• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Over Acronis True Image 2014

Status
Niet open voor verdere reacties.

truus22

Gewaardeerd
Lid geworden
11 okt 2005
Berichten
1.957
Waarderingsscore
1
Hallo beste mensen,

Al geruime tijd gebruik ik het programma Acronis True Image 2014 i.c.m. Windows 10. De laatste tijd heb ik een probleem met het terugzetten van een bestaande Image. Het probleem doet zich m.n. voor bij het ingezette poging tot herstel, op het moment dat het Systeem opnieuw moet opstarten. Dat gebeurt n.l. niet. Het lijkt wel op het systeem blijft hangen bij de melding: Starting Acronis Uefi Loader. Dan gebeurt er dus verder helemaal niets. Natuurlijk heb ik zelf al eens verder gekeken op Internet, wat er hier aan de hand kan zijn en ik kwam tegen dat de Secure Boot in de Bios op "Disable" dient te staan. Dat heb ik dan ook nagekeken, maar de Mode staat op gewoon op Disable. Dus dat is kennelijk niet de oorzaak. Ook heb ik nog een ander herstel programma " AOMei Backup" geprobeerd en daar doet zich dit probleem precies zó voor. Ik kom er niet meer uit maar ik hoop toch vurig, dat iemand op dit Forum dit probleem herkent en mij goede raad kan geven. Ik hoor het nog zeer graag.
Met vriendelijke groet,
Cor Jansen
 
ik heb je van antwoord gediend op pctuts ..en stel nu vast dat ook hier dezelfde vraag gesteld word ..
ik zou ook hier het antwoord kunnen neerschrijven maar dit ga ik dus niet doen ...
 
Je probeert waarschijnlijk vanuit Windows een herstel op te starten en dat kan inderdaad problemen opleveren. Maak eens een herstel-USB, vind je onder hulpprogramma's ... rescue media builder (of zoiets). Daarna pc opstarten vanop die USB en herstel uitvoeren.
 
Misschien ook eens de opstartvolgorde in het BIOS/UEFI controleren na het herstel. Ik heb al met meerdere Acronis TI versies het probleem gehad dat na een systeemherstel de bootvolgorde niet meer klopt en de pc niet meer opstart of blijft hangen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan