• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opera browser

Status
Niet open voor verdere reacties.

alfamale123

Vaak hier
Lid geworden
26 aug 2015
Berichten
677
Waarderingsscore
2
Ben ff met de kids weggeweest en pc stond in sluimerstand,eens thuis pc aan en tadaaaaa:
Melding vd firewall dat Opera toegang vraagt tot public,wat zou het nut ervan zijn als ik dit moest aanzetten op mijn thuisnetwerk(met vpn)?

5e91e6d87d174-OperaFirewallPublic.jpg
 
Als je gebruikt maakt van een VPN ziet Opera zowel je native verbinding (je normale thuis netwerk) en je VPN verbinding als 2 losstaande verbindingen.
Dit heeft daarom dus consequenties op je firewall. Vandaar de melding en deze kan je gewoon toestaan.
 
Zeker niet zomaar toestaan. Ga eerst de zaken even na. Heb je iets gedownload toen je weg was?
Gebruik je een VPN en zo ja, welke? En is daarvoor een aanpassing van de firewall nodig?
 
Nee niks gedownload,ik gebruik mullvad waarom Rubensky?Ik heb beide netwerken zowel Mullvad als het mijne op particulier gedaan.
 
Met een wijziging van de Firewall moet je altijd even nagaan of het een wijziging is die je kent. In de zin van wordt er toestemming gevraagd voor een applicatie die ik gebruik? En is deze wijziging noodzakelijk. (Om problemen te voorkomen).
 
Zeker niet zomaar toestaan. Ga eerst de zaken even na. Heb je iets gedownload toen je weg was?
Gebruik je een VPN en zo ja, welke? En is daarvoor een aanpassing van de firewall nodig?
Op basis van wat ben je zo paranoide?
alfamale123 zegt dat hij gebruik maakt van een VPN, als dit een nieuwe verbinding is triggert dat altijd je VPN.

EDIT: Daarbij kloppen de paden van Opera en is er niks dodgy aan.
 
Ik ben alles behalve paranoïde! Maar ben me, ook zeker vanuit mijn achtergrond, zeer bewust van alles wat ik doe als het gaat om beveiliging en andere zaken.

De beste manier om computerproblemen te controleren is ze te voorkomen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan