• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Sticky Onmogelijk internetverbinding te maken via powerline adapters

Status
Niet open voor verdere reacties.

LeoG

Bekend gezicht
Lid geworden
19 feb 2018
Berichten
153
Waarderingsscore
2
Hallo,

Ik krijg het niet voor elkaar om een internetverbinding te maken m.b.v. powerline adapters.
Ik heb een setje oude adapters liggen, dLAN duo blauw met typenummer: MT 2069
Deze adapters heb ik dacht ik met Windows XP en Windows 7 probleemloos gebruikt, met Windows 10 worden ze niet eens herkend door het systeem, op USB en ethernet niet.

Ik heb ook een setje DVS 650 adapters welke ik nu heb geprobeerd. Ook hier is geen leven in te krijgen. Volgens mij moeten deze compatibel met Windows 10 zijn. (De adapters heb ik van de KPN, volgens mij gebruikt om een extra TV aan te sluiten maar dat abonnement is inmiddels beëindigd.)

Dit zijn de huidige specs van mijn systeem:
http://speccy.piriform.com/results/IxP5COAYTvuJb4PcwBBGQj2

Moet ik hiermee een internetverbinding kunnen maken en hoe moet ik dat dan doen? Of zijn dit geen geschikte adapters voor dit doel?

Ik wil dit doen omdat de Wi-Fi verbinding tussen mijn PC en het Access Point tergend langzaam is. Regelmatig time-outs van de servers en zo. Werkte in het verleden best goed maar KPN laat me een beetje in de steek met het oplossen van het probleem. Probeer de tuner maar is het dan maar die biedt geen oplossing.

Alvast bedankt,

Leo
 
Beste Leo,

Welk merk en type modem gebruik?
 
Hallo heren,

Ik gebruik de volgende opstelling:

Ik heb de volgende glasvezelaansluiting:


Deze is verbonden met de ZTE router (geleverd door KPN) met de rode ethernetkabel:


ZTE Experia Box v9

Deze is met een ethernetkabel verbonden met een DVS 650 powerline adapter:

(De adapter in de DVS 650 is de voeding voor de router, de zwarte adapter is van de glasvezelaansluiting)

Het bovenstaande bevindt zich in de meterkast.

Dan heb ik op de kamer waar de computer staat een Access Point:

(Afbeelding komt van internet, kan niet snel bij de mijne komen ivm spullen die ervoor staan)
Het is een TP-LINK_AP_A050 450 Mbps, aangesloten met grijze kabel.

En een DVS 650 adapter die met een ethernetkabel verbonden is met de PC:


De ethernetkabel is aangesloten op het MB van de PC:


Op het moment gebruik ik Wi-Fi tussen de PC en het Access Point maar dat is tenenkrommend traag. Zie de antenne welke met een USB aansluiting eveneens in het MB zit. Als ik die antenne verwijder en de PC opnieuw opstart dan wordt de adapter (650) niet herkend/geïnstalleerd.
 
Laatst bewerkt:
Heb jij de access point ook op die adapter aangesloten?
Of heb jij de acces point via een kabel vanaf de Experiabox?
 
In de gegeven link van Lange Pier staat het volgende.
Met de Draadloze Verbindingsset kan je met een ethernetkabel je verbinding in huis uitbreiden of verplaatsen via het stopcontact. Je kan dan tv-kijken op plekken in huis waar dat eerst niet kon. Zo werkt de DVS het beste:

Dus die is alleen bedoelt om een tv aansluiting te maken.
Als jij daar jou acces point op aangesloten hebt, zal dit ook niet werken.
Dan kun je beter een kabel leggen naar de acces point.
 
De grijze draad in de router is "direct" verbonden met het access point. De grijze draad uit de router loopt door een buis naar een wandcontactdoos (voor ethernet). Ik heb de stekker aan die kant eraf geknipt en de plaat van de wandcontactdoos erop aangesloten, zie:


Daarin zit een andere draad die verbonden is met het access point.

In het filmpje wordt ook gesproken over andere apparaten en dan laten ze een PC zien, in eerste instantie gaat het idd over de TV aansluiting.

Het vreemde is dat deze rakkers ook niet werken, die deden het op XP en 7 altijd erg goed:


Ze worden door Windows 10 niet herkend als aangesloten apparaat.
 
De grijze draad in de router is "direct" verbonden met het access point.
Daarin zit een andere draad die verbonden is met het access point.

Vreemd dat jou acces point traag internet geeft.
Is de kabel nog wel goed?
Hopelijk is de update optie van Lange Pier jou oplossing.
Probeer eerst dat maar eens te doen.
 
Haha, de update heeft het probleem opgelost.

Bedankt heren!!!
 
Mooi dat het is opgelost!
Ik zal dit topic dan ook op opgelost zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan