• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies OUDE harde schijven

  • Onderwerp starter g_684601
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan is het een computer van ver voor de eeuwwisseling en wat voor zin heeft het die nog te gebruiken mocht dat zo zijn.
 
Dan is het een computer van ver voor de eeuwwisseling en wat voor zin heeft het die nog te gebruiken mocht dat zo zijn.
Niet iedereen is zo met zijn tijd mee..;) Er zijn nog mensen die een hobby hebben.
En "zin" is een relatief begrip...
Toch bedankt voor je fijne reactie.
 
Zie m'n sig, "Ben niet helderziend en heb geen glazen bol" je roept iets maar waarom en waarvoor vertel je niet.
Gooi het in de groep en kijken welke reacties er komen?
 
Het ligt er geheel aan wat je ermee wilt doen of het een HDD kan vervangen. 64 MB is te weinig voor veel dingen tegenwoordig (je zou er wat documenten of afbeeldingen op kunnen gooien maar dat is het).

Een SSD is te snel voor alle besturingssystemen voor Windows 2000 (mocht je naar mensen verwijzen die DOS gebruiken). Het is zeker te snel voor alle DOS-achtigen, meestal zijn ze er niet op berekend dat die dingen zo snel reageren.

En DOS is een best goed en solid besturingssysteem.
 
Het is een vraag die ik stelde nav een opmerking bij de aanbieding op eBay.
Ik probeer op dit ogenblik een Compaq SLT286 terug aan de praat te krijgen. Daarin zat een Conner CP-3024 (maar die is stuk). Volgens de aanbieding van de SSD op eBay kan die meerdere typen oude schijven vervangen (zie de daar toegevoegde lijst), als de specificaties maar niet 'hoger' zijn dan de specificaties daarbij opgegeven. Mijn vraag is dus eerder algemeen en niet uitsluitend voor dit concrete geval.
Nog dit: ik wil die Compaq gewoon terug aan de praat krijgen. Prestaties doen niet ter zake, en uiteraard zet ik er alleen maar de oorspronkelijke DOS op...
 
Ik kan me vaag heugen dat er bij mijn Compaq toendertijd een floppy zat met een setup progje waarmee je de instellingen van het BIOS kon wijzigen. Daarbij was ook een mogelijkheid om parameters van drives die niet voorgeprogrammeerd waren in te voeren.
 
Ik weet niet of het in elk geval werkt maar ik raad je ten zeerste af om een SSD voor DOS te gebruiken. Bij DOS's kan je errors krijgen omdat ze te snel zijn.
 
Dat is maar een mening, of heb je bewijs?
Wat de snelheid ermee te maken heeft....., ding werkt op de IDE interface.
 
Ik zal redelijk snel weten of het werkt. Iemand bracht het voor me mee uit de USA. Het wordt idd niet verzonden (door dat bedrijf) omdat WD het verbiedt. (Gevraagd via mail)
Daarom was mijn vraag algemeen: als zou blijken dat het werkt, dan kan misschien ook een andere HDD gebruikt worden met een zelfde aantal heads, cylinders en sectors als de ssd.
 
Die waarden zijn bij SSD's synthetisch en gaf al een link met de waarden van die Conner schijf.

Ook kun je in de bios die waarden aanpassen, zie de link van de gebruik van de bios flop want die heb je dan nodig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan