• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

[OPGELOST] Ander Geluid Uit Compu dan ervoor

Status
Niet open voor verdere reacties.
J

Jochem

Gast
Hallo,

Gisteren heb ik per ongeluk de computer uitgezet door langdurig de powerknop ingedrukt te houden. Hierna wilde hij niet meet opstarten in WXP en deed ie niets meer. Dit heb ik inmmiddels opgelost.

Echter bij het opstarten nu krijg ik eerst het vertrouwde zoemende geluid te horen (van cpu of voeding cooler???) waarna het geluid wegvalt en het angstvallig stil blijft in mijn computer. Ik hoor alleen nog een zacht zoemend geluid en af en toe lijkt het als of er het vetrouwde geluid aanzwelt (als een startende motor) en dan weer weg valt.
Ik heb een Asus terminator van 1 week oud!

Wie weet wat er aan de hand is en hoe ik dit kan oplossen. Is er permanente schade??

Alvast bedankt voor reactie,,

Jochem
 
Zal vast niet zo erg zijn,..

(de pc moet er over kunnen, dat je de powerknop lang indrukt)
't is net als je de stroom afsluit, kan ie op zich wel over.
 
Hey Jochem, maak je pc kast open en zet je PC aan. Kijk wat je CPU cooler fan doet! Raak nix in je PC als het niet nodig is i.v.m. ESD! Voel aan de 8er kant van de voeding met je hand of de FAN nog draaid! Begin daar eens mee. Laat van mijn part ff je PC kast 1 weekje open zodat je het ff in de gaten kan houden. Let ook eventueel op de Northbrigde FAN mits je NB aktief gekoeld wordt. Die kunnen ook erg snel uitvallen. Vooral als je mobo van A-Open is. Let ook ff op de FAN van je video-kaart. Die is gruwelijk belangrijk. Kortom hou alles ff scherp in de gaten. Klopt er iets niet naar jou gevoel? Terug gaan, zoals je zegd is je PC 1 week oud en zit er nog garantie op! Let trouwens ff op als je je PC kast los schroef of er geen verzegeling 8er op je kast zit, als je die verbreekt ben je je garantie kwijt!

Unknown
 
Hoi,

Keigoede opmerking aan het einde van begicht van unknown.
Vele kasten zijn beschermd tegen zelfbouw (en knoeierij).

Vraag daar ook o als je een PC koop, of je zelf mag sleutelen aan de PC, en laat dit op de originele bon aantekenen in de winkel.

Magnum
 
THX Magnum ;) Waarom ik dat er bij zet? Omdat ik te veel in me omgeving prutsers zie die als een gek te keer gaan als ze een nieuwe pc hebben, en alles maar open schroeven en later als ze het verpruts hebben in 1 x zien dat er toch een zegeltje op de kast ZAT...VOID! Dus weg garantie. Garantie is toch iets om zuinig op te zijn!

Unknown
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan