• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Ongevraagde mappen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leono

Enthousiast
Lid geworden
20 jan 2013
Berichten
2.536
Waarderingsscore
157
Een jarenlang levende Windows-ergernis:

Elke keer als ik een woordje intyp in het Windows 7 zoekveldje bij de Startknop komt er een geheel lege map „Zoekopdrachten“ in de Windows Verkenner.

Op „verborgen“ zetten helpt niet.

Hetzelfde verhaal geldt voor de zeer vervelende map „Favorieten“. Die komt ook steeds ongevraagd terug en kan ook niet verborgen worden.

Is er een manier om definitief van deze twee irritante mappen af te komen? (Zonder de computer de deur uit te doen).
 
Waarschijnlijk ben je daarvan af als je het indexeren in Windows uitschakelt.
 
Hallo Rubensky,

De "indexing-service" had ik reeds uit wanhoop uitgeschakeld.

Het helpt niet.
 
Mag ik vragen waarom jij je zo ergert aan zulke mappen in Windows verkenner?
 
Alle informatie die overbodig is, stoort mij.

Als ik die mappen verwijder, betekent dat, dat ik ze niet wil.

Waarom dringt Microsoft ze dan op?
 
Kan jij aangeven waar precies (lokatie) beide mappen telkens voorkomen?
 
De twee mappen (en na Windows-updates vaak ook nog andere, zoals Contactpersonen en dergelijke) komen onder mijn naam ("user").
 
Dat is dan normaal - Favorieten is overigens een Windows eigen map.
Zoekopdrachten dito.
 
Wat ik in elk geval niet normaal vind is, dat deze mappen gewoon zichtbaar blijven als je ze op "Verborgen" zet.

En, wat is nu de functie van een lege map "Zoekopdrachten" die wordt aangemaakt zodra je een letter intypt in het kleine zoekveldje bij de Startknop?
 
Je kunt op twee manieren zoeken. Via Startmenu en via Windows Verkenner zelf. Probeer het allebei
 
Hoe zoeken via de Verkenner?

Wat ik vaak zoek is "herstel", om een handmatig herstelpunt te maken.

Toen ik dit woord intypte in het zoekveld van de Windows Verkenner kwam ik op onderstaande pagina. 'herstel.com' is te koop!

En onmiddellijk was er weer een lege map "Zoekopdrachten".

5bfe9971e3efa-Herstel.PNG
 
Wat jij wilt is een systeemmap verwijderen en dat is niet mogelijk. Iedere zoekopdracht wordt opgeslagen in C:\Users\%username%\Searches\ en de favorieten van Internet Explorer in C:\Users\%username%\Favorites\ maar je kunt er wel voor zorgen dat deze mappen leeg blijven door ze regelmatig op te schonen.
 
De mappen verschijnen en blijven leeg.

Ik hoef ze niet leeg te maken.

Juist het zinloze is zo irritant.
 
ben van de week op een pracht stukje software uitgekomen wat je toelaat om herstelpunten aan te maken en te beheren ..dit programmatje noemde zich Restore Point Creator en je download het zip bestand ..deze pak je vervolgens uit en je start de Restore Point Creator.exe op deze Restore Point Creator.exe is een zelf uitvoerend bestandje wat je toelaat om herstelpunten aan te maken ..
**je dient dus gewoon effe deze zip uit te pakken en de snelkoppeling op je bureaublad te plaatsen vanwaar je deze dan opstart .

*dit programmatje word helaas niet meer ondersteund maar is wel nog te gebruiken ja zelfs op de Windows10.. dus vanzelf sprekend werkt het dan ook op een Windows7.

Ashampoo_Snap_dinsdag 27 november 2018_14h39m04s_004_.png
 
Hallo Emi,

Inderdaad een leuk programmaatje. Jammer dat het niet meer ondersteund wordt.

Het is mij deze keer gelukt een herstelpunt te creëren, zonder dat er een lege map "Zoekopdrachten" werd aangemaakt.

Een historisch moment!
 
ook al word deze niet meer voorzien van updates (m.a.w. er komt geen nieuwe ) dan nog is deze nog te gebruiken ...heb deze week sinds ik deze tegen gekomen ben al 5x dienen te instaleren op andere pc's (voornamelijk W10 waar dat systeemherstel telkens weg viel )nu deze gebruikers dit tooltje gebruiken hebben ze geen last meer van verwijderde herstelpunten .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan