• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Outlook agenda's kopiëren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rubensky

NCF Goeroe
Forumleiding
Administrator
Lid geworden
17 okt 2011
Berichten
21.270
Waarderingsscore
418
Mensen,

Ik kom er zelf niet uit. Dan maar een keer de hulp vragen van de mensen hier. Ik gebruik Outlook 2016 het Geïnstalleerde pakket. Daarin zit mijn agenda. (achter een Hotmail adres.)

Daarin heb ik twee agenda's met de namen Privé en Agenda. Nu wil ik alle afspraken van de agenda Privé overzetten naar de agenda met de naam Agenda.

Kan iemand mij vertellen hoe dit kan? Ik heb het geprobeerd door een .PST export te maken maar dan gebeurt niet wat ik wil.

Dank alvast.
 
Zoals ik al schreef met een .pst export gaat het niet. Al mijn afspraken selecteren met bijvoorbeeld Ctrl+A werkt ook niet. Dat gebeurt namelijk niet.
 
@Rubensky Had je dit ook al gevonden of is dit niet wat jij bedoelt?

In Outlook kun je eenvoudig een bestaand agenda item kopiëren.
Dat kan een ander moment op de dag, een andere dag in de week/maand zijn en zelfs naar een andere agenda waarop je gemachtigd bent (wel eerst open zetten).

Agenda items kopiëren
1) Met Ctrl+C en Ctrl+V
2) Sleep met rechts en kies voor kopiëren.
 
Aarie25 : da's bij bijv. 160 verjaardagen, afspraken etc. etc. een hele klus. Het kan ook in 1 keer :
da's relatief eenvoudig, het vereist wel een aantal muisklikjes.

- open Outlook.
- Ga naar de agendaweergave en schakel de agenda WAARUIT je alles wil gaan overzetten als enige agenda in (m.a.w. haal het vinkje bij de agenda waarin alles terecht moet gaan komen even weg)
- Kies vervolgens bovenin voor 'beeld'
- kies daar linksbovenin voor 'weergave wijzigen'
- kies daar voor 'lijst'
- selecteer daar het eerste agenda-item en druk ctrl+A (alle items selecteren)
- rechtse klik en sleep de hele handel naar de links in beeld staande gewenste agenda
- outlook afsluiten en daarna weer openen
- het vinkje bij de 'foute' agenda weghalen en
- vinkje zetten bij de agenda die je als enigste wil gaan gebruiken

Alle items uit de andere agenda zijn nu toegevoegd aan de 'goede' agenda.
 
Ik heb twee agenda's en ik wil alle afspraken van de een in de ander overzetten (binnen dezelfde Outlook)

De optie van Quandor met lijst zou ik moeten zoeken. Op dit moment de Outlook niet bij de hand ik kom er op terug.
 
Aarie25 : da's bij bijv. 160 verjaardagen, afspraken etc. etc. een hele klus. Het kan ook in 1 keer :

Daar heb je wel een goed punt!
Dan is jou manier duidelijk beter en sneller :)
 
Aarie25 : .........en uitgaande van een gemiddelde Nederlander met een gemiddeld aantal familieleden, vrienden en kennissen waarvan de verjaardagen in de agenda staan, aangevuld met afspraken en andere herinnerdingetjes, denk ik dat je in totaal al heel erg snel (ver) over de honderd a 125 items komt. Als je de agenda dan ook nog voor je werkafspraken etc. etc. gebruikt (zoals ik), dan schiet het aantal items al snel naar boven de 200.

Rubensky : als je letterlijk (en figuurlijk) de stappen uitvoert die ik beschrijf, dan komt 't goed.

Hier : https://www.slipstick.com/tutorial/merging-two-calendar-folders/

(even iets naar beneden scrollen) begin te lezen bij het vetgedrukte : "merge into one calender"
wordt het e.e.a. ook nog grafisch beschreven en voor mensen die het dan nog niet snappen, is er ook nog een videotutorial.
 
Laatst bewerkt:
Aarie25 : .........en uitgaande van een gemiddelde Nederlander met een gemiddeld aantal familieleden, vrienden en kennissen waarvan de verjaardagen in de agenda staan, aangevuld met afspraken en andere herinnerdingetjes, denk ik dat je in totaal al heel erg snel (ver) over de honderd a 125 items komt. Als je de agenda dan ook nog voor je werkafspraken etc. etc. gebruikt (zoals ik), dan schiet het aantal items al snel naar boven de 200

Ach het houd je dan wel even van de straat ;)
 
Dat wel Aarie25. Maar de zeer eenvoudige manier van @quandor loste het probleem wel op!
 
Dat is het belangrijkste toch!
 
Zeker. Nu weer een goed werkende agenda is echt perfect.
 
Als alles in het leven toch zo makkelijk ging ;)
 
Ik denk dat veel mensen het alleen al prettig zouden vinden als dat met computers zo was.
 
Ja dat denk ik ook, jammer voor hun gaat dat niet lukken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan