• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Info Ondanks alles toch de upgrade naar de Windows 10 Najaarseditie doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Abraham54

Gast
De bug die in de origineel uitgebrachte Najaarseditie van Windows 10 - versie 1809 dus, houdt het volgende in:

die gebruikers die verloren documenten rapporteerden hadden zelf eerder het volgende gedaan: ze hadden de locatiegegevens van documenten enz, veranderd naar een locatie buiten de systeempartitie, maar hadden daarbij de bestanden niet overgezet, die waren dus achtergebleven op de systeempartitie......

De bug van de herftupgrade houdt in, dat Windows concludeert dat de documenten een andere locatie hebben en leegt dan de betreffende mappen op C.

Heb je niet op een dergelijke manier met locatie gegevens gegoocheld, dan kan je zonder probleem de versie 1809 binnen halen met de Windows ISO Downloader!

5bce17d16b8d5-ISo_downloader_1_..png


Klik in de rechter kolom op Windows 10 - even later kan je dan de versie kiezen die jij wil downloaden, ingeval van de herfstupgrade kies je dus voor Windows 10 October Update - October Update en klik daarna op de blauwe knop bevestigen.

Daarna wil het tool weten in welke taal Windows uitgevoerd moet worden - dus kies voor Nederlands

5bce17f2ef27d-ISo_downloader_2_..png


Klik weer op de blauwe knop Bevestigen en even later kan je via jouw browser de link ingeven om de ISO te downloaden.

5bce180bea68f-ISo_downloader_3_..png


Overigens kan je met dit tool op dezelfde wijze ook Office versies downloaden.

Jij vind dit leuke en handige tool op Microsoft Windows and Office ISO Download Tool
 
Geen idee of ik hieronder mag reageren, maar Ik heb inderdaad de locatie van mijn documenten e.d. aangepast naar mijn F partitie. Maar hoe controleer ik of ik dit juist heb gedaan. Zodat ik veilig kan updaten, gelukkig nog geen update gezien voor het bijwerken naar de nieuwste W10 versie
Dit verhuizen heb ik indertijd dat ik deze pc kocht gedaan d.m.v. het aanpassen van de locatie in de c-schijf.
 

Bijlagen

  • verkenner.png
    verkenner.png
    62,4 KB · Weergaven: 10
  • F schijf.jpg
    F schijf.jpg
    114,3 KB · Weergaven: 10
Niet goed gedaan.
Want de mappen op C zijn nog aktief!

Persoonlijke mappen verplaatsen naar een andere partitie dan wel een andere HD, heeft als voordeel dat bij een crash van Windows of een herinstallatie daarvan er niks kan gebeuren met die persoonlijke mappen.
Om er nu voor te zorgen dat het verplaatsen goed gebeurd waardoor het startmenu ook goed blijft werken, doe dan het volgende:

maak eerst op de partitie of HD dezelfde mappen aan die je straks verplaatst wil hebben.
Dus in ieder geval maak je de volgende mappen aan:
  • Downloads
  • Mijn afbeeldingen
  • Mijn documenten
  • Mijn muziek
  • Mijn video's


Ga vervolgens naar C:\Users\jouw gebruikersnaam.
  • Klik nu met rechts op de map "Afbeeldingen".
  • Kies voor eigenschappen
  • Klik op de tab "Locatie"
  • Klik op de knop "Verplaatsen"
  • In het venster "Selekteer een lokatie" navigeer je naar de D-partitie.
  • Selekteer daar nu de map "Afbeeldingen" en klik op de knop "Selekteren".
  • Klik daarna op de knop "Toepassen"
  • Daarna klik je in het venster "Map verplaatsen" op de knop "Ja"
  • Hetverplaatsen zelf kan overigens enige tijd in beslag nemen.
  • Meestal krijg jedaarna ook de vraag om de ini-files wel of niet te verplaatsen. Kies dan voor wel verplaatsen.

Op dezelfde wijze verplaats jij je overige persoonlijke mappen.

Het verplaatsen van de map downloads is zeker voor SSD's belangrijk.
 
Ik denk dat Roxmarie dit zo gedaan heeft (via locatie en verplaatsen) maar na elke "grote" update van Windows verschijnen niet mappen (leeg) terug onder "gebruiker". Die mappen kunnen zonder probleem terug verwijderd worden. Enkel goed nakijken of de map downloads leeg is en dat de internetbrowser (Edge, Chrome, enz) de juiste map gebruikt voor downloads.
Misschien nog een handige tip: ik maak op de D-schijf een map "Mijn documenten" met daaronder alle andere mappen (afbeeldingen, muziek, download, desktop, video's, 3D-objecten, …). Dit is nadien makkelijk voor backup, zo hoef je maar 1 map te backuppen waar alles onder zit.
 
Vanavond of iets eerder vandaag is het dan zo ver gekomen: Microsoft heeft de tweede versie van Windows 10 Redstone oktober upgrade versie 1809 beschikbaar gesteld.

ik persoonlijk vind de 1809 versie veruit de beste Windows 10 tot nu toe.
 
Ik heb tot heden - ook na de cumulatieve update vanavond - geen probleem met bijvoorbeeld Kladblok gehad.
Werkt gewoon zo als het werken moet.
Notpad++ het zelfde verhaal.
Een ander programma zoals Abiword, geen probleem.
En ook andere 32-bit toepassingen, geen probleem.
 
Hier ook geen problemen ondervonden. Nu gelijk mijn 1809 usb-stick bijgewerkt naar nieuwe versie via het Media Creation Tool.
 
Ik heb mijn 1809 versie niet bijgewerkt naar de nieuwe versie, kreeg wel weer een behoorlijke cummulatieve update.

5bebf39186dcd-Wiver_14-11-2018.png
 
Beste Leo,
in mijn notebook bevinden zich thans een Crucial 2TB SSD en een Seagate 2TB HD.

Alle mappen waar vaak naar geschreven wordt, heb ik op de HD staan;
ook de tempmappen van Windows staan op de HD.

Tevens heb ik in Windows de pagefile op 0 gezet en op de HD een twee keer zo grote pagefile gezet.
Dat wederom geeft Windows een tempo boost.

Op deze manier hoop ik zo lang mogelijk plezier van de SSD te hebben.
 
Dingen gaan langer mee dan een harde schijf........
 
In 2013 twee Crucial 512GB SSD's gekocht, die zijn nu nog 99% gezond en draaien nog steeds tot tevredenheid in twee computers, de hd die ik toen erbij kocht, is nog de volle 100% gezond.
Dat zijn mijn ervaringen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan