• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Openssl 1.x

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat Wipersoft ben ik nog nooit tegengekomen.
Ik hou het er voorlopig op dat het tool dubieus is.

Komt die OpenSL melding nog op de door jou genoemde website?
 
Dat Wipersoft ben ik nog nooit tegengekomen.
Ik hou het er voorlopig op dat het tool dubieus is.

Komt die OpenSL melding nog op de door jou genoemde website?
De melding over Openssl komt niet op een website voor maar in de logpagina van Secunia PSI

Dit is de link naar Wipersoft
http://www.wipersoft.com/
 
Ik heb die hele website onderzocht.
Ik kan geen login pagina vinden voor thuisgebruikers!
Dus als jij die link wil posten......

En dat Wipersoft tool vertrouw ik niet als het grootste computerhulpforum ter wereld dit tool niet eens kent!
 
Ik heb die hele website onderzocht.
Ik kan geen login pagina vinden voor thuisgebruikers!
Dus als jij die link wil posten......

En dat Wipersoft tool vertrouw ik niet als het grootste computerhulpforum ter wereld dit tool niet eens kent!
Tja.... dat het grootste computerforum het niet kent wil niet zeggen dat het niet te vertrouwen is. Ik ben van de week keurig geholpen door customer care...

Welke link bedoel je?
Ik kan dus via Secunia PSI naar deze site doorlinken

https://www.openssl.org/
 
Vreemd - ik heb op Login geklikt en kreeg geen enkel moment een melding.
Doen al jouw browsers dat?

En heb jij zelf mogelijk een commerciële website met beschermde traffic?
Want OpenSL is niet gratis en bedoeld voor comerciële toepassingen.
 
Vreemd - ik heb op Login geklikt en kreeg geen enkel moment een melding.
Doen al jouw browsers dat?

En heb jij zelf mogelijk een commerciële website met beschermde traffic?
Want OpenSL is niet gratis en bedoeld voor comerciële toepassingen.
Ik heb geen commerciële website. Het enige dat ik van de week nog gedaan heb is een product key voor Office Pro plus 2016 gekocht en geactiveerd.

Op welke login heb jij geklikt?

De site benader ik, zoals gezegd, via het pop up scherm dat verschijnt als ik secunia PSI heb laten scannen. Overigens blijft dat programma aangeven dat ik Openssl handmatig moet blijven updaten.
 
Download
52063a40e2e64-Farbar_Recovery_Scan_Tool_canned.png
Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden dan wel daar naar toe verplaatsen!
Opmerkingen
: Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.

Antivirusprogramma en actieve malwarescanners dienen al voor je FRST.exe start gedeaktiveert zijn!
Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.

FRST opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op FRST.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe of FRST64.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

FRST start op:
  • Wanneer het programma is geopend klik dan op de knop Yes bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop.
  • Aansluitend zal een logbestand - FRST.txt en Addition-txt aangemaakt worden en op het bureaublad opgeslagen worden.
  • Post de inhoud van beide logbestanden in jouw volgende bericht.
.

In geval de inhoud van een van de logs of van beide logs te groot is om te posten, kijk dan hier: Hoe een bijlage toevoegen?
 
Download
52063a40e2e64-Farbar_Recovery_Scan_Tool_canned.png
Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden dan wel daar naar toe verplaatsen!
Opmerkingen
: Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.

Antivirusprogramma en actieve malwarescanners dienen al voor je FRST.exe start gedeaktiveert zijn!
Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.

FRST opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op FRST.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe of FRST64.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

FRST start op:
  • Wanneer het programma is geopend klik dan op de knop Yes bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop.
  • Aansluitend zal een logbestand - FRST.txt en Addition-txt aangemaakt worden en op het bureaublad opgeslagen worden.
  • Post de inhoud van beide logbestanden in jouw volgende bericht.
.

In geval de inhoud van een van de logs of van beide logs te groot is om te posten, kijk dan hier: Hoe een bijlage toevoegen?
Ik ga er nu mee aan de slag.

Maar mijn vraag is verplaatst?
 
Ik kan maar één ding zeggen: je hebt zelf malware geïnstalleerd en de vier antivirusprogramma's in jouw Windows hebben het onderling te druk om de boel goed veilig te houden.

Waarom je de opvolger van TuneUp Utilities met een reanimator (malware) activeert.........

Vanwege al die ongein in jouw Windows is het de beste en snelste remedie Windows schoon opnieuw te installeren.
Zodat je weer een snelle en veilige computer krijgt (met één antivirusprogramma) en schoon Windows register.
 
Ik kan maar één ding zeggen: je hebt zelf malware geïnstalleerd en de vier antivirusprogramma's in jouw Windows hebben het onderling te druk om de boel goed veilig te houden.

Waarom je de opvolger van TuneUp Utilities met een reanimator (malware) activeert.........

Vanwege al die ongein in jouw Windows is het de beste en snelste remedie Windows schoon opnieuw te installeren.
Zodat je weer een snelle en veilige computer krijgt (met één antivirusprogramma) en schoon Windows register.

Ik heb windows inmiddels opnieuw geïnstalleerd... morgen ga ik verder met de rest... heb nu alleen even het hoognodige erop gezet... Tenminste wat ik hoog nodig vind.

Maar ik snap je opmerking over TuneUp niet helemaal. Care to explain some more?

Fijn weekend en dankjewel
 
Dit bedoel ik met de door jou zelf gekozen malware installatie:

IFEO\hackmon.exe: [Debugger] "C:\Program Files\AVG\AVG PC TuneUp\TUAutoReactivator32.exe"


Wil je Windows 7 gaan updaten - dan is dat makkelijk.
Kijk hier voor de oplossing van de Windows 7 Update problemen: https://www.********.nl/threads/windows-7-blijft-naar-updates-zoeken-na-nieuwe-installatie.663/
 
Dit bedoel ik met de door jou zelf gekozen malware installatie:

IFEO\hackmon.exe: [Debugger] "C:\Program Files\AVG\AVG PC TuneUp\TUAutoReactivator32.exe"


Wil je Windows 7 gaan updaten - dan is dat makkelijk.
Kijk hier voor de oplossing van de Windows 7 Update problemen: https://www.********.nl/threads/windows-7-blijft-naar-updates-zoeken-na-nieuwe-installatie.663/
Zou het helpen als in TuneUp van mijn laptop verwijder en dan de nieuwste versie installeer?
 
Dat tool dat nnu van AVG is heeft netzoveel Windows versies omzeep geholpen als dat het geholpen heeft.
Vergeet dat tool - in principe heb je het helmaal niet nodig.

En het helpt ook niet - jouw Computer verdient een schone Windows na al hetgeen jij hebt gedaan met jouw Windows.
Ik kan niet garanderen dat je met deze Windows bijv. nog veilig kan internetbankieren of dat er mee blijven doen.
 
Dat tool dat nnu van AVG is heeft netzoveel Windows versies omzeep geholpen als dat het geholpen heeft.
Vergeet dat tool - in principe heb je het helmaal niet nodig.

En het helpt ook niet - jouw Computer verdient een schone Windows na al hetgeen jij hebt gedaan met jouw Windows.
Ik kan niet garanderen dat je met deze Windows bijv. nog veilig kan internetbankieren of dat er mee blijven doen.
Helaas is de schone installatie niet gelukt dus :(... Hij geeft steeds bij iets mee dan 30% aan dat het niet lukt en dan geeft hij aan dat er geen veranderingen gemaakt zijn.
 
Op welke wijze doe je de installatie?
Is het via een recovery?
Nee ik doe dat via pc opnieuw instellen via systeemherstel... je krijg dat de mogelijkheid om te kiezen uit alles verwijderen of persoonlijke bestanden houden. Ik kies het laatste
 
Dat is niet de juiste weg hoor.
Heb jij geen installatiemedia zoals een installatie DVD of de mogelijkheid op een recovery te doen.
En begrijp ik het goed, dat jij geen externe opslagbron zoals bijv. een USB-HD hebt.
 
Dat is niet de juiste weg hoor.
Heb jij geen installatiemedia zoals een installatie DVD of de mogelijkheid op een recovery te doen.
En begrijp ik het goed, dat jij geen externe opslagbron zoals bijv. een USB-HD hebt.
Dat begrijp jij goed. Maar ik heb met deze laptop al een paar keer een schone windows 10 installatie gedaan...


Edit
Dit is wat ik van helpdesk van AVG terugkrijg.

OK... and the file TUAutoReactivator32.exe"
is that a genuine TuneUp file, since my friend is telling me that that is malwareYou need not worry about that, Thecla. It is AVG PC Tune up file.
 
Wat is het merk van jouw notebook en je hebt er een systeempartitie in en een data partitie inn zitten - allebei over de 200 GB groot.
Verder zit vooraan een partitie van 13GB die ongetwijfeld de recovery partitie is.

Als jouw persoonlijke data in omvang kleiner zijn dan 5 GB - dan kan je die ook in OneDrive van MS zetten - je zal waarschijnlijk over een MS account beschikken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan