• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost One drive bijna vol

Status
Niet open voor verdere reacties.

catmen

learning senior
Lid geworden
17 jun 2011
Berichten
807
Waarderingsscore
31
Hoi,
ik kreeg een bericht op het pc scherm dat mijn one drive bijna vol zit en of ik tegen betaling wil upgraden, nu, ik wil dat niet! het verbaast me zelfs dat het zo is, als ik one drive open zie ik daar allerlei “files, programs e.a staan waaronder ook map persoonlijk kluis, ik veronderstel dat ik dat allemaal via instellingen kan veranderen maar zijn die programs dan ook weg van je pc. Eigenlijk wil ik maar 1 ding in one drive en dat is die persoonlijke kluis waar enkele word (2) documenten in zitten die belangrijk zijn voor mij, de rest hoeft niet omdat ik dagelijks een back up uitvoer naar een tweede interne HD en maandelijks met acronis een image naar externe HD, ook nog met een reg cleaner een herstel punt kan creëren en dat ook nog automatisch gebeurt bij windows updates.
ik ben helemaal geen geavanceerde pc gebruiker dus wat hulp kan ik wel waarderen ik heb het boek van Schoone pc dat me kan helpen maar soms is die ook niet zo goed te begrijpen voor een oudere zoals ik.
alvast thx
catmen
 
Je kan ook online aanmelden bij OneDrive en daar de overbodige bestanden verwijderen. Kijk ook eens na of je standaardmappen (documenten, afbeeldingen, enz) niet rechtstreeks naar OneDrive gekoppeld zijn.
 
vermoedelijk zijn ze wel gekoppeld maar daar is een instelling voor dacht ik, de bedoeling is dat ik alleen mijn kluis behoud in one drive.
catmen
 
Kijk eens in de verkenner, rechtermuisklik op "Mijn documenten" of "Documenten" ... eigenschappen aanklikken en dan tabje "locatie". Staat daar iets met OneDrive, dan kan je kiezen voor verplaatsen of standaardinstellingen herstellen. Idem met alle andere standaard mappen van windows (afbeeldingen, muziek, video's, desktop, download).
 
Ik was intussen al eens op zoek geweest naar de reden en heb zoals je voorstelde online de mappen gaan verwijderen, er stond nog alleen de map persoonlijke kluis. Heb dan bij instellingen enkele instellingen verandert dat ze niet meer beroep doen op one drive. Ik kan het niet meer in detail beschrijven wat ik juist deed (ik zou dan voor mijn pc moeten gaan zitten) maar als ik opstart (al enkele malen) en ik kijk in one drive, daar blijft blijkbaar alleen mijn persoonlijke kluis aanwezig. Ik vermoed dat mijn “probleem” hierbij is opgelost, ik zal ook nog eens even het boek Schoone pc m.b.t dit onderwerp nog eens aandachtig lezen om er wat duidelijker zicht op te krijgen.
toch bedankt voor je hulp.
catmen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan