• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Partitie weg na installeren van win10

Status
Niet open voor verdere reacties.

elburg

Nieuw lid
Lid geworden
5 nov 2013
Berichten
15
Waarderingsscore
1
Ik ben mijn D partitie kwijt na install van win 10.
Hoe krijg ik die weer terug het is toch 2 tb dus graag een mogelijke oplossing voor dit probleem.
Heb al gekeken bij schijf beheer daar kan ik hem ook niet meer vinden.
Graag de oplossing hiervoor en hopenlijk gratis.

Groet jan elburg
 
Via usb-stick
 
Ik vroeg hoe niet waarmee, partities verwijderd voor de installatie b.v., dus wat is er allemaal gedaan, partities verdwijnen niet vanzelf.

Zet eens een screenshot van schijfbeheer hier eens neer.
 
ik heb niks gedaan alleen geinstald zoals dat aangegeven was
ff denken hoe dat ook al weer moest :)
 
Dat doe ik morgen even ben even naar mijn nest 5 uur weer dag
 
Even snel tussendoor het screenshot2019-09-09 (1).png
 
Kijk eens of je de schijf kunt initialiseren doormiddel met de curser op het grijze vlak naast het witte vlak te gaan staan en het contextmenu oproept met de rechtermuisklik.

Heb deze situatie nog nooit gezien, driveletter wordt aangegeven maar staat bij dat er geen medium is.

Mocht het niet lukken, maak eens een screenshot van TestDisk, als die hem wel wil zien, er mogen geen andere partitietools in gebruik zijn en je dient hem te openen als admin.
 
geen van beide geeft een andere partitie aan
 
haal de D schijf eens los en koppel deze vervolgens terug aan ..
 
Heb deze situatie nog nooit gezien, driveletter wordt aangegeven maar staat bij dat er geen medium is.
Zoiets heb ik ooit nog nooit gezien. Dat zegt op zich niet zoveel, omdat ik er zeker van ben dat ik veel minder vensters van Schijfbeheer heb gezien in mijn computerleven dan Lange Pier.
Maar wat mij ook opvalt is dat de D schijf gezien wordt als een externe schijf. Er staat immers Verwisselbaar bij:

5d778e57d1119-D_schijf_verwisselbaar.png


We hebben het hier toch wel over een interne harde schijf?
Ik zou dan in ieder geval de pc open maken. PC natuurlijk eerst stroomloos maken en dan 10 seconden op de powerknop drukken om reststroom weg te laten vloeien.
Data- en voedingskabel losmaken van de D schijf. Daarna weer vastzetten. Data kabel van de D schijf ook losmaken van het moederbord en weer vastmaken. Gewoon om te kijken of het aan een slecht contact kan liggen.

Edit: Emi was me net voor....
 
Zoiets heb ik ooit nog nooit gezien. Dat zegt op zich niet zoveel, omdat ik er zeker van ben dat ik veel minder vensters van Schijfbeheer heb gezien in mijn computerleven dan Lange Pier.
Maar wat mij ook opvalt is dat de D schijf gezien wordt als een externe schijf. Er staat immers Verwisselbaar bij:

5d778e57d1119-D_schijf_verwisselbaar.png


We hebben het hier toch wel over een interne harde schijf?
Ik zou dan in ieder geval de pc open maken. PC natuurlijk eerst stroomloos maken en dan 10 seconden op de powerknop drukken om reststroom weg te laten vloeien.
Data- en voedingskabel losmaken van de D schijf. Daarna weer vastzetten. Data kabel van de D schijf ook losmaken van het moederbord en weer vastmaken. Gewoon om te kijken of het aan een slecht contact kan liggen.

Edit: Emi was me net voor....
 
is gewoon een partitie van de c schijf dus loshalen heeft weinig zin lijkt me
 
Is geen partitie van de C:, dat is onmogelijk en ook niet van de schijf waar C: opstaat, miss. een dynamische schijf maar dan zou er een 2e fysieke schijf moeten zijn en je beweert van niet.
En verwisselbaar wil idd zeggen extern.

Kun je eens de weblink van Speccy hier plaatsen? zie m'n sig.
 
kan ik niet is een partitie

zoals L.P. al meedeeld en tevens laat jouw afbeelding duidelijk zien dat het een wel degelijk een eigen schijf is ..waarschijnlijk een externe usb schijf aangezien er "verwisselbaar " vermeld staat ..

als jij naar je afbeelding kijkt dan zie je schijf 0 vermeld staan en deze is opgedeeld in 3 partities , echter zie jij in de verkenner alleen de C partitie ( dit maar om je effe duidelijk te maken wat een partitie is ).

*als nu de D schijf niet kan los gemaakt kan worden dan heeft deze on te recht de naam " verwisselbaar " verkregen .. probeer deze dan eens te hernoemen ..geef deze als test eens de letter F
 
Laatst bewerkt:
Ik vermoed dat tijdens de installatie de eerste keuze is genomen om Windows te installeren en niet de tweede keuze, waarbij je dan het grafische overzicht krijgt van de harde schijf of harde schijven in Windows.

Het gevolg van de keuze door de TS is dat de set-up alle partities op de harde schijf heeft gewist en de voor de installatie benodigde partities opnieuw heeft aangemaakt.
Bijgevolg is daardoor de D-partitie verdwenen en heeft de extern aangesloten HD of USB-stick de toevoeging D gekregen.
Laut schijfbeheer is deze HD/USB stick in maagdelijke toestand, geen MBR en dus niet geformatteerd.
 
wat jij nu daar vermeld Abraham54 zou best wel eens kunnen zijn ..dat de ts een verkeerde keuze heeft gemaakt maar dan heeft hij eerder een upgrade gedaan en kan hij ook deze upgrade terug draaien gedurende een bepaalde tijd .. (dacht 10 dagen )

aan de TS wil ik dan vragen of dit scherm hem bekend voor komt en welke optie hij hier heeft genomen ..
12085
 
Een weblink van Speccy kan veel duidelijk maken. Doe dat zeker, Jan!
We kunnen dan zien wat voor harde schijf er in jouw pc zit. En aan het typenummer van jouw harde schijf kunnen we zien, wat de originele grootte is van die harde schijf. Op dit moment lijkt het erop dat bij jou Windows 10 geïnstalleerd is op een harde schijf van 1 TB. Deze wordt door Windows gezien als een harde schijf van 930 GB, maar dat is normaal.
Jij meent dat er een partitie van 2 GB verdwenen is. Dat zou betekenen dat de harde schijf in jouw pc niet 1 TB, maar oorspronkelijk 3 TB groot zou moeten zijn. Dat is te achterhalen met Speccy.

Daarnaast is er nog een andere mogelijke verklaring voor jouw schijf D, wanneer er nu een printer is aangesloten die slots heeft voor geheugenkaarten of een USB stick.
Als illustratie voeg ik een afbeelding van Schijfbeheer van mijn eigen pc hieronder toe.
5d77a288c0207-Mijn_schijfbeheer.png

Verklaring van de schijven hierboven:
Schijf 0 is een SSD van 240 GB
Schijf 1 is een interne harde schijf van 2 TB
Schijf 2 is een USB stick van 64 GB
Schijf 3 is mijn printer. Nou ja, de USB poort(en) van mijn printer, waarin ik geheugenkaartjes of een USB stick kan prikken.

Wanneer Jan nu een printer heeft aangesloten waarin je ook geheugenkaartjes of een USB stick kan stoppen, kan dat zijn schijf 1 (met stationsletter D) zijn. Het enige rare is dan die stationsletter D. Normaal zou dat niet de letter D zijn, maar een letter die verder in het alfabet ligt dan de stationsletter E voor zijn cd-rom-station.
 
Zoals deze discussie begonnen is, was het geen upgrade maar een installatie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan