• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Onverklaarbare hoeveelheid diskspace wordt ingenomen door folder

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcvanderpeet

Nieuw lid
Lid geworden
8 jul 2018
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Hoi allemaal,

Ik krijg een melding dat ik "out of disk space" ben en daarvoor wil ik eea opschonen. Echter gebeurt er wat raars. Als ik rechtermuisklik doe om mijn c drive grootte te zien krijg ik attachment_1.

Screenshot_1.jpg

Als ik daarna echter de folder open, en dan alle folders selecteer om te bepalen hoeveel ruimte deze folders innemen krijg ik attachment_2.

Screenshot_2.jpg

Dus de grootte van de folder is 39 gb en de grootte van de folders hierin is 12,5 gb

Enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn?

Marc
 
Staat de klok van jouw PC, notebook of wat het ook is, wel goed ingesteld?
Want dat eerste venster wat jij toont met de eigenschappen - datum 3 november 2015....

40 GB voor Windows en gebruikersdata is wel erg klein.
 
Hoe groot is de harde schijf die je in de PC hebt zitten?
Welke Windows versie gebruik je?
Niet ergens een Windows.old map die veel ruimte inneemt? (Kan je overigens erg goed zien met het door Lange Pier aangeprezen tool.)
 
Kan het ook zijn dat systeemherstel staat geactiveerd op 100%. Door dit terug te brengen naar 3% (is meer dan genoeg) ga je ook al ruimte vrijmaken.
Configuratiescherrm … systeem … systeembeveiliging … C-schijf aanduiden … knop "configureren" … slider opschuiven van 100% naar 3% … toepassen … OK. Dan alles sluiten en pc herstarten.

Als ik naar jouw schermafbeeldingen kijk, zijn dit twee verschillende dingen. De eerste is de volledige map C:/gebruikers en de tweede is enkele C:/gebruikers/Marc en daarbij in attachement 2 zie je in de verkenner enkel de toegankelijke mappen, geen verborgen. Er is dus meer dan je daar kan zien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan