• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

In Behandeling Opstarten ongeloofelijk traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gree9

Vaak hier
Lid geworden
17 jun 2011
Berichten
774
Waarderingsscore
1
Ik heb een tijd terug de PC terug gezet, en een tijdje gebruikt maar vrij weinig mee gedaan en er was niks aan de hand.
Nu heb ik de PC een paar weken niet gebruikt en hij was ongeloofelijk traag, in opstarten, inloggen en met alles eigenlijk.

Soms duurde het wel 15 minuten om van het inlog scherm naar het bureaublad te komen, en als ik daar eenmaal was duurde het misschien nog 10 minuten voor alles geladen was.

Uiteindelijk na die lange tijd opstarten etc. loopt die niet meer vast en is die niet traag meer, af en toe bevriest die, heel af en toe. Ik heb niks gedownload, of iets raars gedaan. Ik heb de ene week de PC zonder problemen gebruikt, afgesloten en een paar weken later opgestart en toen was die plotseling zo traag.

P.S. ik ben niet regelmatig in de buurt van de PC dus mijn reactietijd kan wat lang zijn of de volgende stap doe, dat het topic niet word gesloten omdat mensen misschien denken dat het inactief is.

Hieronder de FRST. logs.
 

Bijlagen

  • FRST.txt
    146,5 KB · Weergaven: 2
  • Addition.txt
    95,9 KB · Weergaven: 3
Laten we kijken, hoe het met de gezondheid van de HD/SSD is gesteld.​
Download de bijgevoegde CrystalDiskInfo Portable.zip.​
Na download het bestand uitpakken en openen.​
Dubbelklik dan hetzij op DiskInfo32.exe of op DiskInfo64.exe​
Geeft het tool een gele knop aan,​
laat dan weten welke regels in de gele kleur zijn vermeld.​
Indien er een rode knop wordt getoond, dan is de schijf op sterven na dood.​
 

Bijlagen

  • CrystalDiskInfo8_0_0.zip
    4,3 MB · Weergaven: 7
Ik kan het niet openen, ik heb het gedownload.
En als ik de map open zie ik alleen pictogrammen, geen tekst erachter. En ook alles op mijn bureaublad, als ik daar met de muis overheen ga verandert de kleur van tekst van wit naar vaag zwart, en dat is alleen met pictogrammen, en elke map die ik open komt geen teksts tevoorschijn alleen pictogrammen. Dit probleem doet zich voor sinds vandaag. Hier een screenshot, ik probeer die van de map te maken, en als ik dat doe laat die alleen dit zien. Terwijl nu de tijd 03:05 is, laat die op de screenshot 17:05 zien terwijl dat de tijd niet eens is.

 
Met de door jou geposte afbeelding kan ik helaas niks mee.
Laat weten wat jij nu gedaan hebt.

Ik begrijp dat je de gecomprimeerde map met Crystal Disk erin gedownload hebt.

Wat heb jij daarna ermee gedaan?
Heb je de map eerst uitgepakt en daarna geopend,​
of heb je meteen de map geopend en een foutmelding gekregen?​
 
Ik heb het voor elkaar gekregen. de pc deed een beetje raar.

zie bijlage;79A434D1-F700-4FB9-94A2-E3BE7DD342F9.jpeg
 
Ik heb gezocht op wachtende sectoren, maar ben niet wijzer geworden wat dit nu inhoudt.

Is het een idee, om een SSD erbij te nemen en de HD dan voor opslag te gebruiken?
 
Ja het is mogelijk, maar ik vind het vreemd dat die ineens zo traag is met opstarten, en alles laden. De pc heeft soms echt kuren en ik snap niet hoe, heb em paar maand geleden helemaal compleet gereset en niks bijzonders ermee gedaan.
 
doe eens rechtsklik op deze schijf in de verkenner >kies eigenschappen en open de tap extra.. start vervolgens een schijfcontrole en vink de 2 opties aan voor je deze schijfcontrole uitvoert .
in het beste geval zullen deze beschadigde sectoren verplaatst worden en zal je de schijf nog kunnen gebruiken .. hou echter steeds dit in het oog via CryStalDiskInfo
 
Ik heb gezocht op wachtende sectoren, maar ben niet wijzer geworden wat dit nu inhoudt.
Wanneer een sector na een aantal pogingen niet gelezen kan worden (CRC check is fout), dus beschadigd is, kan deze niet verplaatst worden, omdat de inhoud niet bekend is. Later worden steeds weer pogingen gedaan om de data uit die sector uit te lezen, maar zolang de sector geen inhoud prijsgeeft is het een 'pending sector', dus het wacht nog op verplaatsing. Als dat er te veel zijn is de kans dat systeem instabiel wordt steeds groter, afhankelijk natuurlijk waar die sector voor dient.
 
Schijfcontrole heeft niets uitgevoerd, dezelfde waarschuwing nog steeds. Als ik bij wijze een nieuwe hdd haal? Moet ik dan windows opnieuw erop zetten of hoe zit dat? Qua data wat verloren gaat maakt het me niet uit, want heb hem recent nog gereset de pc dus er staat niks van waarde op nog.

En zou dit mijn probleem gegarandeerd oplossen of kan het nog aan andere dingen liggen?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dezelfde melding gehad.
Schijf zo veel mogelijk leeg gehaald en met lowlev een low level format gedaan.
andere programmaś die dat kunnen low level format - Google zoeken

Is een ingrijpende gebeurtenis en kijk vooral of je de goede schijf hebt!
 
Low level format kan helemaal niet bij de huidige ATA schijven (moest je doen bij MFM schijven), al die zogenaamde low level format tools zijn 0'en schrijvers.
 
Dan maar gauw voor een SSD gaan!

Bijvoorbeeld deze snelle SSD:

Mooie ruimte enkel voor Windows en je data verhuis je dan naar de HD!
SSD of HDD, maar een nieuwe is wel helemaal het beste.

De oude moet je daarna formatteren, maar niet voor snel formatteren kiezen. Duurt een paar uur, maar is waarschijnlijk noodzakelijk om van die wachtende sectoren af te komen.
Na het formatteren nog eens die test draaien, en over tijd die wachtende sectoren in de gaten houden.

Gaat het om Windows 10 ? Zit er misschien een speciale recovery partitie op om hem terug te zetten ? Je kan een schermafbeelding maken van je schijfbeheer.
Anders het Media Creation Tool van Microsoft gebruiken om een installatie medium te maken, DVD of USB stick.
 
Laatst bewerkt:
Het gaat om windows 10 ja. En ik weet niet of er een speciale recovery partitie zit. Ik weet niet zo snel hoe ik me hdd moet formatten dus dat moet ik even uitzoeken. En moet ik dan win 10 weer opnieuw installeren?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan