• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opstart sneltoetsen werken niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tjeppe

Vaak hier
Lid geworden
14 dec 2009
Berichten
826
Waarderingsscore
0
Dag allemaal. Door een sterfgeval is hier bij mij een laptop binnen gebracht waarvan het wachtwoord vergeten is. Geen erg zou ik zeggen, gooien we een nieuwe Windows erop. Niks is minder waar. Bij het opstarten lukt geen enkele snel F-toetsen of sneltoetsen. MAW, kan ik niet in de bios etc. Ook de opstartvolgorde of veilige modus opstart werkt niet.
De laptop is van het merk Packard Bell (Hell)!!! Type: EasyNote LE11BZ met W8.1 genstalleerd.
Ook heb ik een extern toetsenbord gebruikt om in de bios te geraken maar wil ook niet lukken.
Kan er mij iemand verder helpen?
Alvast vriendelijk bedankt voor de aandacht vn dit schrijven.
 
het betreft dus zeker geen bios wachtwoord ... ik veronderstel dus dat je de pc kunt opstarten tot er een gebruikers wachtwoord word gevraagd om aan te melden..
in je handleiding staat vermeld dat je de fn toets niet dient te gebruiken wil je de bios ingaan dan volstaat het om gewoon de F2 toets te gebruiken ...
je dient dus op de F2 toets te drukken tijdens het opstarten ..
blz20 van deze handleiding ..
 
Zoals geschreven in de handleiding lukt het ook niet. Vooraleer ik het probleem hier in het forum heb gepost, heb ik veel mogelijkheden geprobeerd. ook een wachtwoordherstelschijf-USB. En daar loopt op het einde af met een error. Na heel wat te google'n kom ik ook de info tegen waarbij er wordt uitgelegd om de batterij van het moederbord af te koppelen en dat voor minstens 30min. Dat laatste is ook het laatste waar ik aan denk.
NB: Wachtwoordherstelschijf-USB is gemaakt met W10 om dan op W8.1 te gaan gebruiken. Mss daarom die foutmelding?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
werd de wachtwoordherstelschijf destijds aangemaakt toen men het account heeft voorzien van een wachtwoord ...of heb jij deze nu zelf aangemaakt ..
indien jij deze nu zelf heb aangemaakt is het normaal dat deze dus een fout geeft ..
ik vermoed dat het wachtwoord dat gevraagd word dus met het Microsoft account te maken heeft en dan kun je vermits je over de persoonlijke gegevens beschikt van deze overledene via https://account.live.com/password/reset een password reset aanvragen ..

probeer anders eens de F8 toets bij het opstarten ...

--- Update ---

heeft men destijds ook de herstel dvd's vergeten aan te maken ... of zijn ze deze kwijt geraakt ...anders kon je je systeem terug zetten naar een fabrieksinstelling .
 
werd de wachtwoordherstelschijf destijds aangemaakt toen men het account heeft voorzien van een wachtwoord ...
of heb jij deze nu zelf aangemaakt ..
Ja, deze heb ik aangemaakt op een andere pc.
indien jij deze nu zelf heb aangemaakt is het normaal dat deze dus een fout geeft ..
ik vermoed dat het wachtwoord dat gevraagd word dus met het Microsoft account te maken heeft en dan kun je
vermits je over de persoonlijke gegevens beschikt van deze overledene via https://account.live.com/password/reset
een password reset aanvragen ..
Het aanmaken van een nieuw Microsoft account lukt niet door te weinig info.

probeer anders eens de F8 toets bij het opstarten ...
Alles reeds geprobeerd.

heeft men destijds ook de herstel dvd's vergeten aan te maken ... of zijn ze deze kwijt geraakt ...
anders kon je je systeem terug zetten naar een fabrieksinstelling .
Er is geen schijf aangemaakt geweest toen der tijd bij aankoop of ingeven Aan Wachtwoord beveiliging.
De dochter waarvan ik dit toestel heb bezit zelf geen pc en weet dus totaal niets over de wereld
van computeren etc. Dus wordt het heel lastig vrees ik.
 
heb je al eens geprobeerd om op te starten vanaf een cd /dvd of usb stick ..het kan immers zijn dat deze instelling al geselecteerd staat in het bios .
 
Ook reeds geprobeerd :(
 
zomaar een gedacht ..houd de Fn toets ingedrukt terwijl je bij het opstarten op de F2 toets drukt (herhaaldelijk na elkaar intikken)..
 
zomaar een gedacht ..houd de Fn toets ingedrukt terwijl je bij het opstarten op de F2 toets drukt (herhaaldelijk na elkaar intikken)..

Lukt ook niet. Ook reeds de shift-knop ingedrukt samen met de f10 knop etc lukt ook niet.
 
dan vrees ik er voor ..tenzij je dus voor het afkoppelen van de batterij ga ...
 
Goed nieuws. De dochter heeft wat enkele documenten gevonden die haar overleden vader liggen had. Daar tussen in was er een papier bij met daarop de logingegevens etc. Dus kan ik wel in de laptop. Mag ik hopen na de nodige scan's en proper maken vn de Windows dat de sneltoetsen wel zullen werken. Alvast bedankt Emi voor de reactie (y)
 
nu je dus wel verder kunt na het inloggen zou ik u eerder aanraden om deze pc dus terug naar de fabrieksinstellingen te zetten aangezien deze dus het account gebruikt van de overledene ... is het de bedoeling dat jij verder werkt op dit account ...denk het niet ..
 
Ewwel, ik ga deze laptop in orde zetten en terug aan de dochter geven klaar voor tweedehands verkoop. Maar ze is er nog niet volledig uit wat ze er gaat mee doen.
 
dan nog zou ik de laptop naar de fabrieksinstellingen zetten ...er zullen wel zaken opstaan die eerder persoonlijk waren ..
 
dan nog zou ik de laptop naar de fabrieksinstellingen zetten ...er zullen wel zaken opstaan die eerder persoonlijk waren ..

Ziezo, laptop staat terug in fabrieksinstellingen (y)
 
mooi dat dit gelukt is ...hopelijk heb je er geen wachtwoord opgezet !!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan