• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

P8p67 Asus bootmgr is missing

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qmax73

Nieuw lid
Lid geworden
23 feb 2020
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Hoi

Mijn i7 Asus p8p67 pc +- 10 jaar oud heeft sinds enkele maanden blauwe scherm en soms missing bootmgr.

Ik heb voor de bios update al HDD en geheugen enkele keren getest en geen problemen?.

Ik heb nu onlangs de bios geüpdate,. sdd en 2 HDD geformatteerd en opnieuw partities gegeven. .
Ik heb verder de 4 x 2gb memory er uit gehaald en er wisselend weer terug geplaatst.

Dit keer het besturing systeem op de sdd schijf. Dit omdat hedendaags en ook bij mijn nieuwe pc de bestuuring systeem op de sdd is geïnstalleerd.

Ik heb heb verder in de bios het legacey bij boot.... Enabled staan.

Dus draai een verse win 10 pro.

Nu gisteren wil ik deze Asus opstarten en gaf hij bootmgr is missing error.

Geen ctrl alt delete optie dus knop ingedrukt houden en weer opgestart en dit keer een gewone startup.

Nu heb ik van Asus moederbord van p8p67 begrepen dat het niet alle sdd schijven ondersteund en alleen de aangegeven merken met deze board ondersteund??

Of dit de oorzaak is weet ik zo niet omdat hij toch werkt.

Voor dit alles was Windows besturing systeem op HDD geïnstalleerd.

Alleen enkele maanden geleden kreeg ik blauwe schermen en ook soms bootmgr is missing error. En ook steeds trager opstarten van de pc

Ook een soms tikkende geluid. Wat weer kan duiden op een kapotte HDD. Maar bij enkele keren schijfcontrole geen problemen gevonden.

Voor de blauwe schermen was het probleem van vastlopers.

Nou is het dan ondanks mijn kennis in wat ik weet en wat ik tot zover heb gedaan toch weer de error bootmgr is missing.

Ik heb ook argwaan na het werkgeheugen,. Ook deze heb ik aantal keer getest. En was toch van plan om van 4 x 2gb na 2 x 8gb te gaan.

Alleen wil ik toch eerst hier vragen wat het precies kan zijn. Want ondanks nieuwe installatie en partitie en bios update. Toch weer de bootmgr is missing melding.

Deze Asus pc kan nog mee als i7 ofwel met geheugen van 8gb naar 16gb en eventueel andere video kaart kan het nog best wel mee met deze tijd.

Alleen hoopte ik met bios update en hele nieuwe installatie het weer in orde te krijgen.

Hoop dat iemand hier mij kan helpen of kan adviseren.
 
Weer eens complex met 'af en toe', 'soms'. Dat vermoedt direct een hardware probleem.

Eerste simpelste stap is het verwisselen van de SATA kabel, (b.v. met die van je CD-R station). Er was een jaar of 10 terug wel eens sprake van slechte SATA kabeltjes.

Mijn tweede verdenking is je bootschijf, maar ik denk te lezen dat je er meerdere geprobeerd hebt.
Werk steeds met maar één schijf.

Ik heb ook argwaan na het werkgeheugen,. Ook deze heb ik aantal keer getest. En was toch van plan om van 4 x 2gb na 2 x 8gb te gaan.
Als je geheugen wisselt naar nieuw dan weet je snel of je oude slecht was, maar dat kost je nogal wat, en geheugen is niet snel de oorzaak van zo'n fout.
Mocht je toch die richting in blijven denken, dan lijkt het mij beter om maar één bankje tegelijk (één voor één) in slot 1 te proberen. Ze kunnen tenslotte niet snel beiden defect zijn.
 
Haal WhoCrashed op en zet de log ervan hier neer.
 
Ik lees zojuist jullie reacties,

ik ga dit uitproberen deze weekend.

Tot zover is het tikkende geluid uitgebleven. Al heb ik maar een HDD aangesloten naast de sdd.

Ik ga whocrashed installeren. en de data kabel verwisselen. En kijken of dit werkt.
Het werkgeheugen wacht ik toch nog even mee.
Bestuuringsysteem en HDD zijn nu ook uitgesloten. Deze sdd schijf zelf staat niet op de p8p67 pro lijst van dit moederbord. Dus als verwisselen van sata kabel ook geen uitkomst bied en ik weer een bootmgr is missing krijg koop ik liever eerst een sdd schijf die wel op dat lijstje staat.

Het is wel raar dat deze moederbord eigenlijk dan maar met bepaalde sdd merken werkt.

Dus het zou kunnen dat hij daarom de bootmgr is missing aangeeft.

Afijn ik ga van weekend weer hobby'n
 
Hier een goede website met video hoe je een bootmgr missing kan oplossen.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan