• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

[OPGELOST] Geforce4 Ti 4280 128 *of Ati Radeon 9100 pro

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

athropos

Gast
Ik ga over een maand een nieuwe pc kopen.
PIV 2,4 ghz, 512 ddr, 240GB, 19" monitor
Wil de pc ook gaan gebruiken voor videobewerking.
Af en toe een spel. (3d)
Maar verder het normale werk. (internet e.d.)
Maar welke van die 2 videokaarten kan ik het beste aanschaffen?
De pc moet wel constant aan kunnen blijven staan. (beeld natuurlijk in de nacht niet)

Iemand suggesties?
 
Ik zou voor de Ati radeon 9100 pro gaan. ik heb zelf een geforsche 4 ti 4200 ben daar ook tevreden over maar ati wordt met de radeon beter getest tevens geven ze betere kwaliteit als je de pc op de tv aansluit.

Groetjes Erwin
 
ik zou kiezen voor de Geforce,.
(tsja, gewoon omdat ik nu ook een geforce heb en het bevalt goed)
 
Ik zou cker voor de ATi Radeon gaan. Elke geforce gebruiker zou er een moord voor moete doen. Ik had een Geforce 3 en ben naar de Ati Radeon 8500 overgestapt en het bevalt SUPER. Veel mense met een Geforce 4 ti zijn jaloers op me. Het is veel betrouwbaarder. ATI RADEON = MACHT!
 
Ik zou cker voor de ATi Radeon gaan. Elke geforce gebruiker zou er een moord voor moete doen. Ik had een Geforce 3 en ben naar de Ati Radeon 8500 overgestapt en het bevalt SUPER. Veel mense met een Geforce 4 ti zijn jaloers op me. Het is veel betrouwbaarder. ATI RADEON = MACHT!
Seletitic


wat je daar nu zegt is niet helemaal waar, het is bekend dat de geforce chips sneller zijn en de drivers zijn ook zeker stabieler. ATI heeft echter wel een iets mooier beeld met de radeon chip.

Wil je snelle graphics en stabiliteit, leg dan maar iets meer geld neer voor de geforce kaart.

Ik heb de ATI 9100 128 mb en deze heeft me niets dan kuren bezorgt.
Slechte drivers, beeldvertekeningen, slechte cooler.
 
ik heb een geforce 4 en ik heb daar helemaal geen problemen mee zenne
 
Hmm, ff 1 ding duidelijk maken hiero, koop een Ati Radeon, een 9700 PRO, of als je echt geld teveel hebt de 9800 PRO, iedereen hier die zegt dat Nvidia's Geforce sneller is liegt.
De Radeon 9700 / 9800 PRO zijn veel sneller dan de Geforce FX.
Bewijs :

bekijk de testen op Tweakers.net . EN ja, Nvidia speelt vals met 3dmark2003, rename 3dmark2003.exe naar blabla.exe en run 'm dan es
dan zal je zien dat je met een Geforce FX ineens minder resultaat haalt.
 
Hey, laat ik hier ook ff wat duidelijk maken. De vragen steller geeft 2 video-kaarten op. Welke van de 2 is nu goed of voldoet aan de eis van de vragen steller? Dan wordt het duidelijk de GeForce4 Ti4200 128MB. Opzich is de ATI Radeon 9100 PRO best een grappig kaartje maar presteert NIET t.o. de GeForce4 Ti4200 128MB. Nog een voordeel van de GF4 is de betere drivers die er zijn. Dus duidelijk gaan voor de GeForce4 Ti4200 128MB.

Nu wat andere info: ATI kaarten zijn pas goed gaan worden vanaf de 9800 serie en dan in het speciaal de 9800 PRO versie. Toen kwamen er betere drivers uit dus betere prestatie. ATI was en is opzich prima maar hebben jaren geen waarde gehecht aan fatsoenlijke drivers.

Iemand raad je pas een 9800 PRO kaart aan als het een die hard GaMeR is anders niet. Zelfde als je raad iemand een GeForce FX 5900 Ultra aan als het ook een die hard GaMeR is. Beide kaarten presteren goed en het verschil is niet merkbaar in een zelfde systeem met de zelfde software lees: GaMe. Kortom we kunnen gooien en smijten met getallen en wat we zelf zo prachtig vinden maar de realiteit is toch net ff iets anders!

Unknown
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan