• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Outlook mail account raadsel

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimmie1

Junior lid
Lid geworden
26 jun 2007
Berichten
78
Waarderingsscore
0
Ik heb een schone windows 10 pro installatie moeten doen op een nieuwe SSD en heb office 365 geïnstalleerd.
Nu wil ik mijn mail accounts weer aanmaken maar ik wil het wel weer hebben dat deze accounts aan de juiste .pst bestanden worden gekoppeld en de actuele mail in mijn mail boxen komt.

De actuele mail die zal nog op de server staan dus dat zal na het aanmaken wel goed komen en weer netjes in de postvak in map worden gedownload.
Alle persoonlijke mailmappen mét inhoud die moeten echter ook weer terugkomen.

Ik heb van de oude hdd de .pst bestanden gekopieerd.
Die kan ik dan weer plaatsen op de nieuwe SSD.

Bij het opnieuw aanmaken van een mail account vraagt hij om of nieuwe berichten bezorgd moeten worden aan:
- Nieuw Outlook gegevens bestand, óf
- Bestaand Outlook gegevens bestand

Moet ik dan kiezen voor Bestaand Outlook gegevens bestand en dan het gekopieerde .PST bestand aangeven?

Of moet ik kiezen voor Nieuw Outlook gegevens bestand en daarna het .pst bestand importeren?

Gewenste situatie is dus dat ik uiteindelijk al mijn e-mail accounts met alle persoonlijke (met e-mail gevulde) mappen terugkrijg!
 
Eerst en vooral maak je onder de map "mijn documenten" een nieuwe map "outlook-bestanden" aan en plaats je oude pst-bestanden daarin. Vervolgens ga je naar outlook voor je account. Bij het aanmaken van een account kies je voor "bestaand outlook gegevens bestand" en blader je naar die map "outlook-bestanden". Daar kies je voor het juiste bestand en klaar is Kees. Maak steeds als eerste account je standaard-account aan. Pas daarna de eventuele andere accounts. Let wel: we spreken hier over POP-accounts, geen IMAP (die werken niet met pst).
 
In Office 2013 kan je in Outlook bij aanmaken van het account ook aangeven of er nieuw of bestaand pst.bestand moet worden gebruikt.
 
Als je zou kiezen voor een nieuw bestand dan kan je inderdaad nadien alles gaan importeren (is iets omslachtiger), je krijgt dan ook de keuze wat je wil importeren uit die pst. Het verschil met de vorige post is dat je nu slecht 1 pst-bestand gaat aanmaken waar alle andere accounts/data mee inzitten. Hopelijk begrijp je een beetje wat ik bedoel. Mijn vorige post = verschillende pst-bestanden voor elk account, deze post = 1 pst-bestand voor alle accounts.
 
Dat is een prima oplossing, het is gelukt, dank!
 
Hoe heb je het gedaan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan