• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

[OPGELOST] Pc Start Automatisch Op Bij Binnekomen Fax

Status
Niet open voor verdere reacties.
B

bravo

Gast
Heb een probleemke met mijne pc, deze start soms automatisch op als er een fax binnenkomt.
Dit is sinds ik een nieuwe modem heb geplaatst, met mijn vorige modem had ik dit probleem niet.
Weet er iemand aan wat dit zou kunnen liggen?

Alvast bedankt...
 
Hoi,

Ik wil het proberen voor je

1. Start de PC op en ga naar de bios, hierin vind je installingen dat een bepaald apparaat (modem, fax) de PC automatisch mag starten

2. (Win XP) Ga naar configuratiescherm - systeem - [tab]Hardware - [knop]aparaatbeheer. Klik nu op het plusje voor modem en met rechts op de juiste modem, kies voor eigenschappen. Kies nu [tab] energiebeheer en haal beide vinkjes weg. (Win '98 werkt bijna op dezelfde manier)

3. Weet het niet

Succes ermee

Magnum
 
Zelf geen ervaring met een FAX maar wat Magnum zegt lijkt mijn ook. In de BIOS heb je misschien een optie[afhankelijk van de BIOS mogelijkheden] die heet WOR[Wake On Ring] Kijk eens op jij die optie in je BIOS hebt staan en ALS je die hebt of die dan aan staat. Zo heb je ook WOL[Wake On Lane] Betekent dat je een pc op afstand kun laten opstarten d.m.v. een netwerk[verhaal appart] En idd kijk eens in de eventuele software van je FAX of daar een optie instaat dat je PC mag opbooten als er een FAX binnen komt, hoewel me dat persoonlijk niet het geval lijkt te zijn. Want als je PC n.l. uitstaat? Is de BIOS het enige wat je PC aan kan zetten. Dus zoek het eerst in je BIOS. Bij sommige BIOSsen zijn er mogelijkheden dat een deveice de PC mag aanzetten, kijk daar eens goed na[natuurlijk weer afhankelijk van welke soort BIOS je hebt] Ik hoop dat je er wat aan hebt SUC6 ;)

Unknown
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan