• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Pc crashed, mogelijk PSU (?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niborsom

Gevestigd lid
Lid geworden
28 apr 2009
Berichten
443
Waarderingsscore
0
Beste NCF,


sinds enige tijd heb ik last van crashes. Ik vermoed dat mijn PSU hieraan ten grondslag ligt, het gebeurt zowel als de computer nauwelijks gebruikt wordt (alleen word document open) als wanneer ik aan het gamen ben of youtube filmpjes kijk.

Jullie hebben meer ervaring met errors, vandaar dat ik wil vragen of jullie misschien nog ergens anders aan denken?

In de event viewer zie ik de volgende critical error:

Critical: Kernel-power 41.

Eventdata:

BugcheckCode0

BugcheckParameter10x0

BugcheckParameter20x0

BugcheckParameter30x0
BugcheckParameter40x0
SleepInProgress0
PowerButtonTimestamp0
BootAppStatus0
Checkpoint41
ConnectedStandbyInProgressfalse
SystemSleepTransitionsToOn1
CsEntryScenarioInstanceId0
BugcheckInfoFromEFIfalse
CheckpointStatus0


Daarboven staat altijd Information: Kernel-Power eventID 172.

Connectivity state in standby: Disconnected, Reason: NIC compliance

-EventData
State2
Reason6

Ik heb windows opnieuw geïnstalleerd (behoud bestanden), zonder effect.

Ik heb whocrashed gebruikt maar deze kan geen crashlogs vinden. Het gekke is dat er geen minidumps gemaakt wordt bij de crash. Ik heb zelfs geen C:\Windows\Minidump map. Automatisch opnieuw opstarten staat uit, maar geen BSOD.

Diskinfo is groen, geen fouten gevonden.

Ik hoor graag van jullie,
Robin
 
Na een herinstallatie van windows (welke niet hielp), updaten naar de laatste windows update en het schoonmaken/ontstoffen en uit-en inpluggen van de PSU lijken de problemen opgelost :)
 
Fijn dat je het laat weten.
En heb je meteen ook de PC intern ontstoft.
Want computers zijn nu eenmaal stofzuigers.
 
Het gekke is dat er geen minidumps gemaakt wordt bij de crash. Ik heb zelfs geen C:\Windows\Minidump map.
Dit betekent over het algemeen dat je virtueel geheugen:
of niet aan stond.
of op een andere partitie ingesteld.

Voor het maken van minidumps heeft Windows minimaal 200 MB virtueel geheugen nodig op C:.
Als het niet aan stond kan het (eventueel) ook je crashes verklaren.
Een schone installatie zet het virtueel geheugen standaard op voldoende, maar ik lees dat dat niet werkte.

Ontstoffen zal dan wel een oplossing voor die crashes zijn geweest.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan