• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Oude versterker aansluiten op pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

revelations

Junior lid
Lid geworden
3 jun 2014
Berichten
83
Waarderingsscore
0
Hallo,

Wij hadden hier in de kast nog een oude versterker staan (kenwood kr-v999d) uit 1997

Nu heb ik ook nog 2 speakers gevonden, en deze wilde ik graag aansluiten op mijn pc.

Deze versterker heeft geen hdmi ingangen, dus heb ik een speciale kabel besteld ( van tulp naar hdmi) de tulp zit in de aux ingang van de versterker, en de hdmi id de pc, dit zou goed moeten zijn. Maar na heel veel instellingen geprobeerd te hebben, en ook andere ingangen op de versterker is het mij nog niet gelukt om geluid te krijgen, de pc pakt de versterker niet, en word dus niet geinstalleerd.

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen, ik weet zelf heel weinig van audio en versterkers.

Alvast bedankt voor de hulp :)

Mvg, mathijs
 
Merk en type moederbord of PC?
En welk merk en type verloop van HDMI naar tulp?
En welke HDMI versies zijn het?
High-Definition Multimedia Interface - Wikipedia
HDMI van de onboard? staat die ingeschakeld in de bios?
HDMI van de grafische kaart? is die uitgang gekozen?



Je had natuurlijk ook de line-uitgang kunnen gebruiken met een 3,5mm mini-jack naar 2 x tulp.

Of een WIFI audio streamer zoals die van Eminent.
 
Merk van het moederboard is gigabyte GA-H170-HD3
Het merk van de kabel weet ik niet, maar is besteld bij bol.com

In mijn bios kan ik niks vinden over onboard audio
Hdmi versie van moederboard is 1.4 volgensmij
 
Maare, heb je er een grafische kaart inzitten en hangt hij daaraan of aan de onboard HDMI?
En de juiste uitgang is dan ook gekozen?
Antwoorden zou fijn zijn, vraag was al gesteld.
En een omzetter van digitaal naar analoog kan niet alleen met een kabel dus link dat ding eens.

De onboard audio heeft er weinig mee te maken als het over de HDMI gaat, overigens, tis de IGP, bij Gigabyte noemen ze dat de IGFX maar die staat standaard op enabled.
 
Die gaat niet werken voor audio, das een video kabel en geeft alleen composiet signalen door en geen audio.


Bij elke bouwmarkt en Handyman hebben ze wel een 3,5mm stereo jack naar 2 x tulp.
 
Knap hoor, digitaal wordt via een HDMI-RCA kabel en op andere aansluitingen in de plug naar de tulpstekkers analoog en die krijgen nog een signaal ook, halleluja, hoe verzin je het.
 
Zeker héél knap, daarom kunnen wij zo'n ding niet maken. (uiteraard zijn er varianten)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan