• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

[OPGELOST] Cpu warmte AMD athlon: normaal?

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

marnix

Gast
ik heb een amd athlon 2000xp+
hoeveel graden mag hij hebben hij is 50 graden warm en gestressed 55 a 58 graden
 
valt denk ik nog wel mee,.

Maar wellicht heb je wat meer aan de info die hier staat

(er word gezegt dat je dan wat aan de koeling moet doen, ventilators etc..)
 
:eek:
Je processor kan max 70 C aan dus geen paniek.
Die van mij staat vaak op 65 C

gr Hitman
 
Originally posted by Gast: hitman@29-05-2003, 00:21:35
:eek:
Je processor kan max 70 C aan dus geen paniek.
Die van mij staat vaak op 65 C

gr Hitman
70? volgens mij kan een AMD veel warmer worden..
 
Hoi,

Voor de koeling van jouw CPU moet je goed uitkijken.
Een processor werkt het beste bij een temperatuur van 30-50 graden C.

Laat je goed informeren bij een computerzaak of op de vele beursen naar een zware koeler (het liefst geluidsarm).

Kijk niet te krap bij de prijs van een goede koeler, een CPU vervangen is veel duurder.

Magnum
 
Er is opzich helemaal nix mis mee met die temp. Opzich een redelijke temp. voor een AMD. Het is domweg zo hoe heter hoe korte de levenduur van een CPU. Een goede ORB cooler kost wat maar koelt ook als de beste. Waterkoeling is grappig maar weegt niet op tegen over A de kosten en B de ellende die het geven kan ALS het fout gaat, kost je net iets meer dan alleen een CPU je komplete MOBO en alles wat er op of aan zit! Wat ook van belang is, plaat nu niet als een idioot diversen extra fans in je systeem kast want die richten meer kwaad aan dan goeds. Ze verstoren n.l. je airflow in een gesloten kast!!! Een goed gekoelde AMD XP werkt in een redelijke situatie? Lekker tussen de 35 a 45 graden. Dat is redelijk perfect voor een AMD!

AMD kan zekers heter worden dan 70 graden! Een paar 100 zelfs, alleen werkt die dan maar superkort. Wil er mee zeggen dat 70 graden is redelijk warm voor een AMD. Daar kun je geen jaren mee vooruit, zelfs geen maanden vrees ik. Een goede cooler kost wat maar dan heb je ook wat!

Unknown
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan