• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Ongewenste reclame op het forum

Status
Niet open voor verdere reacties.

maulem

Vaak hier
Lid geworden
23 feb 2017
Berichten
649
Waarderingsscore
29
Ik heb plotsklaps allerlei reclames op het Computerforum. Toenet kwam zelfs een paginabrede reclame van Ziggo, volledig met oranje achtergrond. Het zijn geen Google ads, want die hebben zo'n wegklikboxje rechtsboven, en dat hebben deze niet. Ik maak al gebruik van een adblocker (uBlock origin), maar dat helpt hier - blijkbaar - niet tegen.

Zie hier:
ongewenste reclame.jpg
 
Welke uBlock gebruik jij?
De eerst uitgekomene, die niet meer ondersteund wordt, of uBlock Origin, die wel ondersteund wordt?

Ik gebruik uBlock Origin en heb dus geen last van de vele reclames hier.
 
uBlock Origin. Ik heb normaal ook geen last van reclames.
 
5c041011c67d2-uBlock_Origin.png
 
Ja, is bij mij exact zo ingesteld, uBlock. Volgens mij zat het in de browser. Want ik heb net mijn firefoxgeschiedenis gewist, en nu zijn de ads weg. Ik had trouwens daarnet ook weer heel even google ads.
 
Inmiddels toch weer google ads gezien. Ik heb nu (gratis) Adblock Plus 3.4.1 geïnstalleerd, kijken of dat gaat helpen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben benieuwd - de maker van die add-on heeft afspraken gemaakt met reclame bureaux!
 
pardon? Wat voor afspraken?
--

Ik heb in de opties van Adblock Plus Acceptabele advertenties toestaan uitgevinkt. Voorts zijn er geen subscription exceptions opgenomen in de applicatielijst onder about:config.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik ook Ublock en heb geen reclame.
 
Bij mij normaal ook niet, tenminste al zolang dat ik uBlock Origin heb. Maar vandaag begint het ineens. Ik ga maar eens afwachten.
 
Controleer jouw browser op onregelmatigheden!

Download
536cf876403ee-AdwCleaner_Icon.png
AdwCleaner by Malwarebytes naar het bureaublad.

Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner en kies voor de optie
RunAsAdmin.jpg
Als administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens op de knop Nu scannen.
  • Wanneer de scan gereed is klikt u vervolgens op de knop Reiniging en Reparaties.
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Schoonmaken en nu opnieuw opstarten.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt AdwCleaner automatisch geopend, klik op Logbestand bekijken.
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
  • (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C00].txt.)
 
Heb ik bij aanvang zelf al mee gescand, met AdwCleaner nieuwste versie. Geen items gevonden. Hier is het log.
 

Bijlagen

  • AdwCleaner[C06].txt
    1,9 KB · Weergaven: 5
Hoi Maulem - over welke browser gaat het nu eigenlijk?
 
Ik heb het in aanvang alleen gezien in Firefox, maar in Google Chrome heb ik het niet gecontroleerd. Tot dusver blijven de reclames weg, mogelijk werkt Adblock plus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan