• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

[Onopgelost] Opstarten gaat niet, of erg moeizaam

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb wel die indruk. Maar zo heel veel sneller niet.
 
Download de bijgevoegde CrystalDiskInfo Portable.zip.
Na download het bestand uitpakken en openen.

Dubbelklik dan op DiskInfo64.exe


Geeft het tool een gele knop aan,

laat dan weten welke regels in de gele kleur zijn vermeld.
 

Bijlagen

  • CrystalDiskInfo7_8_3.zip
    4,3 MB · Weergaven: 4
Gele knop voor: Huidig wachtende sectoren.
Gele knop voor: Niet corrigeerbare sectoren.
 
Geen wonder dat Windows trager is dan normaal.
Het wordt tijd dat jij gaat nadenken over vernieuwing van de harddisk.
Want hoe langer je ermee wacht, hoe groter de problemen worden.
Ik adviseer je in ieder geval een SSD te nemen op niet al te lange termijn.
 
Beste Abraham, ik heb jou niet gevraagd om de computer sneller te maken, alhoewel dat natuurlijk meegenomen is.Ik vroeg om het opstarten te verbeteren.Als het kan het internet automatisch verbinden. Soms gebeurt dat, soms ook niet.Voor een SSD schijf ben ik gauw , met installatie zo,n 200 Euro kwijt. Trouwens : mijn vrouw blijft tegen. Ik neem de computer maar zoals hij nu is. Ik vind trouwens dat de snelheid van de computer niet zo erg weing is.
 
Tja als ik alles zo mee lees dan denk ik dat Abraham je al het beste advies heeft meegegeven,
Je harde schijf loopt op zijn laatste tenen,misschien toch door de zure appel heen bijten en een nieuwe SSD schijf laten plaatsen,het kan zomaar zijn dat je Computer straks helemaal niks meer doet en je alles kwijt bent. :confused:
 
Wijze woorden van Abraham en Johannes … beter voorkomen dan genezen. En met een SSD erin zal de opstart merkelijk sneller gaan. En het automatisch verbinden, soms wel soms niet, lijkt me redelijk bizar. Laptop van mijn vrouw doet er ook langer over om te verbinden bij opstart maar na een vijftal seconden, als ie echt volledig is opgestart, is de verbinding meestal ook daar. Een trage wifi-kaart? Wie zal het zeggen.
 
Beste Hans, opstarten is niet meer te versnellen, Windows is veel tijd kwijt met het zoeken naar naar bestanden door de veranderingen in de harddisk.

Overigens, heb jij nog nooit een Windows versie geïnstalleerd?
 
Ik zet een punt achter dit onderwerp. Wel bedankt voor de moeite en inspanning meneer Abraham 54. Ik heb geen zin honderden euro.s te besteden en dan nog maar zien of het geholpen heeft. Een kennis van mij met grote kennis van computers vindt mijn probleem wel meevallen. Daar hou ik het bij.
 
Een normale SSD kost echt geen honderden euro's.
Maar goed, dan ga je maar door met een HD die op termijn nog weer slechter gaat draaien en mogelijk tot dataverlies gaat leiden.
Ik zal dit topic dan ook sluiten.
 
@hansvanlieshout Voor ongeveer €100,- heb je al een SSD van 500GB. Gaat je computer met sprongen vooruit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan