• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Outlook 2016 loopt vast bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jizz000

Nieuw lid
Lid geworden
28 jun 2017
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Sinds een paar dagen loopt mijn Outlook vast, kort nadat ik het programma opgestart heb.
Binnen outlook gebruik ik meerdere mailaccounts, één hotmail-account en één ziggo-account.

Helaas heb ik sinds een maand dagelijks last van een enorme hoeveelheid spam op mijn ziggo-account, het mailadres wat ik ook zakelijk gebruik. Hoe ik hier vanaf kom is mij niet duidelijk (als het überhaupt al mogelijk is om weer spam-vrij te worden zonder een nieuw e-mailadres te hoeven aanmaken), daarom gebruik ik nu al een maand de invoegtoepassing 'Spambayes', die automatisch spam voor mij filtert. De Outlook spamfilter werkt onvoldoende, waardoor mijn inbox heel snel volliep.

Het probleem is nu, dat Outlook niet meer wil opstarten. Bij het opstarten checkt het programma altijd of er nieuwe mails zijn ('verzenden/ontvangen'), dit is te zien onderin het beeld met een voortgangsbalkje. Als het balkje op 99% vol is, loopt het programma vast en krijg ik de melding 'Outlook werkt niet meer' waarna wordt gezegd dat het programma wordt afgesloten. Ik heb al geprobeerd om Outlook in safe-boot te gebruiken, zodat Spambayes niet gebruikt werd, maar dit maakt niets uit. Ook heb ik mijn Office-installatie hersteld, zonder succes. Via de microsoft-helppagina heb ik de tool 'Microsoft Office Configuration Analyzer' gedownload en gedraaid. Hier kwam uit dat mijn antivirusprogramma het afsluiten van Outlook vertraagt. Het aanpassen van de registerwaardes van 1 naar 0 maakte ook geen verschil, dus heb ik dit ook weer teruggedraaid.

Ondertussen gebruik ik als noodoplossing de ingebouwde Mail-app van Windows 10, al is dit wat betreft zakelijke mail allesbehalve ideaal; ik kan geen leesbevestiging sturen of een visueel aantrekkelijke handtekening invoegen. Ik hoop daarom dat iemand mij zo snel mogelijk uit de brand kan helpen!!

Hierbij nog wat specs:
Computer: Dell Inspiron 3650 (Aangeschaft in 2016)
OS: Windows 10 Home, 64-bits
Processor: Intel Core i5-6400 CPU @ 2.70 GHz 2.71 GHz
RAM: 8.00 GB
Harde schijf: SSD 128 GB, HD 1 TB
Office versie: Microsoft Office Professional Plus 2016
Antivirus: AVG Antivirus 2017 Free

Alvast bedankt voor je tijd en moeite!
Jizz000
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Log in bij Ziggo zelf om de spamregeling van jouw e-mail account te herzien.

Wat Outlook betreft - via Configuratiescherm » Programma's en onderdelen klik je op MS Office en kies je voor Wijzigen.
In het venster dat vervolgens opstart kies je voor Repareren.
 
Log in bij Ziggo zelf om de spamregeling van jouw e-mail account te herzien.

Wat Outlook betreft - via Configuratiescherm » Programma's en onderdelen klik je op MS Office en kies je voor Wijzigen.
In het venster dat vervolgens opstart kies je voor Repareren.

Zoals ik had aangegeven, had ik het herstellen van mijn Office-installatie al eens eerder geprobeerd. Toch heb ik 't nu nog eens geprobeerd; zonder resultaat.
Het gaat mis op het moment dat Outlook mijn postvak in van mijn ziggo-account probeert te synchroniseren, ben ik achter gekomen. Iets met het PST of OST bestand mis, misschien?
 
Heb je al eens een repair van je Office pakket, waar Outlook inzit, gedaan?
 
Heb je al eens een repair van je Office pakket, waar Outlook inzit, gedaan?
SERIOUSLY????? Check even de vorige post... En mijn startvraag...

Ondertussen ben ik dus nog niets wijzer geworden, helaas. Hopelijk komt iemand verder dan de herstel/repair/repareer-installatie van Office... o_O:D
 
Je zou de Outlook kunnen proberen die niet in zelf Office zit.
Als je gaat naar www.outlook.com, kun je daar een snelkoppeling van maken en zo inloggen.
Dit kun je doen door op het slotje te gaan staan en dan het adres naar het bureaublad te slepen.
(Je moet wel eerst even het scherm verkleinen)
Kijk eens of die wel goed werkt.
 
Al overwogen om je accounts te verwijderen, vervolgens Outlook reparatie te starten en daarna de accounts opnieuw aan te maken?
 
Je zou de Outlook kunnen proberen die niet in zelf Office zit.
Als je gaat naar www.outlook.com, kun je daar een snelkoppeling van maken en zo inloggen.
Dit kun je doen door op het slotje te gaan staan en dan het adres naar het bureaublad te slepen.
(Je moet wel eerst even het scherm verkleinen)
Kijk eens of die wel goed werkt.

Geprobeerd en dit werkt niet, aangezien het om een IMAP-account gaat en deze dus niet met office exchange compatibel is...

Al overwogen om je accounts te verwijderen, vervolgens Outlook reparatie te starten en daarna de accounts opnieuw aan te maken?

Nog niet gedaan, heb 't tot nu toe nog niet aangedurfd om mijn accounts te verwijderen (omdat misschien door een fout dan al mijn mails verdwijnen, je weet maar nooit wat er mis gaat), maar ik ga een back-up maken van mijn postvakken en ga dan proberen opnieuw de reparatie uit te voeren!

Update:
Zojuist heb ik Outlook als administrator geopend. Het programma loopt nu niet meer direct vast, op het moment dat ik naar de spamfolder navigeer wordt deze gesynchroniseerd en loopt het programma alsnog vast. Het zit 'm dus echt in het synchroniseren van gegevens van mijn Ziggo-account. Ik ga nu de repair proberen met het opnieuw aanmaken van de accounts.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Aangezien het opnieuw aanmaken van de accounts ook niets uithaalde, heb ik uiteindelijk besloten om mijn volledige Office pakket te de-installeren en vervolgens opnieuw te installeren. Tot nu toe werkt Outlook weer prima, ik denk dat iets in de configuratie met Spambayes de boosdoener was. Ik zal 't dus niet meer gebruiken.
 
Mooi dat het is opgelost. Ik blijf echter met 1 verwonderpunt zitten :

in bericht 1 schrijf je dat je getracht hebt Office te repareren. Ik nam / neem aan dat je daarmee bedoelde dat je dat via het configuratiescherm (programma's en onderdelen, Office, een klikje en dan koos voor 'wijzigen' en daarna voor online 'repareren') hebt gedaan en dan ook nog eens online? Zo nee, dan begrijp ik dat dat niets oploste, zo ja, dan begrijp ik er niets van, want online repareren betekent eigenlijk hetzelfde als Office deinstalleren en daarna opnieuw installeren. Bij de online reparatie wórdt Office opnieuw geïnstalleerd, vandaar mijn verwondering.

Voor toekomstige hulpvragers (iig v.w.b. adviezen die ik dan ga geven) is het van belang om te weten of jij dus in bericht 1 schreef / gekozen hebt voor de offlne of online reparatie?
 
Mooi dat je het hebt op kunnen lossen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan