• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost PC blijft halverwege start van W 10 'hangen'

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jov

Vaak hier
Lid geworden
13 sep 2011
Berichten
701
Waarderingsscore
4
Vandaag, bij het afsluiten van de PC kwam er de optie 'Computer bijwerken of afsluiten' Er was dus een update die ik heb laten uitvoeren..

Bij de volgende start blijft de PC steken in een scherm waarin het bekende Windows-venster staat en de taakbalk onderin. Als ik de muis op de Taakbalk zet zie ik het draaiende ringetje. Zodra ik de muis er af haal, verdwijnt dat. Ik heb geforceerd afgesloten (Stekker er uit), maar bij opnieuw opstarten gebeurt nog steeds hetzelfde. Wat nu?
Het gaat om de PC van mijn vriendin (Johke), waarvoor ik ook om hulp gevraagd heb voor het verwijderen van oude bestanden,
 
Is dit een andere pc als waarover wordt gesproken in dit topic?
Vraag - Administratormachtigingen gebruiken

Kan je de pc eens aanzetten en dan kijken of je dat draaiende ringetje ook nog hebt als je de pc, na het aanzetten, een paar minuten met rust laat? Misschien is hij gewoon nog niet helemaal klaar met opstarten.
 
Rubenski, er zijn 2 PC's in het spel. Een goed draaiende laptop van mij, waarop ik met jullie in gesprek ben en die van mijn vriendin (Johke) die het probleem heeft waarvoor ik jullie om hulp vroeg.
De PC van Johke blijft een hele ochtend in hetzelfde scherm hangen. Het advies van de winkel was om de stekker er uit te trekken, er weer in te steken en daarna de 'Aanknop' 10x in te drukken. 'Dan lopen de condensatoren leeg. Als dat niet lukt, kom dan bij ons'.
Bij het ophalen zal ik vragen wat ze precies gedaan hebben. Dat hoor je dan wel.
 
Duidelijk, het zijn er dus 2. Niet zo mooi dat je met beiden problemen ondervind.

Als ik je dus goed begrijp is de pc van je vriendin ook naar de winkel gebracht?
 
Nee Rubenski, alleen de Desktop van Johke is naar de winkel. Mijn laptop is prima in orde. Die heb ik nodig om met jullie te communiceren.
 
De schijf van Johke's PC blijkt gecrasht. Ze krijgt een nieuwe SSD. Dat zal wel goed gaan, Bedankt jullie allemaal!
 
Graag gedaan tot zover.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan