• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost OneDrive Windows Verkennes synchroniseert niet, inloggen niet mogelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

121028

Gevestigd lid
Lid geworden
21 mrt 2013
Berichten
355
Waarderingsscore
0
Hey!

Een tijdje geleden synchroniseerde mijn OneDrive-map opeens niet meer. Ik heb er twee, één OneDrive for business en een privé. Toen de privé-map niet synchroniseerde heb ik, via het icoontje op de taalbalk, mijn account verwijderd en de synchronisatie gestopt om vervolgens mijn account weer toe te voegen, in de hoop dat dit alles zou resetten en dat het weer zou werken. Dit lukte niet. Ik klik op het OneDrive icoontje op de taakbalk, ga naar instellingen, klik op 'Account toevoegen', vul mijn e-mailadres in wanneer OneDrive daarom vraagt. Daarna sluit het scherm waar ik mijn e-mailadres in heb gevuld. Normaliter komt OneDrive dan met een volledig inlogscherm, afhankelijk van welk accounttype je gebruikt. Echter, OneDrive opent mijn bestaande OneDrive map (die dus niet synchroniseert). Nu heb ik die map volledig verwijdert. Probeer ik weer in te loggen, dan sluit wederom het scherm waar ik mijn e-mailadres heb ingevuld, en opent vervolgens Windows Verkenner de 'Documenten' map.

Het rare is dat dit alleen bij mijn privé account schijnt te gebeuren. Opnieuw inloggen met mijn werkaccount of schoolaccount (beide Office 365 accounts) werkt prima.

Ik heb op internet gezocht, de enige oplossing die ik vond was het aanpassen van de inlog credentials in het (oude) configuratiescherm onder de tab "Gebruikersaccounts". Dit heeft helaas niet geholpen.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Thx!

Groet, Stefan
 
Verwijderen, herstarten en vervolgens opnieuw installeren werkt helaas niet. OneDrive blijft met mijn persoonlijke account hangen in het aanmelden, en synchroniseert daarom niet.
1560329423825.png
Wanneer ik klik op het witte OneDrive icoontje ga ik naar dit scherm:
11656
Vul ik hier mijn e-mailadres in, en druk ik op 'Aanmelden' dan verdwijnt dit scherm. In plaats van dat het aanmeldscherm verschijnt, verschijnt de Windows Verkenner;

Lala.jpg
 
Na een update van Windows komt OneDrive weer tot leven. Bijzonder haha!

Bedankt voor de tips :)
 
Het zou kunnen dat een update voor die fout heeft gezorgd en de laatste Windows update de fout weer heeft verwijderd. Fijn dat het weer werkt, ik zal dit topic dan ook op opgelost zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan