• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Onherkenbare partitie

Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 162876

Gast
Hi,

Als ik in mijn C schijf naar vhdx ga, dan kom ik testvhdx.vhdx tegen. Er staat achter dat het een hardeschijfkopie bestand is.
Is het normaal dat dit betand daar staat? Ik kan me zelf namelijk niet herinneren dat ik het gemaakt heb.
Ik kan het bestand ook niet openen.
Als ik erop dubbelklik dan krijg ik de melding dat de schijfinstallatiekopie niet is geïnstalleerd en dat de partitie onherkenbaar is.
In eigenschappen zie ik dat het bestand 548 GB in beslag neemt.
Ik wil het graag verwijderen maar in schijfbeheer kan ik het bestand niet terug vinden.

Heeft iemand een idee wat dit voor bestand is?
Is het wel verstandig om te verwijderen?
Zo ja. Hoe kan ik het dan verwijderen?

Ik heb namelijk een ssd schijf besteld en komende week wil ik mijn hdd schijf klonen naar de ssd schijf.
 
Vhdx: de V staat voor Virtueel en hdx Vhdx is niks anders dan een virtuele harde drive, die samenwerkt met Intel Hyper V.

Kijk in Configuratiescherm » Programma's en onderdelen of je daar Vhdx kan verwijderen.

Overigens klonen naar een SSD van een bestaande Windows kan, maar een schone installatie op SSD is altijd sneller.
 
Bedankt voor je reactie Abraham54.

Het lukt me niet om Vhdx in 'Programma's en onderdelen' te verwijderen.
Ook daar kan ik de virtuele schijf niet vinden.

Als ik windows 10 eenmaal heb gekloond dan kan ik daarna het systeem toch opnieuw installeren via systeemherstel zodat ik alsnog een schonen installatie heb?
 
Welja - dan kan jij beter meteen een schone installatie doen op de SSD.
Want doe je het op jouw wijze dan ben je ook al jouw programma's kwijt.
 
Maar voor een schone installatie moet ik toch een nieuwe versie van windows 10 aanschaffen? Of is het ook mogelijk diezelfde versie schoon te installeren op de nieuwe schijf?
Het systeem op mijn computer is wel een upgrate vanaf windwos 7 geweest.
 
Jij hoeft jezelf geen zorgen te maken over een nieuwe licentie.

Jouw machine heeft inmiddels een digitale licentie voor Windows 10.

Dat heeft mijn oude trouw Dell ook.
Afgelopen zaterdag 2 oudere Crucial 512GB SSD's in Raid 0 geconfigureerd en Windows 10 daarop schoon geïnstalleerd.
Zodra de machine online ging werd Windows 10 Professional X64 automatisch geactiveerd.

Wat je doet bij de schone installatie - zodra er om een licentie wordt gevraagd klik jij onderaan dat venster op "ïk heb geen licentie".
In het volgende venster kies jij dan de juiste Windows 10 versie die jij normaal gebruikt.
Dus heb jij nu de Home versie, kies je die.
De versies met de toevoeging N zijn zonder Windows Media Player.
 
Ik heb inmiddels de harde schijf vervangen voor de ssd schijf. Ik heb een schone installatie uitgevoerd en zoals jij zei ik hoefde geen product code in te voeren.
Mijn computer is nu echt veel sneller en start vooral veel sneller op.

Bedankt voor de info!
 
Samsung 860 EVO 1T
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan