• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Onveilige verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem269

Gevestigd lid
Lid geworden
22 dec 2014
Berichten
215
Waarderingsscore
8
Hallo, ik ben al jaren regelmatig actief op het wereldwijzer forum, www.wereldwijzer.nl. Vandaag kon ik er niet meer op en kreeg ik de melding: 'Je verbinding is niet privé' en daarna een verhaal dat cybercriminelen zouden kunnen proberen via mijn wereldwijzer account wachtwoorden, berichten of creditcardgegevens te stelen. Maar mijn berichten zijn openbaar en een creditcard is niet nodig. En aan het eind een link net::err_cert_date_invalid
Daar ben ik nog maar even niet naartoe gegaan.
Iemand enig idee?
 
Probleem op zich is niet zo erg, hun certificaat is vervallen. De beheerders van wereldwijzer moeten een nieuw certificaat aanvragen.
Hier wat meer uitleg van Firefox.
KLIK
 
Goedemorgen Willem269,

Ik heb de link even gecheckt en bij mij het zelfde verhaal! Kan het mij eigenlijk niet voor stellen dat het probleem bij ons ligt!
Ik denk dat het probleem bij aan hun kant zit, maar weet dat niet zeker!
 
Wat ik daar zie als ik naar die site surf is het certificaat niet vervallen is ,maar verkeerd geconfigureerd werd . Als het vervallen of ongeldig is krijg je een andere waarschuwing te lezen .
 
Heb ik het idee dat wereldwijzer.nl een onderdeel is van Viopto (of de opvolger), de allereerste eigenaar van dit forum?
 
Dank, ik ben er 'omheen' gegaan en weer binnen gekomen. Er werd ook op het forum over geklaagd dus ik het de link naar het item hier er op gezet.
Nogmaals bedank voor het eerste heldere antwoord en de aanvullende commentaren.
 
De beveiligingsmelding is nu inderdaad weg .
 
Waarschijnlijk zijn ze de verbinding van HTTP naar HTTPS aan het omzetten geweest.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan