• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

[OPGELOST] Cd-rom Drive Zelfstandig Inbouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.
K

kactusrvm

Gast
ik zou dus een cd-rom drive (LG Rewritable 48*24*48) willen verwisselen in een andere computer hoe haal ik die eruit en steek ik hem in de computer waar ik da wil mss kun je een site ofzo geven met foto's als dit mogelijk is geven of je eigen uitleg maar dan wel gedetaileerd want ik zou dit de eerste keer doen dus ik wil geen risico lopen dat Drive stuk is

thx anyway :unsure: :unsure:
 
Waar je op moet letten als je de oude cdrom speler eruit haalt :

Op de achterkant zie een klein zwart blokje met 6 pennetjes erin.
Daar vlak boven staat als het goed is : MA(master) SL(Slave) en nog 1(niet zo belangrijk.)
Kijk goed waar het kleine zwarte verbindingsstekkertje op staat: op MA of SL.
Ditzelfde moet je namelijk ook doen(instellen) bij de nieuw in te bouwen drive.
En de grote brede kabel kan er maar op 1 manier op.
Het zou gelijk moeten werken, echt veel kan er niet fout gaan.
 
Hier een uitleg met plaatjes, duurt even tot hij geladen is want het is een pdf bestand.

Hier: inbouw = link werkt niet meer.

Het is echt niet moeilijk, je schroeft de zijkant open van de pc kast. Je ziet daar je oude cdromspeler zitten en is meestal ebvestigd aan de zijkanten dmv schroefje,schroef de schroefjes los. Haal de stroomkabel uit de achterzijde, en haal de witte ide kabel los aan de achterzijde van de speler. Kijk naar de jumpersetting aan de achterzijde van de oude speler master/slave of cableselect. Stel bij de nieuwe speler dezelde jumper setting in, schroef hem vast en steek de stroom en idekabel weer in de achterzijde en voila.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan