• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

[Opgelost] volumouse v2.03 probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjen0416

Nieuw lid
Lid geworden
21 mei 2017
Berichten
12
Waarderingsscore
0
Beste Mensen,

Ik gebruik al een aantal jaar volumouse en ik was er erg goed over te spreken.
Het is een programma waarmee je gemakkelijk al het geluid op je computer kunt regelen.
Ik had 'hotkey' 'ctrl' waarna ik met mijn muis scrollen moest om het volume harder/zachter te zetten.

Van de een op de andere dag wil ik volumouse gebruiken om mijn volume te regelen, maar ipv het volume te regelen
word er 'gezoomed' op google chrome zat ik toen toevallig. Ik merk dat niet alleen bij chrome de instellingen zijn gewijzigd.
Ook bij windows verkenner krijgt volumouse geen voorrang meer in prioriteit.

Ik heb zelf niet genoeg kennis om dit probleem op te lossen. Er zit een optie bij het volumouse menu om het programma in 'high priority' te gebruiken, maar dit heeft geen effect.

Ik hoop jullie voldoende geinformeert te hebben zouden jullie mij dan proberen te willen helpen ?
 
Heb heb je een stuurprogramma op de computer staan daarvoor?
Zo ja verwijder die eens en na een herstart erop nieuw opzetten, kijken of dat helpt.
 
Hey Aarie25,

Bedankt voor je reactie. Ik heb hem pas opnieuw geinstalleerd en weer deed hij het goed de eerste dag, maar daarna ging het weer mis.

Ik heb geen stuurprogramma verwijdert, hoe kan ik erachter komen van welk besturingsprogramma gebruik wordt gemaakt ?

Mvg,

Arjen
 
Hallo Arjen,

Om welk merk en type volumouse gaat het?
Kun je onder apparaat beheer zien of er onder muizen en andere aanwijsapparaten jou muis er tussen staat?
Zo ja dan kun je daar onder eigenschappen (via rechter muis knop) zie of er een stuurprogramma is en die daar verwijderen.
 
Ik maak gebruik van volumouse v2.03. 2004 - 2014 Nir Sofer.

Bij apparaat beheer onder het kopje muizen en andere aanwijsapparaten staat ''HID-muis'' meer niet.
Maar ik heb een computer muis van Medion op mijn bureau liggen...

Ik kan het stuurprogramma inderdaad verwijderen, maar is dat in geen zin schadelijk voor andere functies ?

Mvg,

Arjen
 
Nee als je de computer herstart wordt een nieuwe geïnstalleerd.
Maar de vraag is dan alleen of de hid niet van jou andere muis is.
Ik zal vanavond wel even kijken of er voor volumouse een stuurprogramma is te vinden.
 
Ik had 'hotkey' 'ctrl' waarna ik met mijn muis scrollen moest om het volume harder/zachter te zetten.

En wanneer je dat nu doet op een webpagina wordt er ingezoomd of uitgezoomd. Dat is het standaard gedrag op Windows computers waarbij Volumouse niet wordt gebruikt.
Wijzig in de instellingen van Volumouse de hotkey eens. In plaats van de Ctrl-toets stel je dan de Alt-toets in. Dus Alt + scrollen om het geluidsvolume aan te passen.
Werkt het dan wel?
 
Heb jij pas geleden nog iets aan UAC veranderd?
Want dit vondt ik op hun site.
http://www.nirsoft.net/utils/volumouse.html

Known Issues

  • On Windows Vista/7/2008 - If UAC is turned on, Volumouse cannot work with applications that you run as Administrator. If you want that Volumouse will be able to capture mouse events from application that you run as Administrator, you should also run Volumouse as Administrator.
  • On 64-bit systems, you must use the 64-bit version of Volumouse.
 
En wanneer je dat nu doet op een webpagina wordt er ingezoomd of uitgezoomd. Dat is het standaard gedrag op Windows computers waarbij Volumouse niet wordt gebruikt.
Wijzig in de instellingen van Volumouse de hotkey eens. In plaats van de Ctrl-toets stel je dan de Alt-toets in. Dus Alt + scrollen om het geluidsvolume aan te passen.
Werkt het dan wel?

Ik heb volumouse opnieuw gedownload en geinstalleerd via het web.
Heel raar is dat bij internet(chrome) alles perfect werkt, zelfs werkt volumouse nu over windows verkenner.
Het lastige is dat hij niet meer over windows media player werkt, dit deed hij eerst wel...

Ik snap er niets van, hij start ook niet meer automatisch op als ik de computer aanzet. Terwijl ik die functie wel heb aangevinkt.

Gr Arjen
 
Heb jij pas geleden nog iets aan UAC veranderd?
Want dit vondt ik op hun site.
http://www.nirsoft.net/utils/volumouse.html

Known Issues

  • On Windows Vista/7/2008 - If UAC is turned on, Volumouse cannot work with applications that you run as Administrator. If you want that Volumouse will be able to capture mouse events from application that you run as Administrator, you should also run Volumouse as Administrator.
  • On 64-bit systems, you must use the 64-bit version of Volumouse.

Hey Aarie ik heb een 64-bit systeem. Maar ik heb zover ik weet niets aan UAC gedaan.

Heb je mijn reactie op porrelaar ook gezien ?

Zal ik het stuur programma nog verwijderen ?

Groet Arjen
 
Hallo Arjen,

Heb je wel gekeken hoe UAC staat ingesteld op het moment?
Dus werkt hij nu overal alleen niet meer in media player?
Als je hem er al opnieuw op hebt gezet, dan zal verwijdering weinig oplossen.
 
UAC staat ingesteld op 'standaard - alleen een melding weergeven wanneer programma's proberen wijzigingen aan mijn computer aan te brengen'

Ja hij werkt inderdaad bij veel dingen weer wel, alleen niet bij windows media player en ook niet bij microsoft office (word)
 
Had je volumouse ook al als administrator gebruikt?
 
Ja heb ik geprobeert, zelfde effect.

Zal ik maar een andere versie proberen ?
 
Je bedoelt van de driver? Ja dat kan soms helpen, dus zou je dat nog kunnen uit proberen.
 
ik heb gewoon rechtermuis knop en dan administrator uitvoeren gedaan. Wat is de driver ?

Gr Arjen
 
Je had het over een andere versie proberen, dit is dan een stuurprogramma/driver.
Maar kun je de versie verwijderen die je nu erop hebt staan en dan een andere (oudere) versie erop zetten?
 
Hey Hey Ik heb een betere versie gevonden ! Helaas nog niet perfect. (zoals hij wel geweest is)

De scroll functie werkt werkelijk waar over elk ander programma heen. Dit is super goed.

Alleen ik heb de instelling 'Load Volumouse at startup' aan gevinkt, maar dit werkt helaas niet. Ik moet elke keer als ik op mijn computer ga volumouse zelf opstarten.
 
Je zou een via Msconfig eens kunnen kijken of hij daar tussen opstarten staat en anders daar dan aan zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan