• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Passen deze componenten bij elkaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vqzo

Nieuw lid
Lid geworden
30 jan 2019
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Niet voor de BX Crucial gaan, gewoon iets meer uitgeven voor de normale MX Crucial SSD.
Vooral de controller is daarin een stuk beter, waardoor de SSD ook sneller is.
 
Qua SSD zou ik eerder gaan voor een M.2 NVMe SSD, je hebt de aansluiting (m.2) hiervoor op je moederbord. Is ook weer sneller en dat scheelt weer twee kabeltjes (aansluitingen via SATA en voeding). Misschien ook nog een extra HDD van 2Tb erbij? Voor de rest zou ik het DDR4 geheugen altijd per 2 steken (2x2 of 4x2). De rest past mooi samen. En niet vergeten om een case te bestellen waar alles mooi inpast ;) Wat is je hoofdgebruik voor deze pc?
 
Achterhaalde CPU en chipset/moederbord en de voeding is overdreven zwaar, zal allemaal wel werken maar kijk eens naar de 9e generatie Intels en een Seasonic van 550 of 620 Watt.
 
Qua SSD zou ik eerder gaan voor een M.2 NVMe SSD, je hebt de aansluiting (m.2) hiervoor op je moederbord. Is ook weer sneller en dat scheelt weer twee kabeltjes (aansluitingen via SATA en voeding). Misschien ook nog een extra HDD van 2Tb erbij? Voor de rest zou ik het DDR4 geheugen altijd per 2 steken (2x2 of 4x2). De rest past mooi samen. En niet vergeten om een case te bestellen waar alles mooi inpast ;) Wat is je hoofdgebruik voor deze pc?
Oké, bedankt voor je advies. Ik heb al een extra HDD, en de case ben ik ook niet vergeten. Kan 3x een RAM stick niet, of is het gewoon niet handig? Ik wil hem gebruiken voor gamen, video bewerking, gewoon internetten en nog een paar dingetjes.
 
Als je de ram-modules per 2 gebruikt dan draaien die op dual-mode (= sneller), gebruik je er 1 dan draait die op single mode (trager). Dus een paar nummer (2 of 4) is altijd beter dan onpaar (1 of 3). Met 2 x 8Gb kom je al een heel eind als je een aparte videokaart hebt. Later kan je nog altijd 2 x 8Gb bijsteken indien nodig. Misschien de centen die je nu uitspaart door maar 2x8Gb te nemen (ipv 3x8Gb) kan je beter bijleggen voor een grotere SSD zodat je in de toekomst bij videobewerking snel kan renderen op je SSD.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan