• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Paniek!, pc reboot uit het niks tijdens gaming!

Status
Niet open voor verdere reacties.

JessevAltena

Nieuw lid
Lid geworden
26 nov 2017
Berichten
7
Waarderingsscore
0
Ik heb nu inmiddels al dik 3 jaar een Gaming-Pc die ik zelf inelkaar gebouwd heb.
Nooit problemen gehad en totdat vandaag ik erachter kwam dat er iets niet helemaal goed ging.
Ik startte een spel op ( ARK Survival ) en na ongeveer 10 minuten viel het scherm en mijn computer uit en startte de computer zich opnieuw op.

Ik probeerde het opnieuw en dit probleem bleef zich elke 10 á 5 minuten voordoen.
Als ik geen spel speelde kwam dit probleem niet.
Ik wisselde af van aantal games en letterlijk bij elk spel gebeurde dit.
In eerste instantie dacht ik eraan dat mijn videokaart drivers niet helemaal goed werkten, Ik heb een Clean Install gedaan met de nieuwste Nvidia drivers en mijn computer volledig opnieuw opgestart.

....... Helaas, dat mocht ook niet baten.

Ik heb ongeveer 1,5 week geleden mijn computer volledig opnieuw geinstalleerd en ben van windows 7 naar windows 10 gegaan.

Ik merkte al snel dat dit sneller was, en ik heb toen der tijd mijn BIOS laten updaten door Azerty waar ik al mijn componenten weg heb gehaald.
Hun hebben toen voor mij de processor+Koeler en een Bios update uitgevoerd op mijn moederbord, dit kwam standaard afgeleverd met 3 opties om mijn processor over te klokken naar 4,0/4,2/4,4 GHz

Ik heb ongeveer 3 maand geleden opnieuw mijn BIOS geupdate omdat er een nieuwe versie was, dit heb ik gedaan met een USB stick en met een tutorial stap voor stap gedaan.

Toen ik windows 10 eenmaal geinstalleerd had wou ik kijken of dit nou wat beter samen ging dan met windows 7.
Ik heb sinds ik windows 10 heb geinstalleerd de hele tijd mijn processor gedraait op 4,2 Ghz, Mijn processor bleef mooi koel en kon dit aan.

Ik heb sinds vandaag alles weer naar Default gezet, en het probleem blijft zich voordoen.
Ik heb toen eerst mijn schijven gecheckt met "CrystalDiskInfo", hieruit kwam dat al mijn schijven nog gezond zijn.
Ik heb daarna letterlijk alles van mijn schijven afgeknalt en volledig opnieuw windows 10 geinstalleerd met de laatste drivers van alles.

Opnieuw het desbetreffende spel gedownload, en opnieuw geprobeerd.
Helaas......

Nu ben ik aardig gestresst sinds ik er van uitga dat het een hardware probleem is.
ik heb zelf natuurlijk rondgesnuffelt op het web en ik denk zelf dat ik eraan moet denken dat het mijn PSU is.
Ik heb een 750W PSU terwijl ik nog nieteens 600W gebruik, ik ben dan verder eenmaal een leek op het gebied van Wattages en dergelijke.

Ik hoop dat iemand weet waar ik naar moet kijken om uit te puzzelen waar nou het probleem ligt.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Operating System
Windows 10 Pro 64-bit
CPU
Intel Core i5 4670K @ 3.40GHz
Haswell 22nm Technology
RAM
16.0GB Dual-Channel DDR3 @ 799MHz (10-10-10-27)
Motherboard
ASRock Z87 Extreme4 (CPUSocket)
Graphics
PL2481H (1920x1080@60Hz)
24W_LCD_TV (1920x1080@50Hz)
2047MB NVIDIA GeForce GTX 770 (MSI)
Storage
931GB Seagate ST1000DM003-1CH162 (SATA)
465GB Samsung SSD 850 EVO 500GB (SSD)
Optical Drives
TSSTcorp CDDVDW SH-224DB
Audio
Razer Kraken 7.1


Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

- Disk Check gedaan
- Windows 10 Clean Install
- Drivers geupdate
- Bios naar fabrieksinstellingen gezet
- Farbar Scan gedaan
- Speccy om de componenten op een rijtje te krijgen

Ik zou de Farbar en Speccy in de bijlagen toevoegen!
 

Bijlagen

  • FRST.txt
    56,9 KB · Weergaven: 7
  • Addition.txt
    24,9 KB · Weergaven: 7
  • Speccy.txt
    70,8 KB · Weergaven: 11
Goedemorgen Jesse,

Allereerst welkom hier op het forum.
Wat mij opvalt in Speccy is dat jij Windows versie 1511 gebruikt, die wordt niet meer ondersteunt en is een veiligheid risico. Dus als ik jou was zal ik upgraden naar versie 1703 of 1709. Natuurlijk eerst jou computer in orde hebben.
De iso`s vindt je hier. Standard • Windows ISO

De goede iso downloaden en dan via de setup starten.
 
Dit is een niet legaal geactiveerde Windows!

Windows KMS Activator Ultimate 2017 v3.7 (HKLM\...\Windows KMS Activator Ultimate 2017 v3.7_is1) (Version: v3.7 - )

Ergo - updaten naar een legale 1709 versie zal niet lukken!
 
Dit is een niet legaal geactiveerde Windows!

Windows KMS Activator Ultimate 2017 v3.7 (HKLM\...\Windows KMS Activator Ultimate 2017 v3.7_is1) (Version: v3.7 - )

Ergo - updaten naar een legale 1709 versie zal niet lukken!

Vandaar dat hij dus nog versie 1511 heeft.
 
Is de videokaart BINNENIN vrij van stof?
Als de VRAM te warm wordt kun je ook dit probleem krijgen en er zit geen tempsensor op.

Geeft Whocrashed een log? vermoedelijk niet maar toch.
Resplendence Software - WhoCrashed, automatic crash dump analyzer


Jaa klopt. Ik heb deze geinstalleerd gisteravond omdat ik niet me rot wou zoeken naar het installeer cd'tje die ergens in een doos in de garage ligt.
Maar de kans is daadwerkelijk aanwezig dat mijn probleem zich niet meer voor gaat doen als ik de 1511 geupgrade heb?
 
Hoe heb jij deze versie gedownload? Want hij zou illegaal zijn.
Je zou hem terug kunnen zetten naar Windows 7 en dan via deze site een legale versie kunnen ophalen, je krijgt dan gelijk een nieuwere versie. Toegankelijkheid bij Microsoft
Alleen klikken op upgrade nu.
 
Hoe heb jij deze versie gedownload? Want hij zou illegaal zijn.
Je zou hem terug kunnen zetten naar Windows 7 en dan via deze site een legale versie kunnen ophalen, je krijgt dan gelijk een nieuwere versie. Toegankelijkheid bij Microsoft
Alleen klikken op upgrade nu.


Ik heb deze getorrent (Yes i'm sorry hahaha )
Als ik terug ga naar de windows 7 zou de 10 gratis zijn als ik het goed begrijp?
 
Indien W7 ook niet legaal was wordt W10 het ook niet en of het überhaupt het probleem zou oplossen.
Zonder fout code wordt het natte vinger werk, overigens.
 
Ik heb deze getorrent (Yes i'm sorry hahaha )
Als ik terug ga naar de windows 7 zou de 10 gratis zijn als ik het goed begrijp?

Ja die is tot 31-12 gratis te downloaden, maar het is wel belangrijk dat de Windows 7 legaal is. Zoals Lange Pier ook al aangeeft.
 
Ja die is tot 31-12 gratis te downloaden, maar het is wel belangrijk dat de Windows 7 legaal is. Zoals Lange Pier ook al aangeeft.


Gelukkig heb ik een licentie voor de windows 7, Heb hem net opnieuw geinstalleerd en ben nu de updates aan het doen zodat ik in aanmerking kom voor windows 10
 
je hoeft al de updates niet te doen belangrijk is wel dat het service pack 1 aanwezig is ...dus indien je een verse Windows7 sp1 heb geinstalleerd dan kun je rechtstreeks de upgrade doen naar de Windows 10 vermits de mogelijkheid die al vermeld werd door aarie25
 
Gelukt!, Windows 10 is geinstalleerd!, Weer een stapje verder hahaha, Ik ga nu alle updates doen, en zal dan weer kijken of het probleem zich voor blijft doen!
 
Update!
Op 1 of andere manier werkte de upgrade van windows 7 naar windows 10 niet helemaal lekker, hij bleef zeggen dat ik de illegale licentie nogsteeds gebruikte terwijl ik mijn schijf had geformateerd...
Ik bleef dus op dezelfde build hangen.
Ik heb vervolgens online een OEM key gekocht en deze geactiveerd.
Ik heb via Command Prompt buiten windows zelf mijn Disks geformateerd en alles compleet opnieuw geinstalleerd.
dit hielp en ik zit nu op Windows 10 build 1709
Het probleem bleef zich alsnog voordoen.
Ik heb toen ik windows 10 opnieuw geinstalleerd heb eerst een Benchmark programma uitgevoerd en gekeken wat mijn GPU doet bij wat intensiever gebruik, ik merkte dat deze bij ultra instellingen snel naar de 60 graden ging en daarna mijn computer dus afsloot.

bij de tweede test was bij 64 graden en bij de derde 60 graden.

Dit hoeft dan niks te zeggen maar dit triggerde mij wel om toch te kijken hoeveel stof in de GPU zat.
Ik heb vervolgens mijn GPU uit de kast gehaald en afgestoft met perslucht, ik heb daarbij mijn 2 RAM sticks omgewisselt met elkaar en heb hier en daar wat verbeteringen gedaan aan de koeling.

Ik heb zonet de benchmark weer aangezet en deze draait al langer dan een uur zonder uit te vallen!

Hopelijk blijft dit zo en dan was het achteraf dus niet mijn PSU!
 
Mooi dat je nu wel een legale versie gebruikt. Nu krijg je tenminste alle nieuwe updates.
Het is afwachten of hij nu weer uitvalt of dat hij nu goed blijft werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan