• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Pakket instellingen laatste update Android 6.0.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Veng

Elite lid
Lid geworden
27 nov 2012
Berichten
6.543
Waarderingsscore
137
Hebben ze me weer te pakken:
Heb ik op twee pr-paid gsm's (Samsung J5) pakketservice uitgeschakeld, is die blijkbaar door de nieuwe update van enkele weken geleden weer ingeschakeld. Kost me in enkele weken tijd wel weer bijna 40 + 10 doordat updates via het net gaan als wifi even niet aanwezig is.
Ik bekijk die instellingen niet zo vaak, maar volgens mij zit die nu onder een andere naam: "Gegevensgebruik" "Mobiele gegevens". Heb je gewoon een internetbundel dan is er niets aan de hand, maar wil je niet het internet op zoals wij dan moet je daar even op letten.
 
Ja dat klopt je moet mobiele gegevens uitzetten.
Dat kun je dien door het scherm van boven naar beneden te schuiven, daar kom je allerlei dingen tegen om aan of uit te zetten.
Maar volgens mij kun je ook instelling dat je updates alleen via wifi wilt krijgen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nu je het zegt. Dat klopt. Ik heb het even gecontroleerd en hij staat op downloaden via wifi. Dus dan zou het dat niet zijn. Ze speelt echter ook de hele dag spelletjes. Mss is wifi een poosje weg geweest. Soms raakte ze nl. ook de verbinding kwijt
Hoe dan ook, "mobiele gegevens stond" aan. Voor de update waren er geen problemen. Of mss heeft ze toch wel meer gebeld dan ik in de log terug kan vinden.
 
Het zou kunnen dat mobiele gegeven aan is gegaan door de update of per ongeluk aan gezet.
Ik zou het wel in de gaten houden want zonder abonnement kost het aardig wat geld per mb.

--- Update ---

Je kunt trouwens in de instellingen ook het data verbruik zien, wat buiten de wifi is verbruikt.
 
Goede tip. Op mijn eigen J5, die een jaartje ouder is, zie ik dat ik kan kiezen tussen wifi en mobiel. Op mijn ega's J5 kan ik dat verschil echter niet zien. Ze hebben beide recent een update gehad, maar er blijkt toch verschil in te zitten.
Op beide kan ik geen mobiel verbruik constateren. Op de nieuwste kan ik echter wel een waarschuwingsnivo op dataverbruik instellen.
Ik vind het wel vreemd dat beide J5's niet dezelfde software hebben gekregen. Vraag me niet welke build, want ze noemen het beide 6.0.1. en verder zo veel gegevens (die idd ok van elkaar verschillen) dat ik ze niet goed kan vergelijken. Is ook niet nodig. Belangrijkste is dat mobiel is uitgeschakeld en hopelijk ook zo blijft. Zo niet, dan bel ik Vodafone en laat het daar uitschakelen. Lang geleden is mij dit verbruik ook overkomen (binnen 1 dag was ik 25 kwijt aan mijn toen nieuwe gsm) en toen heb ik boos Vodafone gebeld. Ik heb het geld teruggekregen en zij hebben toen het internetgebruik van hun kant uit geblokkeerd. Ik weet echter niet of dat niet intussen is opgeheven.
 
je kunt via instellingen, dan helemaal onderaan bij toestel info zien welke firmware versie erop staat.
Het kan zijn dat er een andere software versie opstaat omdat hij in een andere jaar is uitgekomen en daarom niet helemaal het zelfde is.
Dat zou je toch kunnen vinden via instellingen en dan gegevens gebruik?
Ik heb zelf nu een Windows telefoon, maar bij mijn vorige kon je dit makkelijk terug kijken.
 
Ik krijg:
Android versie: 6.0.1
Baseband-versie:
Kernelversie:
Buildnummer: Hij staat er idd. tussen.
Status SE for Android:
Beveiliging software:
KNOX-versie:
en tot slot Niv. Android-beveiligingspatch: 1 jan 2017

In elk geval zijn beide builds niet gelijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat het komt omdat er van telefoon bijvoorbeeld een 2015 of 2016 model uitkomt en daardoor de software ook net iets anders is.
Ondanks de zelfde Android versie.
 
Het zijn idd. twee verschillende modeljaren. De laatste heeft ook meer ram 16 GB ipv 8 GB.
Ik ben erg tevreden over die J5 toestellen. Ze doen gewoon wat je er van verwacht. Ik heb wel eens andere gehad.
 
Mijn vader heeft sinds kort ook een j5 en het is een mooi toestel.
Heb je nog kunnen vinden of er data verbruikt is?
 
Ja en nee. Ik zie wel een scherm met dataverbruik en hij geeft ook dataverbruik aan maar de latere versie van mijn ega, in tegenstelling tot die van mij, geeft niet het verschil aan tussen mobiel en wifi. Ik herken het althans niet.
Als ik mobiele gegevens inschakel krijg ik alleen als extra de lijn die het in te stellen datalimit aan geeft.
 
Ik ben niet bekend met Android 5 of hoger, dus ik weet niet hoe het er uit ziet, ik ken het niet anders dan alleen van mobiel verbruik het zichtbaar was.
 
Op mijn J5 kan ik kiezen voor de tab "Mobiel" of "wifi" (grafische weergave). Die keuze heeft de nieuwere J5 niet.
 
Oke weer wat geleerd :biggrin:
Maar je kunt wel zien of er mb`s zijn gebruikt?
Maar hou gewoon regelmatig de mobiele gegevens knop in de gaten, dat scheelt jou weer geld.
Zeker na een update even controleren.
 
Hierbij toch maar even de screenshots. Die screenshots lukte gisteren niet. Nu wl.
Dataverbruik J5 2016.png J5 2016
Dataverbruik J5 2015.png J5 2015 mobiel
Dataverbruik J5 2015 wifi.png J5 2015 wifi
 
Dus de J5 2016 heeft 16 mb verbruikt, ik moest in het verleden er 1.08 per mb betalen,
ik weet niet hoeveel dit voor prepaid is, maar dat zou je op de site kunnen vinden van de telecom provider.
Dan heb je een beter beeld van het bedrag.
 
Die 16 mb zijn alleen van april. Je kunt echter terug tot dec 2016. Ik kan op deze J5 echter niet zien wat er via mobiel of wifi binnen komt. Als ik mobiele gegevens aan zet, blijven alle getallen het zelfde. Je zou verwachten dat je in die stand het mobiele verbruik te zien krijgt. Mss een bug??
(Tenzij mijn veronderstelling niet juist is en er helemaal geen mobiel verbruik is. Dan zou je nog kunnen denken dat hij dat verbruik dan ook niet laat zien.)

Ik bedenk nu dat het ook nog zo kan zijn dat hij wifi helemaal niet laat zien omdat dat toch niet belangrijk is. Dat al die data dus mobiel is. Dat zou voor de laatste drie maanden, want ongeveer toen heb ik pre-paid opgewaardeerd, 150 mb. Dat lijkt me een redelijk verbruik om met een kleine 40 te moeten betalen.

Dan is alles weer logisch, ook in combinatie met de limietlijn

--- Update ---

Als je geen bundels hebt blijk je 0.10 per mb te betalen. Dan zou ongeveer de helft van haar eigen bellen zijn, want dat heeft ze ook gedaan en de andere helft data. Dat zou ik plausibel vinden.

--- Update ---

(Wij zitten bij Vodafone)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is best weinig 10 cent per mb, zeker omdat ik meer dan 1 euro betaalde dat bij een abbo.
Maar dan lijkt het verbruik van het tegoed dus redelijk te kloppen :biggrin:
 
Ik heb het ook even na gekeken bij Vodafone en jou prijs klopt.
Mijn prijs van wel van een jaar of 3 a 4 terug.
Vorig jaar zijn de kosten ook flink omlaag gegaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan