• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Onderdelen upgrade naar 1709 mislukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

wulp5

Gevestigd lid
Lid geworden
22 jan 2008
Berichten
245
Waarderingsscore
2
Bij de upgrade 'onderdelen W10 naar 1709' krijg ik de melding dat 1 app niet compatibel is en moet verwijderd worden: Kapersky Anti Virus.

Alleen: ik heb nooit Kapersky gehad..
 
We gaan kijken.

Download
52063a40e2e64-Farbar_Recovery_Scan_Tool_canned.png
Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden dan wel daar naar toe verplaatsen!
Opmerkingen
: Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.

Antivirusprogramma en actieve malwarescanners dienen al voor je FRST.exe start gedeaktiveert zijn!
Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.

FRST opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op FRST.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe of FRST64.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

FRST start op:
  • Wanneer het programma is geopend klik dan op de knop Yes bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop.
  • Aansluitend zal een logbestand - FRST.txt en Addition-txt aangemaakt worden en op het bureaublad opgeslagen worden.
  • Post de inhoud van beide logbestanden in jouw volgende bericht.
.

In geval de inhoud van een van de logs of van beide logs te groot is om te posten, kijk dan hier: Hoe een bijlage toevoegen?
 
Prima hoor, een en ander is geen wedstrijd, nietwaar?
 
Hierbij de logs.
 

Bijlagen

  • Addition.txt
    69 KB · Weergaven: 6
  • FRST.txt
    60,5 KB · Weergaven: 5
Hallo,
Blijkbaar is het een groot probleem, want ik heb al 2 keer via chat de hulplijn van Microsoft gehad die van op afstand mijn computer hebben overgenomen en het probleem zogezegd hebben opgelost, maar blijkbaar is er niets veranderd. De update blijft nog steeds uit...
Ik heb ook geprobeerd de nieuwste versie 'rechtstreeks' te downloaden en uit te voeren, maar ook daar krijg ik de melding dat er iets fout zit.
 
Via het Additionslog heb ik gezien dat jij een Windows 10 hebt, welke nog een upgradeversie van uit Windows 7 is.
En daar zit waarschijnlijk nu het probleem waarom de update naar 1709 misgaat.

Het beste wat jij kan doen is Windows 10 1709 schoon installeren.
Overigens Office 2007 wordt niet niet meer ondersteund door MS en wordt op termijn een beveiligingsrisico.


Apple's Quicktime wordt verwijderd.
Dit tool wordt al enkele jaren niet meer onderhouden voor Windows door Apple en is dus een beveiligingsrisico.
Er zijn ook nog aanwezige onderdelen van jouw chatsessie met Microsoft.

Waarschuwing: onderstaande bewerking is enkel voor deze computer bedoeld, het toepassen hiervan in een andere computer kan tot schade in Windows leiden.


We gaan
51a5c8edc4692-icon1337952077.png


Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.

Open een nieuw kladblok (of anders: notepad) bestand, via "Start\Alle programma’s\Bureau-accessoires\Kladblok (of Notepad)".
Kopieer en plak de tekst in het code-venster vanaf het woord Code in het lege kladblokvenster.

Code:
start

C:\Program Files (x86)\QuickTime
C:\Program Files (x86)\LMIR0002.tmp_r.bat [510 2017-12-12]
HKLM\...\Policies\Explorer: [ConfirmFileDelete] 1
C:\Program Files (x86)\LMIR0002.tmp.bat
C:\Program Files (x86)\LMIR0002.tmp_r.bat
ContextMenuHandlers1: [CLVDShellExt] -> [CC]{3E2A0A32-6E14-4BAD-AA87-BBB6A75EBFF2} =>  -> Geen bestand
ContextMenuHandlers1: [DVDFAB32] -> [CC]{2B896307-03F8-4771-B13F-88176CAC4065} =>  -> Geen bestand
ContextMenuHandlers1: [DVDFAB64] -> [CC]{2B896307-03F8-4771-B13F-88176CAC4066} =>  -> Geen bestand
ContextMenuHandlers1: [DVSShellContextMenu] -> [CC]{34CBB076-0260-416C-9FE4-765D66E89C15} =>  -> Geen bestand
ContextMenuHandlers1: [LotSoftShellExt] -> [CC]{FEB8653E-287E-4b5f-AA3E-1500EC7ACE08} =>  -> Geen bestand
ContextMenuHandlers4: [DVSShellContextMenu] -> [CC]{34CBB076-0260-416C-9FE4-765D66E89C15} =>  -> Geen bestand
ContextMenuHandlers5: [igfxcui] -> {3AB1675A-CCFF-11D2-8B20-00A0C93CB1F4} =>  -> Geen bestand

CreateRestorePoint:
EmptyTemp:
CloseProcesses:



















cmd: ipconfig /flushdns
cmd: netsh winsock reset
end

Sla nu dit kladblokbestand in de dezelfde locatie waar ook FRST.exe aanwezig is op als Fixlist.txt

Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) met de fixlist.txt gebruiken
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Als het programma wordt gestart, klik dan op Ja in de popup.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand - Fixlog.txt - in dezelfde locatie aangemaakt van waaruit FRST.exe is gestart.
  • Post de inhoud van dit logbestand in jouw volgende bericht.
 
Beste Abraham,
Alvast bedankt voor je reactie!
Ik heb uitgevoerd wat je voorstelde en Fixlog.txt bijgevoegd.
Spannend...:oops:
 

Bijlagen

  • Fixlog.txt
    4,2 KB · Weergaven: 6
Nog dit: om dit log te maken heb ik de virusscanner niet uitgezet. Moest dat? Zo ja, dan maak ik uiteraard een nieuw logje...
 
Hoi, het is niet nodig.
Hoe kijk jij zelf aan tegen een schone installatie doen?
 
Hallo, Ik zie je voorstel beslist niet lachend tegemoet: als ik alles opnieuw moet installeren en eerste alles nog in veiligheid moet brengen, ben ik wel een tijdje zoet. Want een nieuwe installatie maakt alles wat er nu opstaat 'onbereikbaar' hé?:confused:
Maar ik denk dat - als jij dat voorstelt - niet veel anders meer mogelijk is. Ik heb met Microsoft 2 x gechat, ze hebben m'n PC 2 x gedurende ong 45 min. overgenomen van op afstand en er is niets veranderd.
Maar wat zou je dan aanraden? 'Gewoon' een iso branden (waar vind ik die?), ermee opstarten en installeren? Of een andere HDD kopen en daarop opnieuw installeren? Of de oude HDD eerste formatteren (gaat dat nog bij opstart van een iso)? Of nog iets anders?...
Ik zie je reactie tegemoet, al kan ik er niet bijzetten 'blij'..
Toch nogmaals geweldig bedankt voor de moeite!:)
 
Ga naar Download Windows 10 en download het hulprogramma.

Start dat op en na de voorbereidingsfasen kies voor Iso downloaden voor andere computer.

Downoad en start Rufus: Rufus - Create bootable USB drives the easy way

Maak nu via Rufus een opstartbare USB-stick met de gedownloade Windows 10 ISO.

Is dat gedaan, verwijder dan eerst Panda Free en herstart de PC.

Na herstarten de internetverbinding kappen en de USB-stick met de computer verbinden.
Klik de USB-stick open en klik met rechts op setup.exe en kies voor "Als administrator uitvoeren".

Na de evaluatie kies voor installatie met behoud van bestanden enz.
Ik denk dat het zo moet gaan lukken - dus succes toegewenst.
 
Hoewel misschien niet vandaag (nogal druk) maar zeker morgen moet dat lukken.
Ik houd je op de hoogte en zoals ik al zei;: geweldig bedankt!
 
Hallo,
Na veel installeren en herbeginnen is de upgrade gelukt. Ik probeerde een en ander (o.a. de mappen te behouden bv.), maar kreeg steeds weer een probleem: die Kapersky, maar ook dat de partities van mijn schijf niet in de aanbevolen volgorde stond (???) enz. ...
Ik heb dan uiteindelijk gekozen voor een heel nieuwe installatie, waarbij al mijn programma's en bestanden 'weg' zijn.
Dus eind goed, al goed...
 
Wat betreft Office 2007 welke jij in jouw vorige Windows had - die wordt niet meer ondersteund.
Heb jij al van Libre Office gehoord - of welke onderdelen van Office heb je daadwerkelijk nodig?
 
Ik heb idd al van Libre Office gehoord en er (lang geleden) een tijdje mee gewerkt. Maar ik krijg geregeld teksten die opgesteld werden in Word en die verder moeten gestuurd worden in Word. (Verder werk ik met Excel en Powerpoint.)
Vandaar dat ik me allicht een nieuwe Office zal aanschaffen, ev. via de school waarvan ik de teksten krijg. Anders dan ik Nederland worden hier in 'het onderwijs' nog steeds bijna uitsluitend Microsoft-Producten gebruikt.
Al is er nu in het lager onderwijs een voorzichtige kentering..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan