• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Re: Foutmelding (blue screen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rutger199016

Vaak hier
Lid geworden
28 apr 2007
Berichten
861
Waarderingsscore
0
He Luitjes,

Ik heb de laatste tijd last van wat problemen op mijn pc. Het is een xptje. Het is btw een latop van het merk medion. Er zijn tijd geleden veel problemen geweest en kreeg toen vaak melding als:

- Out of Memory
- Runtime error: Microsoft Visual C++ Runtime library
- Runtime Error. Abnormal Program Termination

Daar heb ik de laaste week al geen last van gehad. Waarschijnlijk omdat ik na aanraden van jullie .NET Framework heb geinstalleerd. Echter heb ik nu last van dit:

- Driver IRQL not Less or Equal
- Page Fault in Nonpaged area

Die verschijnen dan in zo'n blauw scherm. Ik heb ze beide pas een keer gehad. Maar dat alleen al in de afgelopen 24 uur. Er is nog een foutmelding in een bluescreen gekomen die heb ik helaas niet opgeschreven omdat ik toen nog niet had ingesteld dat het bluescreen bleef staan :eek:

Ik heb al wat lopen googlen maar nog niet echt een duidelijke oplossing kunnen vinden. Het kan namelijk verschillende oorzaken hebben. Hopelijk kan ik mede door jullie hulp het probleem oplossen.

Hier nog een logje:

[hjt]
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 21:35:45, on 7-12-2008
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)
Boot mode: Normal

Running processes:
c:\windows\system32\smss.exe
c:\windows\system32\winlogon.exe
c:\windows\system32\services.exe
c:\windows\system32\lsass.exe
c:\windows\system32\svchost.exe
c:\windows\system32\svchost.exe
c:\windows\system32\spoolsv.exe
c:\program files\bonjour\mdnsresponder.exe
c:\program files\eset\eset smart security\ekrn.exe
c:\windows\system32\nvsvc32.exe
c:\windows\system32\svchost.exe
c:\windows\explorer.exe
c:\program files\java\jre1.6.0_07\bin\jusched.exe
c:\windows\soundman.exe
c:\windows\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb07.exe
c:\program files\itunes\ituneshelper.exe
c:\program files\eset\eset smart security\egui.exe
c:\windows\system32\rundll32.exe
c:\windows\system32\ctfmon.exe
c:\program files\registry mechanic\regmech.exe
c:\program files\thoosje vista sidebar\thoosje sidebar.exe
c:\program files\ipod\bin\ipodservice.exe
c:\windows\system32\wuauclt.exe
c:\program files\windows live\messenger\usnsvc.exe
c:\program files\outlook express\msimn.exe
c:\program files\windows live\messenger\msnmsgr.exe
c:\program files\mozilla firefox\firefox.exe
c:\program files\foobar2000\foobar2000.exe
c:\program files\last.fm\lastfm.exe
c:\program files\bittorrent\bittorrent.exe
c:\documents and settings\rutger\mijn documenten\hjk\hijackthis.exe

r1 - hklm\software\microsoft\internet explorer\main,default_page_url = [noparse]http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=69157[/noparse]
r1 - hklm\software\microsoft\internet explorer\main,default_search_url = [noparse]http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=54896[/noparse]
r1 - hklm\software\microsoft\internet explorer\main,search page = [noparse]http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=54896[/noparse]
r1 - hkcu\software\microsoft\internet connection wizard,shellnext = [noparse]http://go.divx.com/divx/webplayerdemo/en?yrv=1&yoc=divx&ydt=divxdotcom&ybt=dfw&ybv=6.8&y[/noparse] o=iet
r0 - hkcu\software\microsoft\internet explorer\toolbar,linksfoldername = koppelingen
o2 - bho: ssvhelper class - {761497bb-d6f0-462c-b6eb-d4daf1d92d43} - c:\program files\java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
o4 - hklm\..\run: [sunjavaupdatesched] c:\program files\java\jre1.6.0_07\bin\jusched.exe
o4 - hklm\..\run: [adobe reader speed launcher] c:\program files\adobe\reader 8.0\reader\reader_sl.exe
o4 - hklm\..\run: [soundman] soundman.exe
o4 - hklm\..\run: [hpdj taskbar utility] c:\windows\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb07.exe
o4 - hklm\..\run: [quicktime task] c:\program files\quicktime\qttask.exe -atboottime
o4 - hklm\..\run: [ituneshelper] c:\program files\itunes\ituneshelper.exe
o4 - hklm\..\run: [egui] c:\program files\eset\eset smart security\egui.exe /hide /waitservice
o4 - hkcu\..\run: [msnmsgr] c:\program files\windows live\messenger\msnmsgr.exe /background
o4 - hkcu\..\run: [nvmediacenter] rundll32.exe c:\windows\system32\nvmctray.dll,nvtaskbarinit
o4 - hkcu\..\run: [ctfmon.exe] c:\windows\system32\ctfmon.exe
o4 - hkcu\..\run: [registrymechanic] c:\program files\registry mechanic\regmech.exe /h
o4 - hkcu\..\run: [adobeupdater] c:\program files\common files\adobe\updater5\adobeupdater.exe
o4 - hkus\s-1-5-18\..\run: [ctfmon.exe] c:\windows\system32\ctfmon.exe (user 'system')
o4 - hkus\.default\..\run: [ctfmon.exe] c:\windows\system32\ctfmon.exe (user 'default user')
o4 - startup: thoosje sidebar.lnk = c:\program files\thoosje vista sidebar\thoosje sidebar.exe
o8 - extra context menu item: e&xporteren naar microsoft excel - res://c:\progra~1\micros~3\office12\excel.exe/3000
o9 - extra button: (no name) - {08b0e5c0-4fcb-11cf-aaa5-00401c608501} - c:\program files\java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
o9 - extra 'tools' menuitem: sun java console - {08b0e5c0-4fcb-11cf-aaa5-00401c608501} - c:\program files\java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
o9 - extra button: verzenden naar onenote - {2670000a-7350-4f3c-8081-5663ee0c6c49} - c:\progra~1\micros~3\office12\onbttnie.dll
o9 - extra 'tools' menuitem: verz&enden naar onenote - {2670000a-7350-4f3c-8081-5663ee0c6c49} - c:\progra~1\micros~3\office12\onbttnie.dll
o9 - extra button: research - {92780b25-18cc-41c8-b9be-3c9c571a8263} - c:\progra~1\micros~3\office12\refiebar.dll
o9 - extra button: messenger - {fb5f1910-f110-11d2-bb9e-00c04f795683} - c:\program files\messenger\msmsgs.exe
o9 - extra 'tools' menuitem: windows messenger - {fb5f1910-f110-11d2-bb9e-00c04f795683} - c:\program files\messenger\msmsgs.exe
o16 - dpf: {c3f79a2b-b9b4-4a66-b012-3ee46475b072} (messengerstatsclient class) - [noparse]http://messenger.zone.msn.com/binary/messengerstatspaclient.cab56907.cab[/noparse]
o16 - dpf: {f5a7706b-b9c0-4c89-a715-7a0c6b05dd48} (minesweeper flags class) - [noparse]http://messenger.zone.msn.com/binary/minesweeper.cab56986.cab[/noparse]
o18 - protocol: skype4com - {ffc8b962-9b40-4dff-9458-1830c7dd7f5d} - c:\progra~1\common~1\skype\skype4~1.dll
o23 - service: bonjour-service (bonjour service) - apple inc. - c:\program files\bonjour\mdnsresponder.exe
o23 - service: eset http server (ehttpsrv) - eset - c:\program files\eset\eset smart security\ehttpsrv.exe
o23 - service: eset service (ekrn) - eset - c:\program files\eset\eset smart security\ekrn.exe
o23 - service: googledesktopmanager - google - c:\program files\google\google desktop search\googledesktop.exe
o23 - service: ipod-service (ipod service) - apple inc. - c:\program files\ipod\bin\ipodservice.exe
o23 - service: nvidia driver helper service (nvsvc) - nvidia corporation - c:\windows\system32\nvsvc32.exe
--
end of file - 5596 bytes
[/hjt]


Alvast bedankt voor jullie hulp!:rules:
 
Re: Foutmelding (blue screen)

Hi,

Je kunt me die mini dump mailen.
De mini dump vind je hier C:\Windows\Minidump\
Mail naar edding84001AThotmailPUNTcom dan kijk ik eens of ik wat kan vinden
 
Re: Foutmelding (blue screen)

Bedankt voor de zeer snelle reactie :D
Ik ga er nu direct achteraan en dan zie je hem zo verschijnen. Mochten mensen nog iedeen hebben dan hoor ik die graag :)
 
Re: Foutmelding (blue screen)

Rutger,
het probleem in jouw computer is een driverconflict, veroorzaakt door: kan van alles zijn.
Daarbij kan je denken aan een driver die beschadigd is geworden, of een nieuw genstalleerd programma, dat voor het conflict heeft gezorgd enz. enz.
Dus mogelijk dat xblade er achter kan komen waar het probleem zit!
 
Re: Foutmelding (blue screen)

Je log ziet er goed uit.
Maar een scan met malwarebytes kan geen kwaad LINK
Post na de scan even het malwarebytes log.

Ik heb je dump gezien en het gaat om het volgende.

BSOD 1) deze komt door ( nv4_mini.sys ) is van Nvidia.

BSOD 2) deze komt door ( tcpip.sys ) deze zal van je moederbord zijn.
Tijdens deze bsod had je bsplayer.exe lopen, was je toen aan het streamen.

BSOD 3) deze geef alleen aan dat het om een driver probleem gaat, en welke dat zijn is duidelijk.

je kunt bij de fabrikant kijken voor een driver update, of gebruik drivermax LINK

Suc6
 
Re: Foutmelding (blue screen)

He Mensen,

Ben ik weer, sorry voor deze extreem late reactie na belooft te hebben er ene log op te zetten van mbam. Mijn excuses, maar had het even druk met tentamens. Inmiddels ben ik er wel achter dat het aan de drivers ligt en waarschijnlijk aan die van de videokaart. Iemand een idee waarmee ik alle drivers kan verwijderen en er nieuwe op kan zetten. Mijn pc is een md 40142 zijn daar ergens drivers online van te vinden want die van de cd werken nogal vreemd. Mijn dank is groot :D
 
Re: Foutmelding (blue screen)

Om de drivers te verwijderen >Apparatenbeheer>Beeldschermadapters>nVidia ...Klik dit met rechts aan en kies installatie ongedaan maken.
Daarna wil de PC herstarten.
Kijk via >Configuratiescherm>Software of daar nog nVidia staat vermeld, zoja denstalleren.

Ik adviseer je de Omega-drivers te gebruiken; dit zijn geoptimaliseerde ATI dan wel nVidia drivers!
http://www.omegadrivers.net/nvidia_winxp.php
 
Re: Foutmelding (blue screen)

Klopt het dat hij zegt dat het er geen vista is getroffen op pc, maar wel gewoon door kan gaan met de setup?

:rules:

Edit:

Sorry al gevonden.-_-
--- automatische edit ---
He Abraham,

Naar mijn mening zijn de drivers genstalleerd. En ik heb het oude er af gegooid. Na de installatie moet er een reboot komen want is uitgevoerd. Alleen nu schokt mijn scherm waneer ik scroll bijvoorbeeld, en dan betekent volgens mij maar een ding dat de drivers niet goed zijn van de videokaart, of zit ik mis?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Re: Foutmelding (blue screen)

Halo Rutger, ik ga er van uit, dat in dat notebook van jouw geen Vista zit!
Want drivers uit 2003 op d Medionsite - dat zegt al genoeg!
Maar heb je nu de Omegadrivers erin zitten?
 
Re: Foutmelding (blue screen)

Ja klopt,

De bestanden die er stonden welk geschikt zijn voor de xp. :rules:
 
Re: Foutmelding (blue screen)

He gister deed hij het prima. Maar rond 8 uur die avond kreeg het ding weer kuren. Nu heb ik het zelfde probleem als ik eerst had. Wanneer ik de pc opstart gaat het scherm wat flikkeren, vreemde gekleurde figuren.. beetje lastig uit te leggen. Ik vat het niet echt meer, iemand een idee?
 
Re: Foutmelding (blue screen)

Hoe lang zit de hudige versie van XP al in je notebook?
 
Re: Foutmelding (blue screen)

He Abraham,

Ik gok een klein jaartje. Maar vorige keer toen ik mij pc opnieuw ben gaan installeren had ik soort zelfde probleem alleen toen had ik ook flink virus te pakken. Het heeft met de drivers te maken is opzich wel redelijk duidelijk. Jij nog ideen?
 
Re: Foutmelding (blue screen)

Hallo Rutger,
ik weet niet of je externe opsalgcapaciteit hebt, daarom adviseer ik je eerst het Windows XP Service Pack 3 (32-bit x86) - ISO 9660-cd-kopiebestand down te loaden en te branden op CDrom : http://www.microsoft.com/downloads/...ce-b5fb-4488-8c50-fe22559d164e&DisplayLang=nl

Daarna een herstelinstallatie uitvoeren, waarna je meteen ServicePack 3 installeert.
Als de originele videodriver het goed blijft doen, dan niks veranderen.

Wel adviseer ik je de Sygate firewall te gaan gebruiken.
Ook al heb je nog geen antivirus genstalleerd, met deze firewall aan boord kan je veilig naar de Microsoft Windows Update gaat.

Handleiding: http://www.schoonepc.nl/optim/sygate.html
Download:http://www.tucows.com/preview/213160
 
Re: Foutmelding (blue screen)

Oke, dus ik moet dat downloaden en dan op cd zetten. Deze erin waardoor ik pc kan herstellen? Maar moet ik dan back-ups maken. Of blijft alles qua betanden op interne hdd hetzelfde.

MvG

Rutger
 
Re: Foutmelding (blue screen)

Hallo Rutger,
ik weet niet hoe groot de HD in jouw notebook is, of deze HD uit n partitie bestaat.
Heb je misschien een externe USB-HD er aanhangen?
En als je al nieuw installeert, heb je een originele installatieCD of een herstelpartie/herstel CD?
 
Re: Foutmelding (blue screen)

Ik heb hier een externe HDD staan waar opzich alles op kan. En een orginele installatie cd ligt hier inderdaad ook nog. Alleen mijn vraag is of ik na dat bestand op cd te hebben gezet mijn pc als verloren kan zien wat betreft bestanden op de hdd intern? Een soort van herinstallatie dus. Ik hoor het graag.

:rules:
 
Re: Foutmelding (blue screen)

ServicePack 3 verwijdert geen privbestanden ofzo. Het is een opwaardering van Windows XP. Dit jaar loopt de ondersteuning van Microsoft voor XP SP2 af. XP-SP3 wordt tot 2014 ondersteund!

Vraagje: heb je een Intel- of AMD-processor in je notebook?
 
Re: Foutmelding (blue screen)

Sorry, maar dat zou ik echt niet weten? Is dat toevallig ergens op te zoeken?
 
Re: Foutmelding (blue screen)

Klik met rechts op Deze computer en dan op >Eigenschappen!
Daar vindt je welke processor enhoeveel werkgeheugen in je notebook zit.
Ik schat zelf dat het een Intel is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan