• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Onbekende accounts in register?

Status
Niet open voor verdere reacties.

alfamale123

Vaak hier
Lid geworden
26 aug 2015
Berichten
677
Waarderingsscore
2
Wat zijn die onbekende accounts en wie kan hier meer uitleg over geven?
 

Bijlagen

  • onbekendeaccounts.jpg
    onbekendeaccounts.jpg
    294,8 KB · Weergaven: 48
Zie je die accounts ook terug als je gewoon kijkt in de lijst met gebruikers van Windows 10? Of zijn dit verwijderde account? Daar lijkt het op. De accounts zijn wel verwijderd maar de profielen en bijbehorende mappen bestaan nog.
 
volgens dat ik zo kan zien vermoed ik dat fritz123 zichzelf het beheer heeft toegeëigend.. normaal gezien staat er bij eigenaar de TrustedInstaller vermeld .. en doordat hij dus deze zich heeft toegeëigend zet hij vervolgens de deur open .
 
Ja en trustedinstaller kan ik niet instellen als eigenaar?Of wel en hoe?
En hoe verwijder ik die onbekende accounts uit het register?
 
Laatst bewerkt:
wil je terug de trustedinstaller als eigenaar verkrijgen dien je dit te bewerkstelligen via de verborgen Administrator … ik vermoed dan ook indien deze "trustedinstaller " terug de eigenaar is dat dan ook al deze onbekende accounts verwijderd worden ..
*vertel me eens hoe jij in deze beveiligingsinstellingen komt van ChildCapatibilities !
 
Verborgen admin is actief nu,hoe trustedinstaller nu terugkrijgen?
 
wil je terug de trustedinstaller als eigenaar verkrijgen dien je dit te bewerkstelligen via de verborgen Administrator … ik vermoed dan ook indien deze "trustedinstaller " terug de eigenaar is dat dan ook al deze onbekende accounts verwijderd worden ..
*vertel me eens hoe jij in deze beveiligingsinstellingen komt van ChildCapatibilities !

Via het register.
 
via het register zeg je ...dat is me niet duidelijk ..en zodoende kan ik dan ook niet meedelen hoe je deze trustedinstaller terug krijgt .
 
regedit dan childcapabilities dan rechts klikken en zo kom ik erin.
 
via regedit kom ik niet op ChildCapatibilities (althans niet via het zoeken in het register)
*je dient duidelijker te zijn ..zo kan ik je niet helpen .
 
Nee dat zal niet...alstublieft
 

Bijlagen

  • register.jpg
    register.jpg
    222,9 KB · Weergaven: 18
via regedit kom ik niet op ChildCapatibilities (althans niet via het zoeken in het register)
*je dient duidelijker te zijn ..zo kan ik je niet helpen .
 
Bij deze:
 

Bijlagen

  • TrustedInstaller.jpg
    TrustedInstaller.jpg
    267,8 KB · Weergaven: 10
ok de register vermelding heb ik nu vervolgens gevonden ..
had je nu eerder verwezen naar Computer\HKEY_CLASSES_ROOT\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\AppContainer\Storage\microsoft.microsoftedge_8wekyb3d8bbwe\ChildCapabilities dan was het me al duidelijker ..
ik heb er zelfs meer regels staan dan jij ..
Ashampoo_Snap_zaterdag 19 oktober 2019_13h01m33s_001_.png

ook hier staan er 3 onbekende accounts maar zijn er geen overgenomen of aanpassingen gedaan ..
tevens was ik verkeerd in de aanname dat daar de trustedinstaller diende vermeld te staan ..dit is niet zo !

Ashampoo_Snap_zaterdag 19 oktober 2019_13h24m10s_002_.png
 
wil je terug de trustedinstaller als eigenaar verkrijgen dien je dit te bewerkstelligen via de verborgen Administrator … ik vermoed dan ook indien deze "trustedinstaller " terug de eigenaar is dat dan ook al deze onbekende accounts verwijderd worden ..
*vertel me eens hoe jij in deze beveiligingsinstellingen komt van ChildCapatibilities !

Als je bij het register zoeken en dan childcapabilities ipv ChildCapatibilities dan had je er geweest.
 
ik heb hier een controle gedaan op al de systemen ook de virtuele en wat blijkt ook daar zijn deze onbekende accounts aanwezig en als eigenaar ikzelf dus ..m.a.w. de eerdere aanname betreffende de "trustedinstaller " was fout maar dit had ik al vermeld in bericht #15

ik ben hier de enige gebruiker en er staan dus op elk systeem 3 onbekende accounts ..
in de door u geplaatste afbeelding bericht #1 staan er 6 onbekende accounts vermeld aangezien je deze overgenomen heb ….waarom of waarvoor je dit gedaan heb weet ik niet .
 
Trustedinstaller fout?Onbekende accounts overgenomen?
Ik heb trustedinstaller teruggezet dus bedankt voor de foute aanname.
 
kan ik er niets aan doen dat jij zo hevig zijt inplaats van effe af te wachten tot ik meer onderzoek had gedaan ..het probleem waar ik tegen aanliep is dat ik niet wist waar ik deze map childcapabilities diende te gaan zoeken in het register en ja jij heb verschillende overnames gedaan van deze "onbekende accouts" want normaal gezien zijn er maar 3 vermeldingen betreffende deze zo gezegde "onbekende account " welke dus standaard aanwezig zijn ...
*waarom dat ik standaard aanwezig zijn zeg is dat ik hier 5 systemen heb nagezien ..
2 desktops en 3 virtuele elk van deze vermelde over 3 onbekende accounts te beschikken ( zonder overname's )
 
Omdat je in het register op childcapatibilities hebt gezocht,zou ik ook niet vinden.
Ik hevig?
TIP: Als je niet weet waar je mee bezig bent,zeg dan niet zomaar wat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan