ingestelde password te overwritten, maar of ik weet niet hoe het correct te gebruiken of het werkt gewoon niet.
Vermits ik anders maar bitter weinig ben met de aangekochte laptops en ze ook niet terug kan verkopen, snap je dat ik graag zo snel mogelijk een oplossing hiervoor wil vinden.
Het gaat om dell latitude e5550 laptops waar windows 8.1 op is geïnstalleerd.

Ik heb dan nog een tweede vraag, ik weet dat het gebruikelijk is 1 vraag per post te stellen, maar vermits de vraag toch enigszins gerelateerd is, stel ik ze in de zelfde post.

Mijn desktop thuis werkt plots niet meer... Wanneer ik hem probeer op te starten krijg ik een foutmelding in de trend van cmos is verwijderd geweest, bios datum en tijd moet weer ingesteld worden.
That's it, hij start niet verder op en ik geraak ook niet in mijn bios.
Het leek mij heel onwaarschijnlijk, want mijn moederbord is nog geen jaar oud, maar just to be sure, heb ik mijn cmos batterij vervangen, in geval die mocht leeg zijn of zo, maar het resultaat is nog steeds het zelfde.
Iemand ook maar enig idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn?
 
stel je krijgt een afgedankt exemplaar of je koopt je er eentje aan en je komt thuis en bemerkt dat er een bios wachtwoord ingesteld werd waardoor jezelfs niets kan instellen in je bios of laat staan het systeem opstarten !
wat nu gedaan … wel toevallig kon ik iemand anders op een ander hulpforum verder helpen die dit dus aan de hand had ...
**onderstaande werkwijze kan toegepast worden op meerdere merken van laptop's …
ik noem ze effe op ...
Compaq .. Dell ….Fujitsu-Siemens … Hewlett-Packard … Hewlet-Packard/Compaq Netbooks … Insyde H20 (generic) … Phoenix (generic) .. Sony … en Samsung

de werkwijze kon ik achter halen via een filmpje gevonden op youtube ..


de werkwijze uitgelegd ..

als je dus op de unlock button klikt dan zie je je systeemnummer vermeld staan ..
noteer dit nummer en ga vervolgens naar deze site ..
geef het systeem nummer in en klik op "get pasword "
indien het geluk aan je kant is dan vershijnt er een schermpje met meerdere codes noteer vervolgens de 2de code ..
( in dit voorbeeld is dit dus dat vermeld staat bij Dell from serial code ) en geef die code in om je Laptop vrij te geven ..
zet vervolgens de bios instellingen naar standaard en bewaar deze instelling ..
herstart het systeem en je zou vervolgens verder kunnen gaan naar je bios.
 
Ja, dit heb ik al geprobeerd en werkte niet... Ik kon het vermelde paswoord op de site niet gebruiken om te unlocken
 
Weet je zeker dat jij het te gebruiken wachtwoord goed ingegeven hebt?
Er hoeft maar één teken verkeerd te zijn en dan mislukt het unlocken!
 
Zit een password chip op, die vervangen kan.
Bios reset werkt dan niet.

Zo kan ik de laptops bijvoorbeeld niet formatteren om een nieuwe windows te installeren.
Kan gewoon tijdens de installatie, heeft niets met de bios te maken.
 
men bedoeld eerder dat aangezien er een bios wachtwoord aanwezig is men de optie niet kan instellen om van een ander opstart medium te kunnen opstarten om zodoende er een laat ons zeggen een Windows10 er op te zetten ..
wat de TS echter vergeet is dat hij eerder wel de huidige Windows8.1 kan upgraden naar Windows10 zonder behoud van persoonlijke instellingen en bestanden ..nadien hoeft hij maar de Window.old map te verwijderen.. maar ga men voor het upgraden blijft het wachtwoord behouden !
 
als ik vanuit windows 8 upgrade naar 10 blijven de instellingen van de systemadmin nog steeds de zelfde, ik denk trouwens dat ik niet eens de upgrade zelf kan uitvoeren, tal van programma's kan ik niet installeren/uitvoeren
 
wat heeft of hebben nu de instellingen van de huidige systeem admin nu te maken ..
als jij kiest om letterlijk niets te behouden van de vorige eigenaar dus geen persoolijke instellingen en ook geen persoonlijke bestanden dan verkrijg je een maagdelijke Windows10
de Windows.old verwijder je nadien ..
het is meer werk .. dat wel .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan