• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

pc boot niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yoshi

Bekend gezicht
Lid geworden
22 nov 2017
Berichten
168
Waarderingsscore
14
hallo,


zoals ik laast zei had ik evo 960 gekocht maar voordat ik instaleerde dacht ik update bios wel ff voordat ik hem erin steek schijnt dat nvme beter werkt op x99 met latere bios updates, dus ik me bios update en nu lijkt me Cpu/mobo dood pc wont,pc wont install windows blijft maar freezen zelfs bios freeze de enigste manier om windows te instaleren is om 5/6 cores te disabled. zelfs dan kan die nog freeze maar dan gebeurt het maar 1x in de paar uur met alle cores enabled direct kan die ook in bios freeze maar hij vreeze 9/10x tijden windows loading

de dingen die ik geprorbeerd heb

andere gpu

andere psu

verschillende hdd/ssds

bios opnieuw terug schrijven naar de versie waar ik van kwam

cpu eruit gehaalt er opnieuw in gedaan

bios jumper via jumper en battery

op 1 ram stickie

wil graag weten wat het problem is hoop me CPU want op me cpu heb ik tot 2020 garantie, me moederbord niet meer sinds 7 dagen:(

alvast bedankt voor u hulp
 
Laatst bewerkt:
https://********.nl/threads/windows-10-op-nvme-ssd-960-evo.670/#post-13839

Zie hoe TELE2 het bios omschrijft.
Je zal dus in Uefi waarschijnlijk die SSD-kaart eerst moeten aanmelden.
 
heeft niks met me nvme drive te doen het kwam na bios update met of zonder nvme drive maakt niet uit. hij blijft vastlopen in bios of windows of tijdens installatie met nvme/ssd/hdd

1 op de 100x dat windows lukt om the bsod(freeze dan alsnog tijdens bsod) zegt get whea uncorrectble error dat lijkt me cpu error.... ken whea uncoirrectble error namelijk erg goed krijg je ook met instabiele cpu tijdens overclocken.
 
Laatst bewerkt:
nog ff wat testen gedraaid cpu boot gewoon normaal zonder freeze als intel c state enzo uitzet ?
 
denk dat me moederbord gewoon kapot is.
pic.png
 
"me moederbord niet meer sinds 7 dagen"
Als de leverancier hier niet coulant in is is het wel een erg slechte leverancier.
 
Post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download
51ec442687372-sp_64_Canned.png
Speccy van Piriform


Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
  • Bevestig dat eerste dus.
  • Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.
 
nog ff wat testen gedraaid cpu boot gewoon normaal zonder freeze als intel c state enzo uitzet ?
En dat is als je in de UEFI de Enhanced uizet, de rest van die C1 opties staan dan ook uit?

Al eens een UEFI reset met de CLRTC gedaan en de boel weer nagelopen en naar wens ingesteld?
 
als ik c-state en intel speedstep technogly uitzet boot me pc normaal zet ik het aan freeze me pc tijdens loaden windows of after a while in bios.

jumpers gedaan zelf batterij removed en boven dat heb ik ook een dedicated knop to clear c mos bij ps/2 poort op de achterkant van me pc niks heeft geholpen.
 
Nu zeg je dat dat als ze beide aanstaan je een freeze krijgt, wat is het nu?
En met alleen C state of alleen EIST?

Meestal staat er maar van eentje in de UEFI instel mogelijkheden want ze doen vrijwel hetzelfde.
 
ik heb het niet bedacht allemaal. want hieronder zoals je ziet zijn ze er wel bijde met dafualt bios settings staan ze bijde aan.
unnamed.jpg
 
Het C-states systeem vind ik in tegenstrijd met de Turbo mode. Het vertraagt het systeem door energiebesparende acties te ondernemen op de CPU en Turbo, tja, moet ik niet veel bij uitleggen, he. De goede werking van C-states is nog steeds niet bewezen en velen raden het gebruik hiervan af wegens nog onstabiel. EIST zou in principe wel goed moeten werken (= andere technologie dan c-states).
 
dus ik heb ff intel gemailt. echt aardige lui die wouden wel met me kijken om het opgelost te krijgen unlike asus(hele leven asus borden gehad en weet nu dat dit me laaste asus bord wordt).


Dear ....................

Thank you for contacting Intel® Customer Support.

We will replace the CPU if it is still under warranty. Please provide us with the following information to send you a replacement unit:

1. The FPO and ATPO number of the processor

http://www.intel.com/content/www/us/en/support/processors/000005609.html


2. Your complete shipping address and contact telephone number


Please be aware that there is another component in your system that is causing the problem. I would advise you to do warranty for the motherboard and the RAM. If the CPU becomes faulty again, we might ask for prove that you have replaced the motherboard and the RAM.
Should you have any further questions, please do not hesitate to contact us.







Best regards,



......................

Intel Customer Support
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan