• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Onwillige muis bij laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Najsnarf

Elite lid
Lid geworden
11 sep 2013
Berichten
6.188
Waarderingsscore
50
Al zo lang als ik (af en toe) een laptop gebruik doe ik dat met een draadloze muis. Vandaag zijn zowel de muis als ook de bediening met aanraak- en schuifscherm (hoe heet dat? ik gebruik het nooit) springerig en onwillig. Kan dus niet aan het batterijtje liggen, maar hoe verbeter ik dat?
 
Je bedoelt de touchpad van de laptop?
Wel vreemd dat beide niet goed werken.
Geen virus die dit veroorzaakt?
 
neu, de laptop is brandschoon. Anderzijds is mijn ervaring dat als je zo'n ding een tijdje later weer opstart dat alles weer normaal is. De Windows-wonderen zijn de wereld nog niet uit. Maar misschien is het een bekend probleem.
 
Ja het zou zo weer over kunnen zijn, maar het is wel vreemd dat beide niet goed werken. Zeker omdat de muis via usb werkt.
 
Kan het niet zijn dat er op de achtergrond gescand(defender) en geupdate (windows update) wordt.
Laat hem een uurtje zijn ganag gaan en start dan eens opnieuw op.
 
zou het kunnen dat je de snelheid van de muis dient te verlagen als deze te gevoelig is .. mogelijk dat het touchpad hier ook hinder van heeft indien de snelheid te hoog staat ingesteld .
 
Is er ook al gekeken of er een nieuwe driver voor de touchpad is? En misschien is er wel Malware die de werkbaarheid van de computer beïnvloed.
 
14.14 u: gebruik dat touchpad überhaupt nooit, wel altijd een (draadloze) muis met hetzelfde euvel. Ik heb op dit moment laptop er niet bij, moet dus even afwachten of het spontaan voorbij is. Malware controleer ik regelmatig met MBAM freeware.(kreeg trouwens weer geen email van jullie antwoorden).
18.48 u: na een nachtje rust is de muis ook weer uitgeslapen en normaal kwiek. Iedereen bedankt voor de goed bedoelde adviezen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan