• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Oud spel spelen in Windows10

Status
Niet open voor verdere reacties.

FreekVerhulst

Gewaardeerd
Lid geworden
1 jun 2010
Berichten
1.297
Waarderingsscore
4
Ik heb een oefen CD-Rom om te bridgen van Berry Westra, op de hoes staat 1998 - 2009. Als ik op een exe bestand klik om te installeren gebeurt er niets. Ik heb het gevraagd aan de uitgever en hij zegt dat spellen gemaakt voor 2010 niet werken onder Windows 10. Ik moet maar de nieuwste versie van het spel kopen. Hij schrijft verder dat het wel werkt met Windows XP tot en met Windows 8. Maar op die versies moet wel een update van Microsoft verwijderd worden om de programma's te kunnen gebruiken. Het zou gaan om Beveiligingsupdate voor Microsoft Windows KB3086255

Maar het probleem voor mij nu is dat ik Windows 10 heb. Kan ik dat spel draaiend krijgen op de een of andere manier?

Op de hoes staat systeem eisen Window 98 of beter
 
Lukt het ook niet op de volgende manier?

  1. Als je een snelkoppeling op je bureaublad hebt, Rechtermuisknop op de snelkoppeling en kies de optie Bestandslocatie openen.
  2. Klik nu Rechtermuisknop op het geselecteerde.exe bestand en kies voor Eigenschappen.
  3. Klik op het tabblad Compatibiliteit.
  4. Zet een vinkje voor Dit programma uitvoeren in Compatibiliteitsmodus voor: en selecteer je voorgaande Windows editie.
  5. Klik op OK om de gemaakte wijzigingen op te slaan. Probeer de game de draaien en verifieer het resultaat.
 
Nee, dat had ik al geprobeerd en lukt niet
 
Ik lees trouwens net jou probleem over die update.
Door dat er een beveiliging op de cd is werkt het niet.
Maar als je die verwijderd komt het waarschijnlijk direct terug met een update of je loopt een veiligheid risico. Klik hier
 
Via VirtualBox of VmWare een oudere Windows virtueel in jouw Windows 10 laten draaien en daar het spel in installeren!
 
Hoe te werk gaan? Hoe te installeren? Heb zoiets nog niet eerder gedaan
 
Verplaatst van Algemeen naar Windows 10.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan