• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

[Opgelost] Voorjaarskuis !

Status
Niet open voor verdere reacties.

aap47

Gevestigd lid
Lid geworden
4 apr 2007
Berichten
357
Waarderingsscore
0
Ahoi,

Met enige hulp van leden op het forum hier heb ik mijzelf een jaartje geleden een nieuwe PC samengesteld, waarvoor dank! Nu, 1 jaar verder, draait alles nog redelijk vlot. Op enkele kleinigheden na; zwart scherm bij opstarten bij bepaalde combinaties van aansluiten 2 monitors. Dit lijkt mij eerder driver/hardware issue en wil ik hierna ook zeker aanpakken.

Dit even terzijde zou ik graag gewoon al een algemene opkuis doen (Kwestie de koe bij de horens te vatten voor het kalf verdronken is).
Na een gewone AVG en MBAM scan heb ik de FRST tool laten lopen:

Bekijk bijlage Addition.txt
Bekijk bijlage FRST.txt

Dit is dus niet zeer dringend of voor een specifiek probleem, meer een algemene check. Moest iemand dit oppervlakkig eens willen overlopen zou al veel zijn :smile:

Grtn
Aap47 !
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Re: Voorjaarskuis !

Welke versie AVG Free gebruik jij.
Ik vraag dit omdat de AVG Free in jouw Windows 10 een al ouder Windows bestand gebruikt, dat niet conform de beveiligingseisen van Windows 10 is!

En er is een activatie probleem in jouw Windows 10 Enterprise - gebruik je deze versie priv?


Downloads\Windows XP Pro SP3 - Activated ??
Downloads\WINDOWS 7 ALL IN ONE(PRE-ACTIVATED).ISO ??





Waarschuwing: onderstaande bewerking is enkel voor deze computer bedoeld, het toepassen hiervan in een andere computer kan tot schade in Windows leiden.


We gaan
51a5c8edc4692-icon1337952077.png


Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.

Open een nieuw kladblok (of anders: notepad) bestand, via "Start\Alle programmas\Bureau-accessoires\Kladblok (of Notepad)".
Kopieer en plak de volgende (blauwe tekst in het code-venster) in het lege kladblokvenster.

Code:
[B][color=#0000FF]
start

CreateRestorePoint:
EmptyTemp:
CloseProcesses:

FF Extension: (AVG Web TuneUp) - C:\Users\Meindert-Desktop\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\qn1h0w6h.default\Extensions\avg@toolbar.xpi [2017-02-12]
FF Plugin-x32: @avg.com/AVG SiteSafety plugin,version=11.0.0.1,application/x-avg-sitesafety-plugin -> C:\Program Files (x86)\Common Files\AVG Secure Search\SiteSafetyInstaller\40.3.7\\npsitesafety.dll [No File]

cmd: ipconfig /flushdns
cmd: netsh winsock reset
[/COLOR][/B]

Sla nu dit kladblokbestand in de dezelfde locatie waar ook FRST.exe aanwezig is op als Fixlist.txt

Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) met de fixlist.txt gebruiken
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Als het programma wordt gestart, klik dan op Ja in de popup.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand - Fixlog.txt - in dezelfde locatie aangemaakt van waaruit FRST.exe is gestart.
  • Post de inhoud van dit logbestand in jouw volgende bericht.
 
Re: Voorjaarskuis !

Welke versie AVG Free gebruik jij.
Ik vraag dit omdat de AVG Free in jouw Windows 10 een al ouder Windows bestand gebruikt, dat niet conform de beveiligingseisen van Windows 10 is!

Dit is wat ik kan vinden in mijn AVG:
AVG AntiVirus Free Edition
Version number: 16.141.7998

En er is een activatie probleem in jouw Windows 10 Enterprise - gebruik je deze versie priv?

Deze computer is inderdaad voor priv-gebruik.

Downloads\Windows XP Pro SP3 - Activated ??
Downloads\WINDOWS 7 ALL IN ONE(PRE-ACTIVATED).ISO ??

Laatst hebben we thuis een feestje gegeven en wouden Virtual DJ draaien op een oude laptop die hier nog lag. We wouden natuurlijk niet dat deze moeilijk begon te doen of crashte tijdens het feestje dus hebben we deze volledig geformatteerd om een verse windows op te zetten. Ik begrijp dat je misschien niet helmaal achter de manier staat waarop wij dit hebben gedaan maar de windows key op de onderkant van de laptop was niet meer leesbaar en dit was de simpelste en snelste oplossing :unknown:

Ik heb FRST opnieuw laten lopen met de Fixlist. Aan het einde van de scan kreeg ik een error in de trend van: opslag medium F:\ niet bereikbaar. Zowel 'ignore', 'try again' als 'cancel' liet deze melding steeds opnieuw verschijnen en heb de tool dus via taakbeheer moeten afsluiten. Er is wel een Fixlog bestand aangemaakt:

Bekijk bijlage Fixlog.txt
 
Re: Voorjaarskuis !

Ga naar Handleiding Eset Online scanner en voer nu zelf de Eset Online scan uit.

Post het log ervan.

update: overigens is jouw AVG de 2016 versie.
Daar kom ik nog op terug.
 
Laatst bewerkt:
Re: Voorjaarskuis !

Heb jouw Enterprise versie illegaal geactiveerd?
Verwijderd: SECOH-QAD.dll - Win64/HackKMS
 
Re: Voorjaarskuis !

Dat klopt, heb ik hierdoor al malware oid opgelopen?
 
Re: Voorjaarskuis !

Dat denk ik niet.
Maar netjes is anders natuurlijk - want waarom die Enterprise versie?

Download en installeer nu eerst AVG 2017.


Daarna: navigeer naar C:\Windows\System32\cmd.exe en klik met rechts op cmd.exe en kies voor "Als administrator uitvoeren".

In het zwarte venster typ of kopieer/plak je nu sfc /scannow gevolgd door indrukken van de Entertoets.
Denk wel aan de spatie na 'sfc' indien het typt.

In het zwarte venster zie je vervolgens de voortgang van de scan - die even kan duren
SFC (SystemFileChecker) houdt in dat systeembestanden gecontroleerd worden op juist funktioneren, zo nodig volgt reparatie.
Let goed op de laatste meldingen in het venster: indien aangegeven wordt, dat herstel afhankelijk is van opnieuw opstarten, doe dit dan.

Is de scan klaar en hoeft er niet gerebooted te worden of na het heropstarten (cmd.exe weer met adminrechten opstarten) ga je door met de volgende opdracht.


In het zwarte venster typ of kopieer/plak je nu DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth gevolgd door indrukken van de Entertoets.

Ook nu wordt er een voortgang gegeven; de scan zal zelfs nog wat langer kunnen duren als de eerste.


Is die scan klaar, dan nogmaals sfc /scannow om de fouten die DISM.exe gevonden heeft te repareren.

Start hierna het systeem opnieuw op - ook als daar geen opdracht voor is en laat weten hoe een en ander is gegaan.
 
Re: Voorjaarskuis !

Goh die enterprise versie, niet echt een reden voor. Ik dacht als ik de meest uitgebreide versie neem zit ik zowizo goed. Ook al zal ik de extra functionaliteiten waarschijnlijk niet gebruiken.

AVG 2017 geinstalleerd ondertussen. Doe ik hiermee eerst een scan of begin ik meteen aan sfc /scannow?
 
Re: Voorjaarskuis !

Doe inderdaad maar een volledige systeemscan met AVG.
 
Re: Voorjaarskuis !

AVG scan laten lopen en 3 threats gevonden (uninstaller files van Razer Synapse).
Hierna sfc, DISM en nogmaals sfc uitgevoerd met volgend resultaat:

sfc 1
Windows Resource Protection did not find any integrity violations.

DISM
The restore operation completed successfully
The operation completed successfully

sfc 2
Windows Resource Protection did not find any integrity violations.
 
Re: Voorjaarskuis !

Hoe draait jouw Windows ondertussen?
 
Re: Voorjaarskuis !

Draait vlot, maar zoals ik al zei: ik had niet echt last van een traag systeem.
Uit ervaring weet ik dat na een jaar je PC dagelijks te gebruiken er al eens wat vuiligheid op terecht kan komen, en dus probeer ik de problemen wat voor te blijven :biggrin:
 
Re: Voorjaarskuis !

Graag de twee logs in n keer posten - gebruik de tools in de volgorde zoals aangegeven.

Stap 1
Download
51e281a62c183-Junkware_Removal_Tool_icon_Canned_1351185104.png.jpg
Junkware Removal Tool by Thisisu.
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!
Opmerkingen:
  • Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.
  • Het is raadzaam de actieve beveiligingssoftware te de-activeren, zodat mogelijke conflicten met JRT.exe uitgsloten worden.:
  • Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.
  • Dat tijdens de scan van JRT.exe tijdelijk de snelkoppelingen verdwijnen van het bureaublad, is normaal.
Junkware Removal Tool by Thisisu opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op JRT.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op JRT.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • JRT.exe zal daarna Windows gaan scannen.
  • Deze scan kan afhankelijk van de systeemspecificaties soms vrij lang duren, wees dus geduldig.
  • Indien de scan voltooid is, zal een logje (JRT.txt) op het bureaublad opgeslagen worden en automatisch openen.
  • Post de inhoud van dit log in je volgende bericht.

Stap 2
Download
52186926180a1-adwcleaner_nieuw.png
AdwCleaner by Xplode.
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!
Opmerkingen:
  • Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.
AdwCleaner opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op adwcleaner.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op adwcleaner.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
AdwCleaner is opgestart:
  • Klik op de knop Scan
  • Is de scan gereed, klik dan op de knop Verwijderen
  • Klik bij AdwCleaner Afsluiting van de programma's op OK
  • Klik bij AdwCleaner Herstarten noodzakelijk op OK
AdwCleaner logbestand:
  • Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent een logfile.
  • Ingeval het log niet opent, is dit alsnog terug te vinden in C:\AdwCleaner\AdwCleaner[R0, of 1, of 2].txt
  • Post vervolgens de inhoud van dit log in je volgende bericht.
 
Re: Voorjaarskuis !

Je mag AdWCleaner nogmaals opstarten voor eenzelfde scan.
En post wederom de logfile.
 
Re: Voorjaarskuis !

Mooi zo.

Download
522adc2487fb5-SecurityCheck_cannednieuw.jpg
Security Check
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!
SecurityCheck.exe opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op SecurityCheck.exe.
  • Windows Vista, Windows 7[/color, Windows 8: en Windows 10: rechtsklik op SecurityCheck.exe en kies "Als Administrator uitvoeren".
    [*]Let op de instrukties in het zwarte venster.
    [*]Een Kladblok document genaamd checkup.txt dient automatisch open te gaan; sluit dit document via opslaan op het bureaublad.
    [*]Indien een van je veiligheidstools rapporteert, dat DIG.EXE het internet op wil, sta dit dan toe.

Post de inhoud van checkup.txt in jouw volgende post
 
Re: Voorjaarskuis !

Heb de tool wel 2x laten lopen doordat ik eerste keer het log bestand niet had opgeslaan (of allesinds niet kon terugvinden).
Bekijk bijlage checkup.txt
 
Re: Voorjaarskuis !

We gaan opruimen.

Download
51a5ce45263de-delfix.png
Delfix by Xplode naar het bureaublad.

delfix.gif


Delfix by Xplode opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op delfix.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8[/b en Windows 10 rechtsklik op delfix.exe en kies "Als Administrator uitvoeren".

Zet nu vinkjes voor de volgende items:
  • Remove disinfection tools
  • Purge System Restore
  • Reset system settings
Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer het tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft u echter niet te plaatsen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan