• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost 'Onvoldoende ruimte beschikbaar' om Windows te installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Billy_B

Nieuw lid
Lid geworden
26 okt 2019
Berichten
24
Waarderingsscore
0
Goedenavond,

Ik probeer Windows 10 op een computer te installeren. Daarvoor heb ik een bootable USB gemaakt met Windows 10 erop, de harde schijf heb ik uit de laptop gehaald en geformatteerd, so far so good. Vervolgens boot ik vanaf de USB en probeer ik een met een clean install Windows te installeren. Ik moet een partitie selecteren waarop ik wil installeren en hier is waar ik vast loop. Volgens de setup is er onvoldoende ruimte beschikbaar, zelfs op de partitie met 446 GB vrije ruimte is er nog onvoldoende ruimte. Ik snap hier dus geen hout van, is de harde schijf kapot? Ik heb hier nog een andere harde schijf liggen, maar op de bestaande staat 5VDC:1A en op die 'nieuwe' 5VDC:0,55A. Ik weet dus niet of ik deze zomaar kan uitwisselen, dus ik durf het niet te proberen.

Is er iemand die mij wilt helpen? :) Alvast bedankt in ieder geval!

Met vriendelijke groet,
Billy

IMG_20191209_220917.jpg
 
Hallo Billy, als al die bestaande partities weg mogen, dan klik je eerste een partitie aan en dan klik je op het rode kruisje.
Zo doe je dat met de twee andere partities ook en daarna moet je Windows kunnen installeren.
 
Dat ging dus niet in de installer vreemd genoeg, maar ik heb 'm aan m'n laptop gehangen en daar de partities verwijderd en nu doet hij het. Stom dat ik dat niet direct heb geprobeerd, maar bedankt!

Edit: Waar zet ik een tread op opgelost? Ik kan de optie niet vinden.
 
@billy - fijn dat het nu gelukt is.
Want in principe zijn de belangrijke partitiemanagertools inbegrepen tijdens de setup zoals jij het gedaan hebt.
 
Ik zat overigens te twijfelen om maar een SSD te bestellen voor de laptop, want de HDD die remt te laptop wel heel erg af. Zou een 240 GB SSD al werken? Ik neem aan dat er lang niet zo veel opslagruimte nodig is voor Windows, maar het feit dat volgens de installer 447GB al niet genoeg was baart me dan zorgen... Mijn zus gebruikt de laptop niet voor heel veel meer dan foto's van een camera afhalen of in Word werken, dus ik vind het zonde om schijf met meer capaciteit te kopen.
 
Het gaat om een oud laptopje, dus ik wil er eigenlijk niet echt geld aan uitgeven. Ik vond €30,- dan net een acceptabel bedrag.
 
Een cleane windows 10 installatie met wat randprogrammatjes neemt gemiddeld zo'n 30Gb in beslag, dus reken zelf maar uit hoeveel er over blijft bij een SSD van 240Gb.
Bij een verse installatie met de nieuwe SSD niet op voorhand op een andere pc je schijf indelen. Dat doe je best tijdens de installatie zelf. Zo kan je eventueel SSD in twee verdelen, stukje "programma's" van zeg maar 80Gb en de rest als D-schijf voor "data".
 
Waar zet ik een tread op opgelost? Ik kan de optie niet vinden.

Dat kunnen alleen mods en admins.
Dus bij deze heb ik het op opgelost gezet!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan