• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

open mails aotomatische sluiten mozilla thunderbird

Status
Niet open voor verdere reacties.

boertje125

Enthousiast
Lid geworden
19 jul 2005
Berichten
2.132
Waarderingsscore
95
Als ik thunderbird afsluit en er staan nog mails open worden die de volgende keer ook weer geopend
Dat zou ik liever niet hebben
ik ben al een tijdje op zoek naar een instelling hiervoor maar kan hem niet vinden
Heeft iemand hier toevallig een oplossing voor
 
Blijkbaar heb jij in Thunderbird 1 of meer e-mails geopend in aparte tabbladen. Als je die niet eerst netjes afsluit, maar gewoon Thunderbird afsluit via het kruisje rechtsboven, dan zullen bij een nieuwe start van Thunderbird die openstaande mails ook weer getoond worden. Dat is standaardgedrag van Thunderbird.
Bij opnieuw starten van Thunderbird wordt de situatie hersteld zoals die was toen je Thunderbird voor het laatst afsloot. In Thunderbird zelf kun je lang zoeken naar een instelling om dat opnieuw openen te voorkomen, maar je zult niets vinden, want zo'n instelling is er niet in Thunderbird.

Je zou op zoek moeten naar een add-on voor Thunderbird die dat wel mogelijk maakt.
Paolo "Kaosmos" heeft in het verleden zo'n add-on gemaakt. Die add-on heeft de naam DontRestoreTabs. En dat is wat jij wilt.
Hier staat die add-on: Thunderbird-DontRestoreTabs
Helaas is die add-on sinds december 2018 niet meer bijgewerkt. Hij is geschikt voor Thunderbird versie 31-60, terwijl we nu al aan versie 68.5.0 van Thunderbird zitten. Ik ga ervan uit dat die add-on niet werkt in de huidige versie van Thunderbird. Je hebt zelfs kans dat installatie van die add-on door Thunderbird geweigerd wordt. omdat hij niet voldoet aan de huidige eisen voor add-ons. Voor Thunderbird add-ons wordt sinds kort namelijk een andere technologie gebruikt.
Een nieuwere versie van die add-on zal er niet meer komen, want Paolo heeft er geen zin meer in en geen tijd meer voor.

Maar misschien is intussen iemand anders met zo'n zelfde add-on gekomen? Dan moet je zelf daarnaar gaan zoeken in de beschikbare add-ons voor Thunderbird.
Ik ben al even aan het zoeken geweest, maar kon -helaas voor jou- niets vinden.

Als je in Thunderbird 10 tabs open hebt staan en die allemaal een voor een zou moeten sluiten, voordat je Thunderbird afsluit, is dat natuurlijk een vervelend werkje.
In plaats daarvan kun je ook met de rechtermuisknop klikken op het meeste linkse tabblad en dan klikken op Overige tabbladen sluiten:
5e639a038c553-Ashampoo_Snap_2020.03.07_13h40m52s_003_.png

Daarna sluit je Thunderbird af.
Het is niet wat jij wilt, maar meer heb ik je niet te bieden.
 
Dat gaat in ieder geval sneller dan 1 voor 1 sluiten

Persoonlijk snap ik niet dat er mensen zijn dit gedrag zo handig vinden dat het standaard aan staat.
er is meer software waarmee dat kan maar ik ken verders geen programma waarmee dat standaard is
 
Ik open de mails nooit in aparte tabs, maar blijf in Postvak In. Dus heb dat probleem ook niet. Of je nu een horizontale lijst met tabs ziet, of een verticale lijst in Postvak In, dat maakt niet zo veel uit.
Is er echt een speciale mail, dan kan je deze alsnog in een aparte tab zetten om te onthouden, maar dan mag deze ook bij volgende opstart terug komen.
 
Ik heb in Thunderbird 7 mailaccounts zitten en die staan in 7 tabs.
Ik heb er dan ook geen probleem mee wat de TS heeft opgeworpen.

Ik vraag mij af waarom hij dat lastig vind?
Heeft hij meekijkers of heeft hij meer gebruikers, die zijn account in Windows mogen gebruiken.
 
ik vind het gewoon niet handig dat de mails niet automatische dicht gaan als je Thunderbird sluit.
ik bundel het behandelen van de mails en sluit de software dan meestal.
outlook sluit de mails dan gewoon ik zou niet eens weten of je daar een keuze in kan maken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan