• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

[OPGELOST] Laptop: Probleem met accu

Status
Niet open voor verdere reacties.
Y

Yourissa

Gast
Hallo wie kan mij helpen,

Ik heb enige tijd geleden een tweedehands HP Omnibook 4120 gekocht.
Een heel mooi dingetje met alleen 1 probleem. De accu loopt zeer snel leeg. Ik heb hem door iemand na laten kijken en die wist mij te vertellen dat het om een vrij nieuwe accu ging. Volgens hem zou ik de accu helemaal moeten ontladen om hem vervolgens op te laden dan zou het probleem waarschijnlijk opgelost zijn. Helaas klopte dit niet.
Nu hoorde ik laatst een tip van iemand, die vertelde mij dat als je de accu invriest hij het waarschijnlijk wel zal gaan doen. Voor dat ik mij hier aan waag zou ik graag van jullie willen weten of iemand daar ervaring mee heeft en of dit verhaal klopt, of dat dit verhaal een sprookje is.

Groetjes,

Sylvia
 
invriezen? nou ik weet niet hoor, maar das echt de grootste onzin die ik heb gehoord sinds southpark op teevee is.

Het enige dat je kan doen (en dat ook nog eens verantwoordt is) is keer op keer, helemaal leeg laten lopen en weer helemaal opladen.

Het 'geheugeneffect', waarmee de batterij nu zit, wordt dan naar mate van tijd minder. Maar tenzij je een Li-Ion batterij hebt, geef ik je weinig kans dat je batterijtje een 4 uur standbytijd gaat halen.
 
Is voor mij ook nieuw, het enigste wat ik ooit gehoord heb over invriezen was dat als wanneer je bios wachtwoord vergeten bent of er een wachtwoord opzit deze gereset kon worden, je moest dan zorgen dat de pc onder een bepaalde graad moest komen, om het wachtwoord automatisch te wisssen. Maar helemaaal gelooft heb ik dat verhaal nooit. En zeker nog nooit uitgeprobeerd.
Dus optie nieuwe batterij kopen, of kijken of er een te hoge belasting op je stroom plaatsvindt (hoop programma's en toepassingen) waardoor je accu snel leeg is.

frank
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan