• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opeens geen internet meer.

  • Onderwerp starter Verwijderd lid 166019
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 166019

Gast
Wilde, nadat tijdje wel gewoon goed ging, naar een volgende pagina klikken, en krijg melding dat geen verbinding kan maken (soort blauw poppetje met een losse stekker afbeelding). Opnieuw windows geinstalleerd uiteindelijk, maar hielp niets. Met verbinding proberen te maken geeft die aan "geen netwek hardware gevonden". Andere hdd met oude windows er in gehangen, daar werkte het ook niet mee, wel een signaal want andere pc (met dezelfde eerder genoemde hdd met oudere windows) doet het wel op dezelfde kabel. Netwerkdrivers nog eens geinstalleerd en bios flash geprobeerd, maar werd 'm dus ook niet , Neem zelf aan dat moederbord ergens iets mis mee is , maar misschien dat iemand hier nog een idee heeft.
 
Misschien netwerkkaart die defect is? Is het een pc of een laptop? In een pc kun je eens een andere netwerkkaart stoppen om te proberen of het dan wel werkt.
 
Heb geen aparte netwerk kaart, gedeelte zit gewoon bij bij moederbord in dacht ik.
 
Open eens een opdrachtprompt, en geef deze opdracht:

ping 127.0.0.1

Hoe is het resultaat ?
 
Ook in Apparaatbeheer kijken of daar een netwerkadapter staat.

Zo niet, dan ziou je een kaartje kunnen kopen, mits je er een slot voor hebt.


Je zou nog in het BIOS kunnen kijken, daar valt de netwerkadapter ( NIC ) altijd nog aan of uit te schakelen, maar dan vraag je je af hoe die dan plots uit komt te staan.
 
Ping statistics (amper idee wat betekent, maar kom mij over als wel oké) .

Reply from 127.0.0.1 bytes 32 tm 145 ttl 128 (Dat 4 X,4 regels dus).

f 127.0.0.1 Packets sent = 4 Received = 4 Lost = 0( 0% loss) Aprox roundtrip mille seconds 0 0 0 0 (laatste hier stond nog wat, weet niet meer precies ( niks van nou heul erg belang leek me. maar is ff gezegd)


Schoonheidsfoutjes in speling niet op letten aub, waardes zijn wel de juiste.
 
Heb geen aparte netwerk kaart, gedeelte zit gewoon bij bij moederbord in dacht ik.
Maar je kunt wel een losse netwerkkaart in een vrij slot steken. Je kunt de on-board adapter in het bios uitschakelen.
 
Bij netwerk adapter stond eerst alleen bluetooth (daar recent wel wat mee zitten hannesen ivm internet verbinding) . Die weg gehaald. Daar kwam een stuk of wat keer wan minipoort met elk andere waarde erachter, voor in de plaats. Maar kon nog steeds geen verbinding maken (niet zoals normaal eerder wel kon, zonder adressen van servers in te vullen etc) waar ik nu wel een optie voor tegen kwam.
 
Maar je kunt wel een losse netwerkkaart in een vrij slot steken. Je kunt de on-board adapter in het bios uitschakelen.
Even niet bij de hand zo'n ding hier. Maar misschien een oplossing, zal eens kijken misschien.
 
Ps Desktop dus ja , was 't.
 
Reply from 127.0.0.1 bytes 32 tm 145 ttl 128 (Dat 4 X,4 regels dus).
127.0.0.1 Packets sent=4 Received=4 Lost=0( 0% loss) Aprox roundtrip mille seconds 0 0 0 0
Je netwerkadapter kan verzenden en ontvangen.
Ping 127.0.0.1 is een verzoek van het systeem om een bericht te verzenden door je netwerkkaart heen, en aan het eind van je netwerkkaart (zeg maar vlak voor de connector) wordt dat bericht weer teruggezonden door de netwerkkaart heen als een ontvangen bericht.

Het resultaat wat je toont zegt toch echt dat er geen verliezen zijn, dus elk van de (4) pings is verzonden en terug ontvangen, wat betekent dat de basale hardware bestaat en in orde is.

Dat strookt niet zo met deze mededeling:
. . . . soort blauw poppetje met een losse stekker afbeelding). Opnieuw Windows geinstalleerd uiteindelijk, maar hielp niets. Met verbinding proberen te maken geeft die aan "geen netwek hardware gevonden".

Zou je kabel of router een probleem hebben ? Alles herstarten, daar zou ik mee beginnen.
Alles een minuut uitschakelen, en router opstarten tot stabiel, en dan PC aanschakelen.
maakt niet uit of een ander apparaat wel goed werkt, eerst dat eens proberen, natuurlijk het liefst met andere kabel, tenzij deze zeker werkt.
 
Wil je ook bij Apparaatbeheer de tak 'Netwerkadapters' uitvouwen en tonen of vertellen wat er daar geschreven staat ?
Geel tekentje ergens er voor ?
Lijkt mij wel in orde, anders had die ping opdracht anders uitgepakt.
 
Onder Netwerk adapter gaf die wlan minipoort (of zoiets) stuk of 6 keer aan, met elk een andere waarde er achter. Nergens een tekentje voor. Op net wat goedkope netwerk kaarten gevonden, dat eerst maar eens afwachten misschien


Tips nog altijd welkom, op moment rustig hier

Ps uur terug al geantwoord, maar door wat brakkerig reserve peeceetje wat mis gegaan denk ik.
 
Eerst nog router herstart ? Belangrijk hoor.

Je hebt ook een draadloos signaal ? (WLAN)
 
Of dat witte ding van de provider die begint met een Z... een router of een modem is of geen van twee of allebei weet ik niet, maar die is 10 min. van de stroom geweest. Zonder succes. En Wlan zei ik , maar moest "wan" zijn. Wel draadloos signaal hier, maar geen ontvanger op pc, zat zelf al te denken aan wifi dongel eens proberen, maar mensen op net met zelfde probleem die ik vond hadden ook daarmee geen succes. Ps vandaag pas "heldere" idee om cmos 5 minuten er uit, maar ook nada nop. Lichtje bij de internetkabel doet het trouwens ook gewoon, rare gedachtegang van mij misschien, maar dan waarschijnlijk ook geen kortsluiting in dat gedeelte leek mij.

Ps Ga koop nu maar eens sluiten om netwerk kaartje binnen te hengelen, bedankt voor uw tijd, kan deze eerst om mij wel dicht.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Z is een MODEM + router, waarschijnlijk een Connectbox.

Je hebt toch wel wat vreemds wanneer je in Apparaatbeheer geen LAN adapter ziet, de melding krijgt 'Geen netwerk hardware gevonden', maar toch die ping opdracht goed doorloopt, een opdracht waarbij Windows toch echt een netwerkadapter nodig heeft.

In apparaatbeheer kan je in het menu 'Beeld' een vinkje zetten bij 'Verborgen apparaten weergeven'. Daarmee komt uitgegrijsd in beeld wat er ooit wel aangesloten heeft gezeten.
Je kan daar ook vragen om opnieuw naar hardware te zoeken. Maar ja, bij herstart van de PC moest dat ook gebeuren, en werd niks gevonden.

Succes !
 
Laatst bewerkt:
Of dat witte ding van de provider die begint met een Z... een router of een modem is of geen van twee of allebei weet ik niet, maar die is 10 min. van de stroom geweest. Zonder succes. En Wlan zei ik , maar moest "wan" zijn. Wel draadloos signaal hier, maar geen ontvanger op pc, zat zelf al te denken aan wifi dongel eens proberen, maar mensen op net met zelfde probleem die ik vond hadden ook daarmee geen succes. Ps vandaag pas "heldere" idee om cmos 5 minuten er uit, maar ook nada nop. Lichtje bij de internetkabel doet het trouwens ook gewoon, rare gedachtegang van mij misschien, maar dan waarschijnlijk ook geen kortsluiting in dat gedeelte leek mij.

Ps Ga koop nu maar eens sluiten om netwerk kaartje binnen te hengelen, bedankt voor uw tijd, kan deze eerst om mij wel dicht.
Kijk eens dat hij bedraad Wel internet pakt dat probleem had ik ook
Inmiddels Werkt het bij mij weer dan wel bedraad
 
Heb een tweedehands netwerk kaartje gekocht, en daarmee is het opgelost. PS wie misschien dit probleem leest, er bestaan usb hubjes om internet kabel op aan te sluiten, misschien ook een oplossing. Bedankt voor uw gehoor nog maar 's.
 
Ps Geen zin om boel weer uit elkaar te halen, maar staat nu bij netwerk adapters weer realtec controller bij, vervolgens de stuk of zes eerder genoemde wan huppeldepups, de geïnstalleerde netwerk kaart is niet van realtek, krijg nu niet bericht geen netwerkhardware, maar dat kabel beschadigd of niet aanwezig is, denk zelf dat ergens een conectortje in de netwerk card los of afgebroken is of iets (schoonmaken al geprobeerd), dus die ping zal dan wel kloppen denk ik, dat die toch de hardware vind. ....Als laatste nog ff.
 
Bedraad was het probleem justem al. maar is opgelost onderhand dus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan